Wat is er met "electro" gebeurd???

Een paar jaar geleden heb ik DJ Xed gezien en vooral gehoord op een electro feestje, en ik ben nog steeds zeer te spreken over zn muziek.
Het is electro met een hoog scifi gehalte.. Het roept scifi (horror) beelden bij me op ala blade runner, event horizon etc.

Enjoy!

DJ Xed






Bytecon



DJR21


Phonotronix




Magnetic Bass Force


-C-
 
Last edited by a moderator:
pff wat voor er vee; verschillende shizzle gepost zeg, ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer....
 
Een paar jaar geleden heb ik DJ Xed gezien en vooral gehoord op een electro feestje, en ik ben nog steeds zeer te spreken over zn muziek.
Het is electro met een hoog scifi gehalte.. Het roept scifi (horror) beelden bij me op ala blade runner, event horizon etc.

Enjoy!

DJ Xed
DJ Xed - Elektro rays

DJ Xed - Remote Control



Bytecon

Bytecon - Robots ready for mars

DJR21
DJR21 attack of the bassmen

Phonotronix
Phonotronix - Elektronik Intellect

Phonotronix - U.L.F.

Magnetic Bass Force
Magnetic bass force - Direct control

-C-


Dit soort electro houd ik wel van.
 
Een paar jaar geleden heb ik DJ Xed gezien en vooral gehoord op een electro feestje, en ik ben nog steeds zeer te spreken over zn muziek.
Het is electro met een hoog scifi gehalte.. Het roept scifi (horror) beelden bij me op ala blade runner, event horizon etc.

Enjoy!

DJ Xed
DJ Xed - Elektro rays

DJ Xed - Remote Control



Bytecon

Bytecon - Robots ready for mars

DJR21
DJR21 attack of the bassmen

Phonotronix
Phonotronix - Elektronik Intellect

Phonotronix - U.L.F.

Magnetic Bass Force
Magnetic bass force - Direct control

-C-

Dit vind ik dan wel weer dope.

Die phonotronix is me louter iets te dubby, niet dat dat niet mag maar dan niet op die fiets, als u begrijpt, wat ik bedoel.
 
Hier nog wat extreem funky voorbeelden van good old electro.. ik heb deze nummers destijds echt grijs gedraaid :) Er bestaat niks lekkerders dan hiernaar luisteren terwijl je op de snelweg aan het cruisen bent..







En ik weet niet of dit onder electro valt, maar gewoon voor de awesomeness dan maar :)

 
Last edited by a moderator:
Dit vind ik wel leuke electro, niet echt zo heel oud.. maar wel fijn:
Van de wat nieuwere school electro heb ik hier weinig leuks gehoord..DJ XED klonk wel nice.



en deze:



:D
 
Last edited by a moderator:
Doppler shizzle rules.. evenals Slater. De Prince of Techno mag dan niet meer moeders mooiste zijn, maar muziek maken kent ie wel. Alleen nooit geen electro gemaakt.

Dave Clarke heeft er ook 'n aantal op naam staan.. zal ze morgen eens op zoeken. Youtube is beetje dicht geslibt met telefoon filmpjes trash.
 
Draait dit topic niet feitelijk om nieuwe electro??
 
Bij de nieuwe "electro"-house generatie zijn deze de grote bommen van het moment:

Mmm,. ben blijkbaar alweer te oud voor newschool electro.. vind niet één nummer echt tof..
De sounds die ze gebruiken zeuren nogal.. :P
 
krijg daar toch echt barstende koppijn van. Net het gevoel alsof er een tandartsboor in je smoel zit terwijl ze aan het heien zijn.
 
Maar dat heb ik dus ook met bepaalde soorten hardcore e.d. Wanneer er ear piercing bitcrusher stuff aan te pas komt en de puntige 10Khz regeert, dan haak ik af. Ik ben meer van de smooth vloeibare sounds, die je als een warm bad pakken. Zo vind ik bijv Moomba van Chuckie wel weer grappig, maar al die trackjes met die snerpende Afrojack achtige dutch house portamento leadjes ook weer veels te veel van het goede.

Smaken verschillen.....
 
dutchhouse afschuwelijk..... paar jaartjes terug vond ik het wel geinig die electrohouse als etienne de crecy maar het wordt steeds meer herrie vind ik ik, schreeuwerig zoals die aoki.....
 
Ik hou ook meer van de wat softere en warme geluiden en mooie melodieen, maar een stukje kolere herrie kan ik op zijn tijd ook best waarderen, de electro van hierboven trek ik best wel, maar ik zal het verder niet echt vaak luisteren.

Float my Boat van Lazy Jay is wel erg dansbaar btw... :okdan:

Maar een beetje gevarieerd luisteren is ook goed voor de inspiratie, ik sta daarom in principe voor alles open behalve voor radio538..
 
Is ook lekker idd..

Weet niet of Booka Shake ook onder electro valt, maar dat vind ik ook errrug lekkah..! :okdan:

 
Last edited by a moderator:
Back
Top