Newbee

dRUMBE4Tz

Nieuwkomer
Lid sinds
23 mei 2022
Berichten
1
Locatie
Nederland
Hi iedereen,

Geïnteresseerd geraakt in het opnemen van mijn drums via AbletonLive, vooral om beter te worden. Verder heb ik Antelope Audio Discrete8 met microfoons die je kunt modelleren, waarmee ik mijn drumstel heb gemiced. Het opnemen van mijn "drumkunsten" en vooral het afluisteren daarvan is meedogenloos.. Het helpt en het werkt.

Naast deze DAW heb ik de Push2 aangeschaft. Tijdens corona de cursus "The Push Bible" gevolgd. Een gestructureerde en uitstekende cursus die nog continu wordt geüpdate door Andri Sören. Een goede vriend is een goede DJ, genre Techno van minimal tot schrantz. Samen ontwikkelen wij ideeën waarbij hij de creatieve kant is en ik weet welk knopje waarvoor dient. En ik probeer de logica van het gebruik van maten, structuur enzovoorts in de producties te verwerken. Mijn zoon geeft opbouwende kritiek, zoals "mooie geluiden, gave stukjes muziek maar ik mis de samenhang". Ik verbeter de productie diverse keren en uiteindelijk lijkt het ergens op.
De Arturia Keylab Essential spelen mijn zoon en dochter op, wat erg leuk is om samen te jammen en te gebruiken voor producties.
MacBook Pro M1 Max 64GB met een set PSI-audio 21M voor het mixen en masteren. Daarvoor gebruik ik Izotope Neutron en Izotope Ozone. Geweldige software.

Als ik dit teruglees lijkt het heel wat, maar het is vooral een hobby met een fanbase van 5 personen.. Het is vooral erg leuk om te doen.
 
welkom! klinkt heel wat, is het ook. Als je met meerdere samen kan werken, geweldig
 
Back
Top