OP-1 synth

Tjah, als dit jouw norm is dan kan ik wel begrijpen dat je tevreden bent met de OP-1.
Persoonlijk vind ik dat ambient geneuzel (ik kan het geen "muziek" noemen) waar geen verhaal of bedoeling achter lijkt te hangen, echt absoluut niets.

Ik zou er zo 20 per dag uit mijn **rs kunnen trekken, hoef er niet eens voor onder een boom te zitten, maar waarom ?

Misschien om wat mogelijkheden van de machine te demonstreren? Verder zijn er niet zo veel gebruikers ervaringen/demo's te vinden.

Verder hoef ik niets te weten over wat jij allemaal uit je **rs kunt trekken. Waarschijnlijk is het wel zo dat er azijn uit je ventiel loopt. :doei:
 
Tjah, als dit jouw norm is dan kan ik wel begrijpen dat je tevreden bent met de OP-1.
Persoonlijk vind ik dat ambient geneuzel (ik kan het geen "muziek" noemen) waar geen verhaal of bedoeling achter lijkt te hangen, echt absoluut niets.

Ik zou er zo 20 per dag uit mijn **rs kunnen trekken, hoef er niet eens voor onder een boom te zitten, maar waarom ?

Vermoeiend hoor dit soort figuren..

Ontopic,
Indrukwekkend beestje Jena! Zo te horen beleef je er veel plezier aan :)
 
Tjah, als dit jouw norm is dan kan ik wel begrijpen dat je tevreden bent met de OP-1.
Persoonlijk vind ik dat ambient geneuzel (ik kan het geen "muziek" noemen) waar geen verhaal of bedoeling achter lijkt te hangen, echt absoluut niets.

Ik zou er zo 20 per dag uit mijn **rs kunnen trekken, hoef er niet eens voor onder een boom te zitten, maar waarom ?

En ik altijd maar denken dat muzikanten en kunstenaars vaak openminded mensen zijn.... soms ga je op je bek met aannames....
 
En ik altijd maar denken dat muzikanten en kunstenaars vaak openminded mensen zijn
poeha, nope, vaak erg elitair volkje dat wat zit te pochen met iets wat ze toevallig hebben bereikt.
En als je hen vraagt naar de betekenis dan kunnen ze er uiteraard alleen maar op reageren met "goh ja, dat is eigenlijk volledig naar eigen interpretatie hoor. De één ziet er dat in, de ander iets anders."
Vage shit, lekker in de mist gehouden om niet van de sokkel te vallen.

Kortom, binnen hetzelfde kraampje als dit geneuzel met ambient sound-FX, heel toevallig bereikt door het draaien aan wat semi-willekeurige knoppen.
Kan best interessant zijn als preset binnen een softsynth, maar kunst zou ik het niet noemen, laat staan een "releasebare" track.

Categorie "ik kan vage sounds maken en daardoor lijk ik zelf gesofisticeerd, maar vraag me niet om het ooit nog eens na te maken".

(nuancering: ik ken Jena totaal niet. Ik wil hem/haar dus zeker niet persoonlijk aanvallen. Kan alleen maar reageren op hetgeen ik ervan te beluisteren krijg en dat vind ik -voorlopig- verre van bijzonder, das al)
 
poeha, nope, vaak erg elitair volkje dat wat zit te pochen met iets wat ze toevallig hebben bereikt.
En als je hen vraagt naar de betekenis dan kunnen ze er uiteraard alleen maar op reageren met "goh ja, dat is eigenlijk volledig naar eigen interpretatie hoor. De één ziet er dat in, de ander iets anders."
Vage shit, lekker in de mist gehouden om niet van de sokkel te vallen.

Kortom, binnen hetzelfde kraampje als dit geneuzel met ambient sound-FX, heel toevallig bereikt door het draaien aan wat semi-willekeurige knoppen.
Kan best interessant zijn als preset binnen een softsynth, maar kunst zou ik het niet noemen, laat staan een "releasebare" track.

Categorie "ik kan vage sounds maken en daardoor lijk ik zelf gesofisticeerd, maar vraag me niet om het ooit nog eens na te maken".

