Wat is er met "electro" gebeurd???

Electro zoals ik het ken is waarschijnlijk zo oud en kleinschalig geworden dat een hele nieuwe generatie er niets vanaf weet en de term electro gebruikt heeft voor een hele andere stijl van muziek.

Ik prefereer in ieder geval de oude electro die zowel zonder als met 808 gemaakt is. Al is het drumwerk met de 808 altijd net iets krachtiger qua sound.

Vroegere electro:
- Kraftwerk
- Afrika bambaataa
- Egyptian lover
- Newcleus
- Cybotron

Wat later:
- Aux 88
- Anthony Rother
- The Advent (b2 tracks op zijn platen)

Dynamik bass system doet tegenwoordig hele leuke dingen in die oude stijl!
 
Electro zoals ik het ken is waarschijnlijk zo oud en kleinschalig geworden dat een hele nieuwe generatie er niets vanaf weet en de term electro gebruikt heeft voor een hele andere stijl van muziek.

Ik prefereer in ieder geval de oude electro die zowel zonder als met 808 gemaakt is. Al is het drumwerk met de 808 altijd net iets krachtiger qua sound.

Vroegere electro:
- Kraftwerk
- Afrika bambaataa
- Egyptian lover
- Newcleus
- Cybotron

Wat later:
- Aux 88
- Anthony Rother
- The Advent (b2 tracks op zijn platen)

Dynamik bass system doet tegenwoordig hele leuke dingen in die oude stijl!
Ik zeg het je, de hele dominance electricity beweging. Een serieuze electro offspring waaronder dynamik bass system. Steengoed
 
goed techno was altijd al schaars.... mtv draaide in het begin nog wel goeie techno maar niet meer

Wederom WTF??? Gast waar heb jij het nou weer over? MTV goeie techno, yeah right.

Er word nog zat goeie techno gedraait. Maar het is behoorlijk uitgemolken.

Die Lektroluv dude zijn er eigenlijk 3... en ze zijn alle drie nep. Vroeger ging het nog wel, maar tegenwoordig.. pfffffffffff.

De laatste keer dat ik hem hoorde draaien was het behoorlijk kazig...
 
Ja maar... da was nie echt techno. Was meer house toch?

Al die oude dingen van MTV waren wel grappig. Net als die Ray nogwat.. hoe hete dat programma ook al weer?

Maar dan ook weer, je hoorde zelden goeie electro op MTV of op welk ander TV kanaal dan ook.
 
Electro zoals ik het ken is waarschijnlijk zo oud en kleinschalig geworden dat een hele nieuwe generatie er niets vanaf weet en de term electro gebruikt heeft voor een hele andere stijl van muziek.

Ik prefereer in ieder geval de oude electro die zowel zonder als met 808 gemaakt is. Al is het drumwerk met de 808 altijd net iets krachtiger qua sound.

Vroegere electro:
- Kraftwerk
- Afrika bambaataa
- Egyptian lover
- Newcleus
- Cybotron

Wat later:
- Aux 88
- Anthony Rother
- The Advent (b2 tracks op zijn platen)

Dynamik bass system doet tegenwoordig hele leuke dingen in die oude stijl!



Check ff naar SACE2 uit Madrid dope new skool Electro Funk

 
Last edited by a moderator:
Dr Lektroluv was meer electroclash.....

geen electro dus.... boyznoize ook niet, maar ik durf wel te stellen dat ze door electro geinspireerd zijn.
 
De Orb is in elk geval geen electro, dus om er überhaupt over te beginnen snap ik eigenlijk ook niet helemaal. Laat staan om zomaar de muziekstroming techno erbij te halen...

maar dus back on topic

Electro heeft al sinds het begin allerlei ontwikkelingen doorgaan en ik denk dat we daar alleen maar blij over kunnen zijn en dat het niet stilstaat. Het enige wat ik nog zou kunnen toevoegen is dat wie roept dat het vroeger allemaal beter was, die wordt oud en/of staat zelf stil en ontwikkeld zich niet verder.
En nu niet direct happen of boos worden, het is niet erg, oud worden we allemaal...
Nieuwe generaties leren van oudere generaties en herïnterpreteren dingen die ze zien en horen. Daar is niks mis mee, toch?
En dan dat hele autotune gebeuren, tja, is ook niet mijn idee van een hele toffe manier om het te gebruiken.
( misschien een ideetje voor een contest hier op t synthforum? maak eens op een orginele manier gebruik van autotune?)

Deze manier van autotune mishandeling gebeurt vooral in de hedendaagse popmuziek en daar kan ik niet echt van wakker liggen.

En vooruit ook nog een filmpje, uit een subgenre van de electro..
Ik dacht dat dit weer uit de miami bass kwam en jammer dat ze onder deze naam maar een album gemaakt hebben ( zijn later verder gegaan onder de naam phoenicia).

 
Last edited by a moderator:
Back
Top