OP-1 synth

gevoelige snaren, die speeltjes.

Maak er een grapje over en je wordt meteen met "Beste" aangesproken...


Brrr, ik blijf er maar liever van weg. Wil niet veranderen in zo'n Gollum.
 
Als ik het goed begrip is het 100% niet-analoge slimme synthmodellen met een fijne intuitieve user interface voor mensen met dunne vingers? Misschien ben ik er net jong genoeg voor.
 
Als ik het goed begrip is het 100% niet-analoge slimme synthmodellen met een fijne intuitieve user interface voor mensen met dunne vingers? Misschien ben ik er net jong genoeg voor.

Nou eigenlijk is het:
4 sporen bandrecorder met slimme edit mogelijkheden
1 drumsampler
1 gewone sampler
7 synth models, welke echt een heel groot pallet aan bruibare geluiden hebben.
3 mini sequencers
5 fx
1 FM radio
1 ingebouwde mic
1 mastering compressor

Vooral het laten vallen van patternsequences en die te vervangen door een bandrecorder, maakt het geheel zo inspirerend.

+ het geheel heeft een heerlijke eigen sound.

En deze selfcontained mini studio, draait dus 14 uur op zijn accu.
Lekker in het bos ambient maken, field recordings maken in de stad en die verwerken in een nummer.......ding kan overal mee naar toe.
Opnames klaar? zet de file over op je computer.....und fertig.
 
Wow... als je hem nooit gezien hebt en alleen naar de specs kijkt dan is het echt geen geld...

Er zit echt veel in dat ding..


Nou eigenlijk is het:
4 sporen bandrecorder met slimme edit mogelijkheden
1 drumsampler
1 gewone sampler
7 synth models, welke echt een heel groot pallet aan bruibare geluiden hebben.
3 mini sequencers
5 fx
1 FM radio
1 ingebouwde mic
1 mastering compressor

En deze selfcontained mini studio, draait dus 14 uur op zijn accu.
 
Ok....zal wel weer gezeik van komen.....maar dit heb ik zaterdag onder een boom, in een weiland in Friesland gemaakt.
Niet een echte complete track, maar wel een lekker stukkie geluid voor een uurtje werk.

http://soundcloud.com/jenamu6/sometimes

PS de laatste 3 soundcloud tracks zijn op de OP-1 gemaakt......de eerste 2 toen ik hem net had.
 
dit heb ik zaterdag onder een boom, in een weiland in Friesland gemaakt.

Na de shadetree mechanic nu de shadetree musician!

Wel een leuk aspect van de OP-1, zo'n "workstation" in pocketvorm.
 
Ok....zal wel weer gezeik van komen.....maar dit heb ik zaterdag onder een boom, in een weiland in Friesland gemaakt.
Niet een echte complete track, maar wel een lekker stukkie geluid voor een uurtje werk.

http://soundcloud.com/jenamu6/sometimes

PS de laatste 3 soundcloud tracks zijn op de OP-1 gemaakt......de eerste 2 toen ik hem net had.

Als je nou weer onder een boom in een weiland in Friesland zit, kom dan ook even bij mij langs :biertje:
 
Sometimes is niet helemaal mijn ding, maar ik ben nogal veeleisend en over smaak valt niet te twisten :)
Kwa techniek kan ik er helemaal niks over zeggen omdat ik zelf nog maar net om het hoekie kom kijken, al moet ik eerlijk zeggen dat als ik kijk naar wat ik weet van mijn eigen instrumenten, het al best goed is wat je hebt gemaakt helemaal als je bekijkt dat het voor jou zelf ook een relatief nieuw instrument is.

Hijs trouwens wel erg mooi, na een beetje rondkijken ben ik er wel een beetje op..
 
Laatst gewijzigd:
klinkt goed, stel me hierbij trouwens eerder iemand voor die onder een boom zit in een bos dan in een weiland, dus, goed gedaan! :okdan:
 
zoooooooo weer een WiFI gevonden......ff weer wat geupload.

Dit keer iets zonder beats, veel melodie en veel geluid.
Regende hard.....zat lekker in mijn tent.
Volop gebruik gemaakt van de endless sequencer......hope you like :)

http://soundcloud.com/jenamu6/rainy
 
Tjah, als dit jouw norm is dan kan ik wel begrijpen dat je tevreden bent met de OP-1.
Persoonlijk vind ik dat ambient geneuzel (ik kan het geen "muziek" noemen) waar geen verhaal of bedoeling achter lijkt te hangen, echt absoluut niets.

Ik zou er zo 20 per dag uit mijn **rs kunnen trekken, hoef er niet eens voor onder een boom te zitten, maar waarom ?
 
Back
Top