You've got the power

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.024
Locatie
-
Tijdje terug met 'n track bezig geweest... vind em al wel lekker qua sfeer maar moet nog aan gesleuteld worden..
In het nieuwe jaar moet het lukken met wat nuttige tips.
 

Attachments

  • You've Got The Power.mp3
    6 MB · Bekeken: 32
Hi!

Best een toffe track! mis alleen al het lage gedeelte van de track. Ok, heb m'n oordopjes in ipv m'n monitors maartoch...

Ik zou je kick en je bassline wat meer naar voren laten komen. Want die maken je track pas echt vol!

Succes met je track! :)
 
het idee is heel goed maar er mist wat

1. Bass

2. Een vette beat

3. de mix is heeel hoog schel en basloos

als je deze punten verbetert kan dit nog weleens een mooie (commerciele) track worden,denk ik

Dus vat het niet negatief op want het idee is echt heel goed.:okdan:
 
Thanks voor de opbouwende kritiek / tips. Heb em ook daarom hier gepost.

Had al wel idee dat het wat laag mist... Misschien idd ook de beat wat drukker /dikker maken. zit nu een sample van een CR78 hihat uit m'n MV en nog wat 909 samples. Moet nog ff opvullen idd.
Ga es kijken wat ik er nog aan toe kan voegen.
 
Mijn projectfile was ineens corrupt geworden... Gisteren toch nog gelukkig een oudere backup in Amsterdam gevonden, waar ik ooit aan de track begonnen ben..

Heb keihard aan de mix gewerkt hier... de buren zijn zo'n beetje gek. Ook heb ik vocals opnieuw gedaan met een betere microfoon dat klonk echt heel erg brak en schel in de oude mix... ook heb ik de autotune uit de vocals gelaten...

Denk dat ik voor de kick die ik nu gebruik iets anders moet zoeken... Heb hier alleen een MV en in mijn andere studio een 909.. al met al denk ik dat de schelheid al wat minder is....

Bvd
 

Attachments

  • You've got the power 2.mp3
    5,9 MB · Bekeken: 34
Laatst gewijzigd:
De atmos en melodie en vocal is prima. Niets op aan te merken. commerciele hoek.
Maar de rest klinkt allemaal toch wat dunnetjes. Doordat de elementen die laag en power nodig hebben, zoals de lead en bass en kick/snare, nauwelijks tot geen laag hebben. En dus niet tot hun recht komen. hoe gentle ben je voor de buren geweest? :P
Of zit t er wel maar heb je t zo zacht gezet ivm commerciele approach?
De drumset is nog nix in min optiek. Veel te cheesy.. Keep working on that. Ik mis groef hierin. Vind ikzelf altijd erg belangrijk in house. Zonder goede fundering geen track. Of is t drumreverb wat te hard staat?? waardoor t allemaal wat naar achter geplaatst klinkt. ..

In ieder geval komt ie hier niet schel (meer) over.
Overall, misschien een beetje cheesy allemaal maar die vocal is wel catchy! Alleen waar is die power dan?

Grtz
 
Heb idd nog wel ff werk aan de drums... you're right!! Heb in mijn andere studio ff meer keuze zoals ik al zei.. een 909 o.a.. Die 909 sample komt nie erg lekker uit de verf.. heb alles qua eq nu geprobeerd.. misschien ook een beetje ingehouden juist voor de buren en dan niet de mix helemaal in balans kunnen brengen. Heb in mijn andere studiootje de KRK VXT 8 staan.. ga ik het daar nog es ff opleuken.

Had in de eerste mix de vocals met een dynamic mic gedaan... heb nu een SE2200 gebruikt.. wereld van verschil. Tnks for the comment....
 
De derde versie van deze track en ik ben erg zelf erg tevreden met het resultaat... heb de tips opgevolgd en het wat meer power en laag gegeven.

  • Andere baslijnen
  • Alle drums vervangen
  • Synthpartijen vervangen en aangevuld
  • Vocals gewijzigd / opnieuw gedaan
Het geheel heb ik nu afgemixed op een sub en satteliet setje wat ik ooit in een kringloopwinkel heb opgedoken.. heb helaas de mix nog niet op m'n VXT's kunnen doen maar ik ben benieuwd of de veranderingen tot zo ver ok zijn ga ik de totaal eq en mix nog wel aanpassen.. alvast bedankt voor de comment. :)
 

Attachments

  • You've got the power 3.mp3
    6 MB · Bekeken: 37
is al weer stukken beter, meer groove ook. nog een beetje te "total toch" voor deze tijd, maar arrangement is zeker commercieel
 
is al weer stukken beter, meer groove ook. nog een beetje te "total toch" voor deze tijd, maar arrangement is zeker commercieel

Ha.. het begint ergens op te lijken.. figuurlijk maar ook letterlijk :D

Blij te horen dat er progressie is :) Mijn target was toch een beetje de mix beter laten klinken qua toonregeling... dat is aardig gelukt nu.. alleen het risico van dingen opnieuw opnemen is dat je het toch weer anders in gaat inspelen omdat je ze zelf al zo vaak gehoord hebt. Nu ik hier zo weer hoor zijn die baslijnen wel erg jazzy soms.. misschien toch weer simpeler maken dan.

Heb alles ook meer swing gegeven.. 122bpm blijft weinig.. misschien daarom te Total Touch???
 
Oke.. daar gaat ie nog een keer.

  • Baslijnen beetje aangepast
  • Bij het vocoder/zang gedeelte zonder kick nog wat meer opbouw aangebracht... opgeleukt met 'n paar Jupiter partijtjes
  • Het bel-achtige hoge geluid opnieuw ingespeeld met een Kawai Sx240
Heb ook een multiband compressor gebruikt nu. Kan dit zo? of is het een beetje te compressed nu
 

Attachments

  • You've got the power.mp3
    6 MB · Bekeken: 169
Moest deze nog steeds eens updaten.. wegens een valse JP dus.. :D
 

Attachments

  • Out of Autotune correctie.mp3
    4,5 MB · Bekeken: 43
Ik denk dat ik op 3 januari nog met een delirium kampte. Ik heb de originele post helemaal gemist.

Heerlijk relaxte track dit. Een beetje vol in de reverb, maar lijkt me een fijne track om de dag mee te starten.
 
Arrangement is dik in orde! Alles zit erop en eraan. Op en afbouw en intervals en t swingt en grooved ok.
Maar de kaas is er niet vanaf. Dat gaat denk ik ook eigenlijk niet meer in dit stadium.
Die cheesyness zit 'm voornamelijk denk ik in het type sounds, dat er geen layer principe is gebruikt en de mix die beetje te nat is.

Maar dit is een goed voorbeeld van een goede track die alleen wat minder goed is gemixt. Voor mij heeft dat de voorkeur!
 
Vocals zijn altijd een meerwaarde.
Mix is idd niet wat het moet zijn, maar dat is bijzaak tot vlak voor de persing.
Compositie en arrangement telt, en dat zit hier snor.
 
thanx voor de reacties.. Heb de basis, zoals in de eerste mix ooit met een Roland MV, JX8p/ Jx10, een SE1 en nog wat plugs gemaakt.. die klinkt gewoon ruk als ik em zo terughoor..
Heb em een tijd later gepost en heeft uiteindelijk met de tips toch tot een mooi eindresultaat geleid, erg leerzaam geweest.. Al kan het natuurlijk altijd beter.. :)
 
Back
Top