Vraag over AMD Processor en muziek maken

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
in WL7 i.g.g. wel :D

maar met m'n nieuwe ATI kaart en de WL update is het probleem niet meer opgetreden bij mij
 
ja ja ja! het is al goed met je mek(ker)! Dat je al wakker bent om dit tijdsstip? of heb je geen iphone met wekkerfunctie. :W

Windows Mobile ;)
in de SOS stond vorige maand/november geloof ik, een heel stuk over 64 bit voor DAW's en dat het verschil echt nihil is dus voor 64bit hoef je het zeker niet te doen. Kan ook nog eens zo zijn dat je dan JUIST tegen problemen aanloopt met sommige pluginns.

Chipsets zijn niet zozeer een issue meer volgens mij, wel kan de videokaart nog wel eens van invloed zijn, zelf aan de lijven (en raphie ook) ondervonden.
Gedonder met 64-bit en compatibiliteitsproblemen met randapparatuur zijn wel zaken waar ik van wakker zou liggen als ik een nieuwe PC zou gaan kopen. Maar dat heeft niks met AMD vs. intel te maken.
 
Niet heel recent nee. ff geleden toen ik hem net had. Ik had er idd last van en het werd ook wel opgelost. Maar het is natuurlijk kolder om aan te nemen dat twee processoren van twee verschillende fabrikanten identiek zijn en er dus geen compatibiliteits issues zijn. Dan had er op allebei wel hetzelfde typenummer gestaan ;)


Och dat is met autobanden ook zo:-) (sprak de icter die beter zou moeten weten:P)
 
Ik denk dat die extra cores ( 6 t.o.v. 4) wel verschil gaan uitmaken. Is het niet nu, dan wel in de toekomst.
Dan heb ik het niet over snelheid ( Waar Intel wel van AMD wint) maar wel in meer kracht.
Ik denk dat je meer tracks met vst's kan afspelen met een AMD 6core dan met een Intel 4 core.
 
niet haten, wordt je dom van.....;)

Maar idd, wat ook in deze draad vermeld staat, iets beter/geschikter is intel, AMD is goedkoper.

Vergelijk het met een BMW en een Ford, het rijd alle 2 lekker echter BMW is net ff meer. Aan je zelf of of je die paar tientjes meer wilt uitgeven.

[edit] quadcore intel is nog steeds sneller dan hexacore van AMD, toekomst is geen argument en slechst speculatief aangezien de TS nu de CPU wilt denk ik :) , neemt niet weg dat je met AMD ook muziek kan maken natuurlijk[/edit]
 
Ik denk dat je meer tracks met vst's kan afspelen met een AMD 6core dan met een Intel 4 core.

Een Intel 4 core heeft hyperthreading (de i5 en i7 dan, de Core 2 Quad processors hebben dat niet) en "ziet eruit" als een 8 core dus ik zou daar niet zomaar vanuit gaan.

Los daarvan, waarom zou je AMD 6 core met Intel 4 core vergelijken?! Er zijn ook i7s met 6 cores. Lijkt me zinniger vergelijkingsmateriaal. Of niet, natuurlijk, want een i7 met 6 cores heeft ook HyperThreading en telt daarom effectief 12 cores. Appels, peren, mandarijntjes.

Overigens komt AMD naar verwachting in 2011 met de Bulldozer processorlijn. Deze hebben wel iets wat vergelijkbaar is met Hyperthreading. Cluster-based Multi-threading noemen ze het. Maar zo ver is het nog niet.
 
Intel 6 core is nog veel te duur.
4 core van Intel is even duur als de 6 core van AMD, vandaar de vergelijking.
 
Intel 6 core is nog veel te duur.
4 core van Intel is even duur als de 6 core van AMD, vandaar de vergelijking.

