Welke statieven voor Genelec 8050

Eurynom3

Ouwe rot
Lid sinds
29 januari 2009
Berichten
2.320
Locatie
Katwijk
Wie van het forum hebben de genelecs 8050 op een statief staan? Ik zoek namelijk goedkope statieven maar het moet wel stabiel staan. Welke raden jullie aan?
 
Tja welke heb jezelf in gedachten. Zelf maken van hout is ook een optie en dan vullen met zand. Kan erg stabiel worden. Beetje logisch denken en je komt al een heel eind ;)
 
zwarte :D

zonder grappen, zo zwaar zijn ze niet toch? elk statief met twee staanders moet wel voldoen lijkt me. je kan het zo gek maken als je zelf wil...
 
Ik wil ze kopen ,niet maken.

Ik zou voor monitors in die prijsklasse ook voor een degelijk statief gaan, die kosten natuurlijk ook wat, maar in verhouding met de prijs van de 8050's is het maar een fractie. Als een 8050 van een daarvoor te gammele QuikLok of Millennium stand aflazert ben je veel verder van huis en koop je na reparatie waarschijnlijk alsnog goede stands.

Ik heb deze bij een vriend gezien, en overweeg zelf ook om ze te kopen:
http://www.thomann.de/nl/jaspers_80113sb.htm

€ 167 incl. btw + verzending per set. Groot oppervlak voor de monitor en goed verstelbaar.
 
De monitors vastmaken aan het statief? Dat heb ik nog nooit gezien. Deze stands zijn zeer stabiel.

Of bedoel je de statieven in de vloer?
 
Maak je ze niet vast dmv schoeven op soort van spanband? Niet dat je er per ongeluk een keer tegenaan stoot en ze eraf vallen.
 
Maak je ze niet vast dmv schoeven op soort van spanband? Niet dat je er per ongeluk een keer tegenaan stoot en ze eraf vallen.

Heb ik nog nooit gezien, maar dat zegt niet alles. Misschien wordt het gedaan bij nog veel grotere monitors... Maar als je bang bent dat je een stabiel statief, met een monitorplaat van 30 x 30 cm. toch gaat omstoten dan beweeg je blijkbaar erg actief, en ook nog vlak voor je monitors? ;) En dan kun je natuurlijk ook nog monitor + statief samen omkeilen, een spanband helpt dan ook niet.

Wat RSB zegt is dan waarschijnlijk beter voor je. Een staande zuil gevuld met zand. Die kun je ook door iemand laten maken natuurlijk. Alleen niet verstelbaar in hoogte etc.
 
nog nooit gezien nee. mijn monitors zijn behoorlijk zwaar, en daar horen zware statieven bij, maar vastmaken is onnodig imho. neem statieven met holle metalen buizen, en vul die met fijn droog zand en klaar ben je. of je maakt een stapel van stoeptegels...
 
Ik heb vroeger in de hifi handel een soort stopverf (speaker putty) gezien waarmee je boeken plank monitors wat veiliger op eeen statief kon kleven. Was nog steeds redelijk verwijderbaar.
 
Back
Top