Ableton Live probleem

glennplumber

Kneed je synth
Lid sinds
19 december 2001
Berichten
2.954
Locatie
Midden van het land.
Hallo :)

Ik heb in live een heel vreemd probleem. Wat gebeurd er: Ik ben bezig met een aantal sporen in live ... in de session view had ik als ik een spoor solo-de dat mn cpu meter ineens tot bijna 300% uitslaat en het geluid begint te kraken ... dit voor 1 a 2 seconden en dan is het weg ... dit gebeurd echter iedere keer als ik een track op solo zet.

Ik dacht zal wel iets onverklaarbaars zijn ... dit ook gezien ik al een maand of 7 a 8 dezelfde windows 7 draai. Dus ik dacht goed om windows opnieuw te installeren ... zo gezegd zo gedaan alles opnieuw geïnstalleerd.

Dus ik opnieuw aan de slag in live ... helaas nog steeds hetzelfde probleem. Ik verwachte dat het over was en begon aan de song die ik wilde gaan bouwen en in arrangement view bouw ik een begin van de song van 192bar. En nu komt het vreemde in de laatste 64 bar komt de hik om het zo maar even te noemen weer terug. Ik heb nog geen edits uitgevoerd alleen maar tracks/sporen neergezet. Dus ik denk ik verplaats het hele arrangement 64bar. Nog steeds de hik op precies dezelfde plek in de song alleen nu 64bar verschoven. Dus ik denk misschien zit het in 1 van de sporen dus ik die individueel geprobeerd .... nog steeds de hik. Toen haalde ik alle tracks/sporen weg dus een leeg stuk ... maar nog steeds de hik.

Het lijkt dus ableton zelf te zijn die op bepaalde momenten overload.

Ik draai ableton al vanaf versie 6 en update met regelmaat zo ook nu draai ik de laatste versie. Mn pc is zekers snel genoeg en gebruik een m-audio geluidskaart.

Iemand met ervaring met dit probleem? Of iemand misschien enig idee wat dit kan veroorzaken?

Mijn dank is groot :)
Glenn
 
Laatst gewijzigd:
Met een workaround heb ik het probleem nu opgelost. Wat heb ik gedaan: Ik heb alle sporen/tracks opnieuw ingeladen in een nieuw project en weg is het!?!?

Dit heb ik op een andere manier wel vaker meegemaakt dat het/een probleem in het project zit. Die dan een onverklaarbare storing oplevert.

Alsnog zou ik als iemand een idee heeft graag horen wat het zou kunnen veroorzaken :)

Thx!
Glenn
 
ableton heeft soms vage dingen ja. als ik een vst folder selecteer dan crasht ie. nu werk ik nooit met vst's maar heb wel een hele zooi dure plugins voor mastering die ik zeker eens wil proberen.
een bug reportje sturen is inderdaad een idee, nog niet aan gedacht!
 
bug report ingevuld en gemailed naar Ableton?

Natuurlijk ... dat is het eerste wat ik gedaan heb.

Ben er inmiddels al achter dat de pcm native reverb op een bus het probleem veroorzaakt. Alleen vraag ik me nu af of ik bij lexicon of bij ableton moet aankloppen ... maar daar komen we vanzelf achter :)
 
ableton heeft soms vage dingen ja. als ik een vst folder selecteer dan crasht ie. nu werk ik nooit met vst's maar heb wel een hele zooi dure plugins voor mastering die ik zeker eens wil proberen.
een bug reportje sturen is inderdaad een idee, nog niet aan gedacht!

Dat gebeurd bij mij ook ... gewoon een paar keer achter elkaar laden is vaak een oplossing. Of de plug waarop ie vast loopt er even uit je plugin map halen de rest laden ... en dan die bewuste plug nogmaals proberen.
 
Back
Top