Welke Orchestra VST moet je hebben.. ?

Ik ben nog steeds tevreden met Musio. Handig is bijv. dat je zelf kunt bepalen welke articulaties je downloadt.
En de software is nog aardig verbeterd de laatste tijd. Draait op een eigen plugin, geen Kontakt nodig.

Musio is echt een prima optie als je een breed pakket aan instrumenten zoekt van goede kwaliteit, voor relatief weinig geld.
De functionaliteit per instrument is basic, maar de essentiële zaken zit erin.
(en dan heb ik het over de akoestische instrumenten, want die synth samples die er ook bij zitten zijn vrij zinloos)

Erg interessant deze! Zit zo te zien ook enorm veel in. Ik ben geen fan van subscriptions maar voor €100 per jaar ga je er ook niet op failliet, en een eigen plugin is ook een pluspunt!
 
Misschien vind je deze wat? Is top kwaliteit en met sales vast nog wat goedkoper te krijgen. Is wel een heel orkest, opgedeeld in 3 losse secties, en dus geen losse instrumenten, maar misschien is het precies de sound die je zoekt?:

Metropolis Ark Ø
Die Ark is nog wel te betalen maar is in essentie ook een ensemble (alleen hoog, laag, of beide). Die Berlin dingen gaan al snel boven m'n budget; ruim €100 per instrument of €360 voor de 5 instrumenten samen. Ik merk dat ik dat nog echt een hindernis vind die ik nog niet wil nemen. Voor 1/3 van de prijs had ik waarschijnlijk wel toegehapt...
 
Zelf heb ik een tussenstapje genomen en heb de Spitfire Originals Intimate Strings bundle aangeschaft (slechts 29 euro) die me al veel inspiratie heeft opgeleverd. Je hebt dan geen 'solo' strings maar ik vind ze wel lekker klinken. Ik zie dat de Spitfire Albion serie nu in de aanbieding is.
Zo, die Intimate Strings demo klinkt erg goed zeg. En de prijs is ook vriendelijk.

Albion in de aanbieding zag ik ook ja, maar nog steeds veel geld en ik vraag me af of je daar dan niet veel opsmuk mee in huis haalt. Ik ben zelf wel in staat om de klassieke strijkers te layeren met synth pads enzo. Ik heb liever wat cleanere instrumenten zodat ik zelf de vrijheid heb om er een synthetische laag onder te smeren.
 
Ik kom er zojuist achter dat in Ableton Suite ook nog de String Quartet en Brass Quartet van Spitfire zitten. Die ga ik nu eerst maar eens installeren en kijken hoe die klinken. :engel:
 
Ik kom er zojuist achter dat in Ableton Suite ook nog de String Quartet en Brass Quartet van Spitfire zitten. Die ga ik nu eerst maar eens installeren en kijken hoe die klinken. :engel:
Nondeju had ik bijna geld uitgegeven terwijl ik hetgeen ik nodig had gewoon al gekocht had zonder het te weten. Die String Quartet klinkt echt wel goed, lekker simpel te bedienen maar precies genoeg mogelijkheden voor expressie voor een leek als ik. De sectie met strijkers is klaar hoor :halleluja
 
The Free Orchestra 1+2 van ProjectSAM heeft ook leuke instrumenten. Maar als Native instruments Playbox voor Kontakt niet had zou ik het hele Kontakt ellende dumpen en bij Sampler van Logic met zijn instrumenten blijven. Playbox is gewoon een goede inspiration tool. Jammer dat het van Kontakt afhankelijk is.
 
Ik kwam laatst een vst tegen van de Crown Hill company. Hoewel nog niet aangeschaft was mn eerste indruk zo goed dat ik de website toch even gebookmarked heb. String murmutations voor de koperblazers en pauken moet je dan nog ff verder zoeken maar toch.
 
The Free Orchestra 1+2 van ProjectSAM geeft een goed beeld van de verdere catalogus van ProjectSAM, zoals Orchestral Essentials / Symphobia of Swing! Alles is opgenomen in Mediacentrum van de Omroep Hilversum (MCO) met de absolute top aan spelers die er in Nederland is. Maar goed, beetje biased wel natuurlijk want ik ben een van de oprichters. Musio is mooi platvorm in ontwikkeling en de overige namen als OT en SF hebben uiteraard inmiddels ook een mooi aanbod aan gratiez, als je wat tijd investeert kun je zonder geld uit te geven toch een goed beeld vormen.
 
The Free Orchestra 1+2 van ProjectSAM geeft een goed beeld van de verdere catalogus van ProjectSAM, zoals Orchestral Essentials / Symphobia of Swing! Alles is opgenomen in Mediacentrum van de Omroep Hilversum (MCO) met de absolute top aan spelers die er in Nederland is. Maar goed, beetje biased wel natuurlijk want ik ben een van de oprichters. Musio is mooi platvorm in ontwikkeling en de overige namen als OT en SF hebben uiteraard inmiddels ook een mooi aanbod aan gratiez, als je wat tijd investeert kun je zonder geld uit te geven toch een goed beeld vormen.
Ben je van ProjectSAM 1 van de oprichters of van het Mediacentrum van de Omroep Hilversum?
 
Back
Top