Nord lead 2 vraag

hand klap ka

Ouwe rot
Lid sinds
31 juli 2005
Berichten
601
ik ga waarschijnlijk een nord lead 2x rack kopen.

wil m aansturen met mn tenori-on.

mn vraag:

kan ik op de nord rack de sounds onder de afzonderlijke 4 slots editen terwijl de sequence loopt ?

(bijv ik heb drums uit tenori-on lopen op kanaal 1, op kanaal 2,3,4 en 5 stuur ik de nord aan en heb verschillende sequences lopen voor de vier nord sounds. kan ik die sounds dan editen terwijl de sequence loopt, zodat ik IN de sequence kan horen hoe de sound aangepast wordt. en dat ik dan ook kan switchen als in: "ff tweaken aan slot 1, daarnaa ff tweaken aan 2, toch nog ff slot 1 aanpassen, nu 3 finetunen enzovoorts)

ja ik heb de manual goed gelezen, en volgens mij kan het, maar omdat ik weinig midi-ervaring heb wil ik 't ff bevestigd hebben of het kan.

(op mn alesis micron kan het bijvoorbeeld niet ook al issie 8 polyfoon en 4 multitimbre, omdat je moet switchen tussen de edit mode en 'multitimbre-mode', kan niet EN editen EN multimbre)

let me know, thanks
 
Er zijn een viertal Slot drukknoppen, waarvan er eentje knippert. Deze kan dan veranderd worden. Hou er echter rekening mee dat de draaiknoppen 'immidiate' werken, dus als, bijvoorbeeld de Cut-off van het filter wordt dichtgedraaid, dat de knop dan ook zo staat in de ander Slot, terwijl het geluid niet zo is. Ga je dan ook aan die knop draaien, dan SPRINGT de parameter naar die andere waarde, dus dat kan een raar effect geven wat je niet wilt.
Je dient hiermee te leren omgaan.

Als je van tevoren al weet wat wat je wilt doen, dan is de Morphfunctie wel handig.

Wat ik meestal doe is een Slot alleen gebruiken om de knoppen te verstellen naar een beginsituatie. Dan zet ik het LCD scherm in [Shift+LFO1 wave] mode, dan geeft het de parameter waarde. Werkt wat trager, dat wel.

Let wel, een Slot ontvangt altijd het Midi signaal en maakt dan geluid! Ook al staan alle ledjes op uit...
Je patterns gaan gewoon door, tot je het algemene volume of de Gain per Slot uitdraait of de controller voor dit Midi kanaal uitzet. (Kan blijven hangen en panic stopt alles...)

Wout
 
Er zijn een viertal Slot drukknoppen, waarvan er eentje knippert. Deze kan dan veranderd worden. Hou er echter rekening mee dat de draaiknoppen 'immidiate' werken, dus als, bijvoorbeeld de Cut-off van het filter wordt dichtgedraaid, dat de knop dan ook zo staat in de ander Slot, terwijl het geluid niet zo is. Ga je dan ook aan die knop draaien, dan SPRINGT de parameter naar die andere waarde, dus dat kan een raar effect geven wat je niet wilt.
Je dient hiermee te leren omgaan.

dat is wel goed om te weten inderdaad. maar daar is wel mee te werken, niet een groot probleem voor wat ik er mee wil.
het belangrijkste is dat ik de envelopes van de synth-sounds kan instellen terwijl ik de drums en evt. andere synthsounds die al in de song zitten kan horen. zodat het ritmisch klopt.

maar goed, als dat de enige beperking is. dan is mijn vraag beantwoord.

thanks
 
Back
Top