Studio monitoren

ga eens horen, maar pak vooral iets mee van je eigen produkties
ik vraag mij echt af of jij het verschil gaat horen tussen alesis mk2's a 150 euro voor een paar, en Mackie HR624 's.
Als je geen verschil hoort kan je je afvragen waarom je honderden euro's meer zou uitgeven.
Het kan echt geen kwaad om -als je met produceren begint- niet té veel geld aan één deeltje te geven (je zal nog genoeg ander gerief moeten kopen, geluidskaart bvb) ... na een paar jaar zal je zélf wel te weten komen wat voor jou belangrijk is om te investeren.
Als je voor 400 euro een deal kan doen met die mackie's : ok.
Maar méér zou ik als beginneling echt ni uitgeven.
Uiedeindelijk is het lichtjes ridicuul om super monitor's te hangen aan een interne geluidskaart...het geheel is maar zo goed als de zwakste schakel. Dus beter je geld verdelen over een geluidskaart+monitor's zou ik zeggen. (al is de interne geluidskaart van een Mac verre van slecht!)
Wat voor muziek maak je trouwens ? Heb je al tracks af ? Wat voor DAW ?
 
Ik weet eigenlijk niet precies wat voor muziek ik maak, ik denk een soort van elektronische muziek. In ieder geval muziek die prima met slechts een computer te maken is. Plus wat software instrumenten natuurlijk. Ik gebruik Logic 8 wat je natuurlijk wel kan verwachten omdat ik op een Mac werk. Ik heb wel wat tracks af maar ik ben er nog niet tevreden genoeg over om ze op internet te posten.
Maar goed,
Een goede geluidskaart, wat bedoel je daar precies mee? Is een klein M-Audio kaartje al goed? Of bedoel je zo'n prijzig geval als zo'n Apogee?:P
 
Ik gebruik Logic 8 wat je natuurlijk wel kan verwachten omdat ik op een Mac werk.

da's voor jou misschien pure logica, ik werk nochtans met Mac en Ableton
 
Wel even vermelden: een hoop mensen duwen een sok in de bassport van de M1 active omdat 'ie anders te hard gaat.
 
ik mix er mee op laag volume en hoor alles per-fect terwijl ik vroeger op de Mackies hr824 altijd luid moest gaan om het laag te horen ;) scheelt een paar uur mixen langer nu, en ze klinken getrouwer imo, de hit voor mijn oren..het is persoonlijk zo'n monitors, luisteren maar zou'k zo zeggen. Maar de sok is misschien wel waar als je loeihard gaat gaan a la joe bataan ;)
 
Back
Top