Sjeezus, hij had het over jou!
 
haha, en wie heeft beweert dat ik een kunstenaar zou willen zijn ?

De enige titel dat ik zou willen ambiëren is dat van "creatieve vakman".
Iets wat tenminste objectief kan beoordeeld worden.

Niet dat veilige gedoe waarin ieder kritiek kan weerlegd worden als "tjaaaa, je bent niet gesofisticeerd genoeg om mijn kunst te begrijpen" of "zie er maar in wat je erin wil zien". Too easy.
 
Volgens mij zattie gewoon wat te peielen onder een boom toch? 8o)nha ja wat een ongelooflijk geinig bakkie zeg, wel te duur voor mij helaas. maar zeer interessant om lekker op weg te kloten volgens mij. ben benieuwd naar meer bevindingen van andere mensen.8~
 
Volgens mij is er toch een negeerlijst op sf? Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt, zodat ik de berichten van die keybern niet meer hoef te lezen? Ik vind 't mateloos irritant dat elke als ik hier wat info opzoek over een synth, die gast allerlei zurigheid loopt te spammen. En dat die narcist nu zo iemands muziek in de grond loopt te boren, vind ik helemaal tever gaan. Misschien is het voor hem nog even wennen dat er allemaal verschillende mensen op de wereld wonen...

@ Jena: muziekjes klinken heel cool (voor ambient dan, hè :duivels:)
 
gebruikersinstellingen (bovenaan) > Negeerlijst wijzigen (links) > "Keybern" invullen en op OK klikken.

Ik vind iemands muziek "de grond in boren" helemaal niet te ver gaan.
Wat een maatschappij als je al geen kritiek mag geven. Ik kan het geloven dat we in vergelijking met 20-30 jaar geleden echt niets artistieks meer bereiken.
Met al die huilebalkjes in hun kunstmatig tolerante wereld. Kweek eens wat vel.
*boehoehoe*
 
Sound Engines

Dr Wave – Raw 8-bit yupe sound engine
FM – Easy to tweak FM synthesis engine
Pulse – Square wave type engine
String – Physical modeling with a twist
Digital – Raw digital type of engine
Phase – Phase distortion engine
Cluster – Multiple Wave Cluster

Jena... kan je die engines tegelijk gebruiken ( toewijzen aan een track) of maar 1 tegelijk?:o:
 
@Code17
Het werkt anders dan je gewend bent.....je hebt niet echt een sequencer, maar 4 sporen tape.
Over de tape kun eindeloos dubben......dus ja je kan alle synth engines tegelijk laten horen......want je sequenced niet, je neemt geluid op.
 
@Code17
Het werkt anders dan je gewend bent.....je hebt niet echt een sequencer, maar 4 sporen tape.
Over de tape kun eindeloos dubben......dus ja je kan alle synth engines tegelijk laten horen......want je sequenced niet, je neemt geluid op.

aaaaah ok.. duidelijk.:eureka: zat net de manual te lezen... iig veel plezier dr mee jij!:okdan:
 
Hoe doe je dan precies kwantizeren? Want dat wat je nu zegt bevestigd eigenlijk mijn vermoeden - audio, niet MIDI. Of kan 'ie tijdens opname al automatisch kwantizeren/locken?
 
Ai, had dus even wat verder terug moeten bladeren. Volgende keer beter ;)
 
Lekker bezig Jean....:okdan:

In eerste instantie leek het me niet zo'n interessant apparaatje, maar kom daar toch een beetje van terug. Zeker als je on the road bent (of in ieder geval niet in je studio) en je toch lekker creatief bezig wilt zijn. Je kunt wat je gemaakt hebt later natuurlijk nog weer bewerken of gebruiken in een groter geheel - al was het maar als samples.
 
Boelie035 tot nu toe sluit ik me aan bij de review die ik in deze thread heb gepost.

Over 2 weken laat ik wel eten of dat nog steeds zo is.

is toch van de maker van machien drum ..die c64 sid chip gasten ?

audio demoos ;-]]
:doei:
 
Back
Top