Nieuwe Track; MNML

rubbah

Ongewassen Lid
Lid sinds
6 augustus 2006
Berichten
1.951
Locatie
Tjillburg
Het had minimal moeten worden, maar het is een soort van Progressive / Deep house /Techno iets geworden, met een MNML knipoogje.
Ben er nog niet uit of ik hem nou al af vind of niet. En er is nog niets gedaan kwa mastering.

Ben benieuwd wat de luisteraars ervan vinden.

http://soundcloud.com/robnoxious/mnml
 
Wel een lekker trekkie Robert....van mij mogen er eigenlijk nog wel wat meer zweef geluiden bij en de break kan je ook iets meer uitwerken imo. Maar eh :okdan:
 
Thanks Dennis,

Ja de break, daar moet ik ook idd wel nog iets meer in doen.

Is de c64 chip al aant knetteren? :)
 
voor mij is dit minimal
goed gemaakt !

ik mis enkel wat laag (de 'bas' is niet echt bassy en de kick ook niet, k zou een langere en bas-vollere (808 ) kick nemen of samen met de kick iets sub erbij)
 
Hmm, ik heb een kick van een 808 gebruikt (nepethon plugin) en heb een base en subbase gebruikt uit strobe (DCAM Synth squad).
de release van de 808 is wel vrij kort, om te zorgen dat ie niet een al te lange lage staart krijgt, wat weer in de weg zit met de andere bassen.

Wat ik wel doe is alles zowiezo onder de 30/40 HZ wegkutten om het een beetje open te houden.
alles onder de sweetspot hak ik eraf, zodat het niet bij elkaar in de weg gaat zitten.
In het geval van de kick hak ik alles onder de sweetspot eraf, en krik het op de sweetspot een beetje op ter compensatie. je houdt daardoor meer ruimte over en zelfs een hardere kick.
een kick, een bas, en dan ook nog een subbase is vaak teveel van t goede als je dat gewoon zn gang laat gaan, vandaar; cutten die hap.

Ik heb hem gisteren avond onderweg naar amsterdam een flink aantal keer geluisterd in de auto, en vond de onderkant juist wel OK, maar de claves/woodblock percy spul vond ik juist wat minder doorkomen. toch een beetje te vol rond die freqenties denk ik.

wat ook niet echt helpt is dat ik afmix op een koptelefoon. hoewel ie wel van 15 tot 25000 Hz gaat.
mn speakertjes gaan maar tot 74 HZ, dus daar kan ik het laag niet goed op checken.

ik zal zo eens even teruggaan naar de tekentafel.

deze track wordt binnenkort op LIEF festival gedraaid (volgens mij 4 sept in Utreg), dus ik wil um wel in orde hebben voordat LIEF begint.
Teveel laag is ook niet ok, omdat het op een behoorlijk systeem wordt gedraaid en te hard is ook niet alles :)

Bedankt veur het positieve commentaer :)!!
 
voor je'm speelt, zeker eens op monitors proberen te beluisteren
auto is niet altijd een goede referentie (al gaat er niks boven je eigen muziekjes te beluisteren in de auto :-)
tja, ik heb zelf een TR808 en dan valt het me toch altijd een beetje op wanneer het een softh-synth-808 is dat ik het altijd nét niet 'voel' hebben wat je met een echte 808 direct hebt...maar ik begrijp best dat niet iedereen zn geld aan zoiets geeft
je zou de release evt wél langer kunnen houden, dan renderen naar audio, en de kick juist op 1/4 maat 'afkappen' zodat je wel een decay krijgt, maar ze toch niet overlappen
 
heb net een knoppie gevonden in de 808 kloon. sweep. als je die terugdraait (maar dat zul jij beter weten dan ik) dan wordt ie ineens een stuk dikker lager en vetter.

het punt is dat er tussen de kicks een subbase zit. als ik de decay te lang maak, dan zitten die elkaar in de weg. maar ik ga jouw truucje toch even uitvoeren. zowiezo scheelt bouncen weer CPU, en die zit nu ook aan zn max, dus kunnen 2 vliegen in 1 klap worden.

en mij punt is meer dat ik totaal geen ruimte heb voor hardware (zit in de woonkamer aan een bureautje) dus alles is in the box. en goede speakers is ook niet te doen. het huis is zo gehorig als wat, en ik heb 2 kleine kids...

ik zal vanavond eens een ge-uberde versie uploaden.

thanks voor het meedenken!
 
Ik luister via koptelefoon (AKG K240 Studio) en moet het met Seiko eens zijn: aan de onderste onderkant kan er best nog wat power bij.
Veel hoeft het niet te zijn en ik zou 't in de kick doen, niet in de bassline, maar het mist toch iets.

Verder vind ik 'm prima in orde!
Alleen het einde is wat abrupt ;)
 
haha, niemand die dat merkt, want dan wordt ie allang uitgemixed.
das wel een van mijn makken...naarmate de track vordert doe ik er minder en minder aan.
Ik mix de track zelf altijd uit vanaf t moment dat de break terug komt, misschien iets later. dus het einde hoor je nooit. geen goede reden om het af te raffelen natuurlijk :)

nieuwe versie trouwens hiero; http://soundcloud.com/robnoxious

MNML2 is de nieuwere versie.
kick is veeeul dikker nu.


de reden dat ik dit laat draaien op een festival is om eens te kijken wat er nu precies aan mijn sound schort wanneer je het op een groot systeem luistert.
dus puur om ervan te leren. pijnpunten ontdekken.
t zal in de ochtend gedraaid worden, dus in een lege tent. (boeit me niet, want ik heb mn tracks nog nooit op een groot systeem gehoord, en daar gaat het me nu een beetje om)

ben wel benieuwd of jullie het ook een verbetering vinden.
ik ben bang dat t op een groot systeem erg rommelig gaat klinken doordat de lage freqs in elkaar overlopen.
 
Hmm, nja... okay, misschien iets er tussenin, nu...

too_loud.jpg


Die break is wel beter zo, trouwens.
 
lol, die heb ik niet aangeraakt.

heb de kick dus wat TE gemaakt, en de base wat harder, niet veel.

en op de master een multi maximizer gezet, misschien dat de break daarom wat leuker klinkt...maar die maximizer gaat er weer af.
ik geef t vanavond nog wel even wat tijd, was vanmiddag effe snel, en das natuurlijk nooit ok.


Edit: versie 2 is verwijderd...
 
Ik zou zweren dat er in die break meer percussie bijzat... maar goed, ik hoor 't wel als je de nieuwe versie klaar hebt ;)

Echt, doe nou 's niet gekker dan een beetje (een BEETJE) meer kick. Niks Maxima, niks Alexander, gewoon alleen die kick.
 
Thanks, dat is altijd leuk om te horen!

Ik heb de kick wat harder gezet. heb niet het idee dat het veel uitmaakt.
die kick van nepheton plugin kun je op een gegeven moment helemaal open draaien kwa volume, en het enige wat ie dan nog doet is de rest van de geluiden wegdrukken...dus dat heeft een averechts effect.
dit is het beste wat ik van deze kick kan maken. denk dat ik zo eens opzoek ga naar een 808 sample.

http://soundcloud.com/robnoxious/mnmll

de 1e staat er ook bij ter vergelijking :)
 
De boel is zojuist licht gemasterd, en klaar om gedraaid te worden as zaterdag (s'ochtends in een lege tent, puur om mn mix op zon systeem te checken)

Als het lukt om een ok filmpje met geluide te maken dan mik ik die ook nog wel online.

Bedankt voor de reacties/ tips!!
 
Back
Top