90 Chicago/Detroit House VST

Intranet

Ingeburgerd
Lid sinds
1 februari 2011
Berichten
33
Hey allemaal!

Ik vroeg mij af of iemand hier goede VST's (synth) weet met zo'n typische 90's Chicago of Detroit house sound? Ben er al tijdje naar op zoek maar zonder succes... :frons:

Alvast bedankt!
 
nee 6, hapklare brokken, plug&play natuurlijk, zelf programmeren isblijkbaar te moeilijk
 
Hoi,

Ik weet niet of je met deze vraagstelling veel serieuze antwoorden gaat krijgen. Niet vervelend bedoeld, maar dit soort vragen worden namelijk erg vaak gesteld hier.
Je kunt beter even iets uitdiepen WAT voor type sound je zoekt. Drumgeluiden, pads, leads of whatever (of even een youtube posten en vragen als je er niet uitkomt).

Overigens zit er weer een verschil tussen detroit en chicago (iig wat betrefrt uitwerking) en dan ook weer of je over de jaren 80 of 90 hebt.

Of je kunt zelf wat research doen en dan vragen met welke software je bepaalde hardware bakken kunnen nabootsen.

In ieder geval, Imposcar 2 is echt een topklasse vst waar je echt heel veel uit kunt halen wat betreft leads en pads (en heeft een goede filter). Waldorf largo klinkt iets killer maar is daar ook wel geschikt voor.
 
Parkito 2.15, staat nog wel ergens op rapidshare denk ik
BTW is die er inmiddels al in 64bits? of is dat echt alleen maar 3.0?
 
Parkito 2.15, staat nog wel ergens op rapidshare denk ik
BTW is die er inmiddels al in 64bits? of is dat echt alleen maar 3.0?
64 bits is al lang uit, men werkt al aan 128 bits 7.1 surround. Maar dat zal pas in versie 4 uitkomen. Ik meen dat er wel al een beta te downloaden is.
 
shit, moet ik toch maar weer eens een nieuwgroepen payserver abbo nemen want via google kon ik niks vinden.
 
maar voor Sylent heb je trouwens ook de Chicago House expansion, ff googlen op chicho+ syl!
 
thomann.jpg
 
De reden dat je dat soort dingen niet kant en klaar hebt is omdat het een retro-genre is, dus de grap is dat mensen weer al die oude apparaten gaan kopen en dan er muziek mee gaan maken. Waarom denk je dat de 707 en Juno 60 twee keer zo duur zijn geworden in twee jaar? Allemaal mannetjes zoals jij die The Real Stuff moeten hebben om met de hype mee te kunnen.
 
De truc aan geluiden uit het verleden halen is om onderzoek te doen naar wat er toen beschikbaar was; wat men er voor gebruikte. Dan kom je al een heel eind.
 
Hey allemaal!

Ik vroeg mij af of iemand hier goede VST's (synth) weet met zo'n typische 90's Chicago of Detroit house sound? Ben er al tijdje naar op zoek maar zonder succes... :frons:

Alvast bedankt!

Dat ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan de VSTi zelf, maar meer aan hoe je de sound achteraf bewerkt/mastered.

Je kan makkelijk van die klassieke chords krijgen uit de meeste VSTi's maar ze gaan allemaal uiteraard snel veel te zuiver klinken 'out of the box'. Om die typische 90's sound te hebben moet je wat 'warmte/grit' toevoegen. Zijn meerdere manieren en producten die dit doen, maar om je daarmee verder te helpen moet je wat specifieker zijn vrees ik.

Doe in ieder geval een wat google werk naar volgend soort vst's: tube warmers, vintage compressors, bitcrushers, decimators, tape warmer, saturators, etc... daarmee kom je al een heel eind.

Als ik toch een VSTi hiervoor zou aanraden, dan is het native instruments massive. Zitten meerdere functies in om het geluid wat gritty te doen klinken. Ideaal voor die oldschool klinkende house chords etc.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top