Ok fair enough:-) Maar veelal krijg je per euro redelijk vergelijkbare prestaties. Dat lijkt hier ook het geval, hoewel de benchmarks afhankelijk van de toepassing toch in het voordeel van de Intels met 4 cores lijken spreken:

http://www.maximumpc.com/article/features/power_six?page=0,1 (link naar pagina 2, daar staat de conclusie)
 
Hallo

Alvast bedankt voor al de reacties, Mijn doel is uiteraard in dit jaar die pc samen te laten stellen. rond de zomer, het kan ook iets eerder zijn maar ik wil voornamelijk kracht uit mijn CPU, dus veel Audio en Midi tracks tegelijk kunnen afspelen. Vooral veel VST instrumenten en effecten die ik wil gaan gebruiken, Snel is niet het allerbelangrijkste voor mij, Stabiel en krachtig en veel tegelijk aankunnen van geluid met de processor en Ram geheugen vind ik het allerbelangrijkste. Prijs is ook niet onbelangrijk, ik ga er nog eens over denken wat het wordt maar ik had veel interesse in die AMD 2,8 Ghz met 6 Cores omdat ik vind dat die betaalbaar is binnen mijn budget.
 
ik snap de discussie niet tussen het verschil niet tussen kracht en snelheid?!? een processor verwerkt een hoeveelheid MIPS, da's zowel "kracht" als "snelheid" verwerkingssnelheid is het enige wat relevant is.
 
Ik bedoel ermee dat sommige instrumenten veel van je CPU in beslag nemen als je ze inlaad in Cubase en dan kijkt naar VST performance. Ik ben op zoek naar een pc systeem met een CPU die zware VST instrumenten kan laden en waar ik 10 of 12 sporen van bijvoorbeeld Arturia minimoog tegelijk kan draaien en afspelen zonder dat de processor te heet en te rap naar zijn limiet zou gaan. Hopelijk begrijpen jullie waar ik naar op zoek ben.
 
koop gewoon de snelste intel die je budget toe laat
i.i.g. op een 1366 bus en investeer in 12GB en een SSD en Win7 X64
 
snelle gegevensoverdracht vind ik ook belangrijk maar dat is nie zo belangrijk bij Cubase en bij virtuele instrumenten naar mijn mening. Ik bedoel gewoon een CPU die nie te duur is en toch veel software effecten en instrumenten in midi tegelijk kan afspelen.
 
want een i7 met 6 cores heeft ook HyperThreading en telt daarom effectief 12 cores. Appels, peren, mandarijntjes.

Ja en als je gaat beweren dat 6 cores met HT = 12 cores ben je ook appelen voor citroenen aan het verkopen. Je windows taskmanager zal wel 12 cores laten zien maar het is toch net niet helemaal hetzelfde.

En wat de opmerking van Raphie hierboven betreft (wat betreft kracht en snelheid), groot gelijk.
 
mensen die hun ATARI nog iedere dag aanslingeren vinden 128KB al veel.
kom op zeg, de gemiddelde member hier hier reageert met z'n 6 jaar oude PC is ook niet echt meer representatief natuurlijk
 
koop gewoon de snelste intel die je budget toe laat
i.i.g. op een 1366 bus en investeer in 12GB en een SSD en Win7 X64

Ik heb nu 6Gb intern. Alleen met de Symphonic Choirs ben ik eens tegen het plafond gelopen. Dat gebeurd "nog" niet zo snel. iig 6gb is zat om mee te beginnen lijkt me dan.

En idd, snelste bus , snelste processor lijkt me het slimste,.
 
wat een hoop onzin weer in deze draad zeg. ga gewoon naar tomshardware of tweakers en lees je in in de benchmarks, dan weet je genoeg, anders even bij dawbench kijken. stelletje prutsers. :D

ik snap de discussie niet tussen het verschil niet tussen kracht en snelheid?!? een processor verwerkt een hoeveelheid MIPS, da's zowel "kracht" als "snelheid" verwerkingssnelheid is het enige wat relevant is.

... als je het gewoon zelf niet weet ... zoek je het toch even op ? :D


De MIPS-waarde is slechts een ruwe aanduiding van de prestaties van de processor omdat alles afhangt van hoeveel verschillende instructies men test,
de soorten instructies die men allemaal test en welke weging men aan de uitvoering van de verschillende instructies geeft.
Om deze reden wordt MIPS ook wel vertaald naar Meaningless Indication of Processor Speed (betekenisloze indicatie van processor snelheid), aangezien de MIPS waarde in de praktijk weinig zegt over de snelheid van de processor.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top