Motu 828 mk ii Firewire VS Windows 7

analogicbear

LSD Flesh of the devil
Lid sinds
21 april 2003
Berichten
776
Locatie
Barneveld
Beste Forumleden,

Wie heeft er ervaringen met de Motu 828 mk II Firewire, in combinatie met Windows 7
Werkt dit of is de module niet geschikt om met Windows 7 werken.

Ik heb net een laptop aangeschaft met windows 7 en wil de Motu samen met die Laptop gebruiken.

Ik lees hier wel problemen met de firmware en drivers.

Alvast bedankt!!
 
Ik heb de mkII USB versie en het is mij ook niet gelukt de boel aan de praat te krijgen. Motu lijkt W7 alleen van de MKIII te ondersteunen. Hoeveel moeite kan het zijn om ook even een compatible driver voor de MKII te releasen, of is het gewoon een ordinaire verkooptruc.
''W7? dan zult u toch over moeten stappen naar de MKIII meneer".
Ik ben in ieder geval wel een beetje klaar met heren en dames Motu..

Succes anyways!! :okdan:
 
Motu 828 mk ii Firewire VS Windows 7

Bedankt!! voor je reactie ik had het een en ander al een beetje hier tussen de regels door gelezen. Ik zal dan maar in de verkoop gooien.
 
Motu 828 mk ii Firewire VS Windows 7

Ik wil de motu aansluiten op m'n laptop, welke "installer" of drivers hebben jullie gebruikt voor de Motu 828 mk II Firewire?

Alvast bedankt!!
 
Gewoon die van de motu website, geef toe het is beetje een zoekplaatje maar ik ben eruit gekomen.

Even een accountje aanmaken op motu.com, inloggen en de software downloaden; alvorens idd de chipset van je Firewire poort te hebben gechecked.. kan een showstopper zijn idd.

succes!

En let aub goed op!! als je met de kabels bezig bent, dat de motu uitstaat, nooit met de FW kabel hannesen als de motu aanstaat.. zeer gevoelig.
Ben m'n 828MK3 fw 3 maanden kwijt geweest (+ 90 euries) ivm defecte FW module :) dat je 't weet
 
euh..

ik dacht dat firewire juist hot swappable was? Man de 828mk2 is echt een tank onder OSX. Ik gebruik in middels een Metric Halo 2882 en tussendoor een tijdje digi design 003, maar de 828 is echt top qua drivers en stabiliteit.

ik kan de studio inlopen, laptop uit mn tas wakker maken uit slaap toestand, een quicktime player openen en al afspelend de Motu erin prikken en hij pakt de audio netjes over. Maakt zich ook niet druk om hoeveel applicaties open staan en de audio driver gebruiken.

:edit

Voor logic eigenlijk hetzelfde. Als logic al aanstaat en je prikt de 828 erin krijg je een melding met iets van "yo, ik heb een 828 gevonden..gebruiken?"
 
Heb je het nu over een USB of Firewire versie?? Lijkt me sterk dat het zo gaat bij de Firewire.. is niet écht plug and play (en al helemaal niet hot swappable)

Als dat wel zo is, dan raad ik het je nog af.. als een van de pinnetjes (op de motu) ook maar contact maakt met de verkeerde kant van de connector, phoef it's gone.
 
in de ruim 10 jaar dat ik firewire kabels in en uit macs aan het rossen ben terwijl ze aanstaan is het maar 1 keer misgegaan en dat was met een oude G4 tower die een rotte poort had waardoor de firewire kabel idd verkeerd om erin kon.

je moet uiteraard wel een klein beetje opletten welke kant de connector opstaat, maar dat is een beetje zoals je auto niet in zn achteruit proberen te schakelen op de snelweg.
 
Prima, als jij dat zo wilt doen. Ik ben m'n unit 3 maanden kwijt geweest + 90 euries lichter.. just so you know.

Daar werd ik op z'n zachts gezegd niet vrolijk van, en mss werkt dat plug&play op de MAC beter.

Als ik m'n PC opstart (W7 64bit) en m'n Motu staat uit, dan krijg ik die niet meer geinitialiseerd bij het aanzetten.
PC opstarten is het enige wat ik dan nog kan doen.
 
Motu mkII fw aanzetten gaat bij mij goed in Windows 7 64. Motu uitzetten geeft soms een blauw scherm.
Firewire zou hotswappable/plugable moeten zijn volgens specificaties.

Op mijn laptop doe ik dat trouwens regelmatig. Maar dan met een Korg Zero4 mixer.
 
Inderdaad...soms geeft win7 een blauwscherm als de motu uitgaat. Meestal is dat als ik windows als uitzet en dan niet wacht totdat de computer uitstaat.
 
Back
Top