Less = More?

het is uiteraard persoonlijk natuurlijk in feite als t ware in wezen
 
ach hoe meer threads hoe meer vreugdt :biertje:
 
2e Duende eruit en DSI Prophet08 erin. Tevens Focusrite Octopre Dyn (heb toch weer meer inputs nodig :) en VPS Metrum en Multiband Sidechain compressor
 
Less=More is een absolute waarheid. Mijn meest productieve periode was toen ik net begon met muziek maken en niet meer had dan een zelfgemaakte modulaire bak (monofoon!) en twee goedkope cassetterecorders.

Toch weerhoudt het me er niet van om meer spullen te kopen :-)
 
ik heb de mcu pro ook vervangen voor een cc121 om precies die reden, plus omdat de faders 't vaak begaven.

de automap van novation wat ik alom de hemel in prees gebruik ik eigenlijk ook steeds minder tot niet.
 
Heb een tijd geleden ook een hele hoop verkocht. Nu ben ik veel creatiever dan voorheen!
Je hebt niet gek veel nodig om goede muziek te maken. Ik zag, doordat ik zoveel/teveel had, door de bomen het bos niet meer. Het was verzadigd.


Ik ben blij nu. Bescheiden setup.

TR-909
Mackie 24.8 2X
Andromeda
Virus
Nord
Sherman filtermang
Reverb.

Thats it.
 
de automap van novation wat ik alom de hemel in prees gebruik ik eigenlijk ook steeds minder tot niet.

daar zit toch ook wel wat in (tenminste, denk ik, ik ben geen expert, ik heb maar een bescheiden budget :mexico:), het is ook dat je persoonlijke voorkeur verandert: meer gear is meer keuze en dus zul je ook dingen hebben die je "niet gebruikt" maar dat hoeft niet permanent te zijn. dit geldt ook waarschijnlijk voor de mensen die veel gear hebben: je kunt wel "minder creatief zijn" naarmate je meer gear hebt, maar dat hoeft er niet mee te maken te hebben met de hoeveelheid gear. als je veel hebt betekent het waarschijnlijk ook dat je al lang bezig bent en waarschijnlijk dus ook wel weer eens interesse in wat anders krijgt. uiteindelijk is muziek maken wel globaal hetzelfde.... maar even goed kan het zijn dat je een week/maand/jaar later ineens weer volop in de weer bent. (zoals ik zei, denk ik, ik ben geen expert: ik heb met mijn 22 jaar nog niet zo veel kaas van het leven gegeten)
 
Heb een tijd geleden ook een hele hoop verkocht. Nu ben ik veel creatiever dan voorheen!
Je hebt niet gek veel nodig om goede muziek te maken. Ik zag, doordat ik zoveel/teveel had, door de bomen het bos niet meer. Het was verzadigd.


Ik ben blij nu. Bescheiden setup.

TR-909
Mackie 24.8 2X
Andromeda
Virus
Nord
Sherman filtermang
Reverb.

Thats it.

das ook mooie setup, als je creatief bent hoef je niet veel spullen te hebben :okdan:
 
Less=More is een absolute waarheid. Mijn meest productieve periode was toen ik net begon met muziek maken en niet meer had dan een zelfgemaakte modulaire bak (monofoon!) en twee goedkope cassetterecorders.
Ik was het meest productief toen ik me verdomd weinig zorgen maakte over kinderen of hypotheken en een productiepartner had waar m'n gear stond waar ik naar toe fietste zodat ik door niemand of niks gestoord werd tijdens het muziek maken, en zodat muziekmaken moeite kostte en je er naar toe ging met "en nou gaan we verdomme iets maken" in het achterhoofd, anders was 't de 10-15 minuten fietsen niet waard.

Negeer nooit je persoonlijke levenssituatie bij dit soort verhalen; vaak van veel meer invloed dan je setup :okdan:

Waarom verandert de output van een artiest als 'ie eenmaal een dikke tafel heeft en een berg synths kan kopen? Niet alleen door dat; ook omdat de middelen om dat aan te schaffen voor zekerheid zorgen. Drive, honger, drang, ambitie; allemaal van invloed.
 
Als een goeie kok het moet doen met een bedorven biefstuk zullen de klanten er ziek van worden.
da's toch helemaal geen goede vergelijking... een bedorven biefstuk staat gelijk aan een verot ingedeukt verneukte synth die geen kik meer geeft...

het is meer zoiets als een steakrestaurant waar de kok naast de steaks ook nog vis, pizza en hamburgers heeft waar geen hond voor komt :D
 
da's toch helemaal geen goede vergelijking... een bedorven biefstuk staat gelijk aan een verot ingedeukt verneukte synth die geen kik meer geeft...

het is meer zoiets als een steakrestaurant waar de kok naast de steaks ook nog vis, pizza en hamburgers heeft waar geen hond voor komt :D

Het ging mij niet om het onderwerp Less=More. Daar heb ik niks over gezegd.
Ik beweer alleen dat het niet enkel om de kok gaat, maar dat de keuken ook een rol speelt.
 
Back
Top