MOOG Voyager Electric Blue, doen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Ik heb net m'n Mark Levinson versterker verkocht en ik heb nog 3.000 euro over om m'n studio te complementeren

Nu heb ik al een Little Phatty, waar ik erg tevreden over ben, maar zou nog evt wel een 2e MOOG erbij willen voor leads. Nu had ik al begrepen dat de Voyager monofoon was, maar dat is voor dance leads niet zo'n probleem (toch vaak meer arp achtige patterns dan chords in de lead.

Maar waar ik benieuwd naar ben is of de Voyager qua sound nog echt weer een stappie verder is dan de LP.

Wat zijn evt nog andere interessante aanvullingen om m'n studio af te ronden? hier beneden zie je wat ik al heb.
Outboard compressors heb ik over nagedacht, maar met m'n Duende's en Powercore + Barricade zou ik eigenlijk het e.e.a. wel "in the box" moeten kynnen afronden

dit is op dit moment m'n studio:
DAW:
Q9600 + 4GB
2x SSL Duende PCIe + X-com, X-EQ en Drumpstrip
1x TC Electronics Powercore X8 + SONNOX
MOTU 828MK3
Steinberg 816x
30" LCD 2650 * 1600

HW Synths:

MOOG Little Phatty Stage II
Acces Virus Ti
Waldorf Blofeld
JOMOX XBASE-999

Softsynths:
Native Instruments KOMPLETE 5
Native Instruments KORE2
Novation Bass Station
Novation V Synth
Tone2 Gladiator

Controllers:
Mackie Pro universal
Mackie extender
Novation Remote SL61 Automap
Native Instruments KORE2 controller

Monitoring:

Mackie HR824 MK2
Mackie Big Knob

Software:
Cubase 4
Wavelab 6
Tone2 WarmVerb
Barricade Pro Limiter
 
Mwa, ik zou eerst maar eens lekker een tijdje muziek gaan maken, moet reut spullen! Als het dan toch op moet dan zou ik eerder een Cwejman S1 en wat moogerfoogerspullen kopen, erg inspirerend. Dan blijf je ook uit de buurt van al die mooie presets.
 
of de Voyager qua sound nog echt weer een stappie verder is dan de LP

ja. tenminste... volgens mij wel. ik heb niet zo heel erg veel met een LP gespeeld maar ben zeer bekend met de Voyager. En die gaat zowel qua synthese model en routing mogelijkheden als ook qua sound net een paar stapjes verder. en als je er een expander en/of CP-251 aan hangt is het helemaal genieten.

maar ze zitten natuurlijk wel in hetzelfde hoekje dus wellicht is een vette polysynth zoals bijv. een Andromeda of een Virus wel "nuttiger". aan de andere kant vindt ik het altijd heel jammer dat ik maar 1 Voyager heb... poor me!
 
Ik heb al een Ti, maar verkies het karakter van de Phatty nu al boven de Ti, ik lust dus nog wel wat MOOG sound
 
als je geen btw hoeft te betalen, hou je van die 3000 nog over, als je bij nova musik een voyager select series koopt met 3 moogerfoogers erbij (102, 103 en 107 dacht ik) en doe je het voor 31/12 krijg je er ook nog een cp251 bij. dan kan die lp2 de deur uit.
je kan ook voor een oude moog gaan, dan heb je de echte :duivels: moog sound.
 
Voeg deze thread anders even samen met de 3000 euro thread, wel zo overzichtelijk

idd, beetje overdreven zo...
 
ik zou zeggen,

-haal een bak die een ander spectrum bestrijkt dan de dingen die je nu hebt.

Ik zou zeggen een Evolver (al dan niet polyfoon)
Die MLP houden als bassbak....

Die voyager is zonde om alleen als leadsynth te gebruiken, tuurlijk doet ie goede bassen en leads, maar als sfx machine / drone / freakunit veel meer op zijn plaats vind ik...wdb had ik op zich die Minimax er nog wel naast willen hebben...puur voor bassen..

Een Motif XS (al dan niet de rackversie) is ook een superding vind ik, heel makkelijk om je tracks op te vullen naast je analoge bakken (vooral voor flutes/reeds/guitars en strings enzo)

Neemt niet weg dat die voyager een superding is hoor, ik heb er ook een sinds een tijdje en het is wel supermooi zon ding, kwa kwaliteit en sturdyness. Je zou hem goe dnaast de MLP kunnen gebruiken, weet je zekr dat als je een wrede sound hebt uit de voyager, dat je iig je bassen even uit de MLP kan halen...
 
Kijk hier kan ik weer wat mee, phreaken met LFO sync is i.d.d. wel lekker voor diepere tracks, LP en Voyager zitten elkaar niet in de weg en hoeven niet persé beiden altijd de hoofdrol te spelen.
 
nouw, ik weet niet hoor. die moog sound is prachtig, maar die nieuwe moog sound werd ik toch wel zat na een tijdje en de LP en voyager hebben wel hetzelfde karakter. en als je echt wil phreaken, is de voyager toch wat beperkt t.o.v. sommige andere synths.
 
ik vind vinnieqs' en septics optie wel aardig.
en een voyager voor trance leads met bakken reverb, kan je toch net zo goed een dunne synth pakken imo.

maar voor 3000 kan je mss ook wel een SE Omega scoren met 6 stemmen ofzo.
maar toch, om die bakken.

Maar als ik eerlijk ben heb je die synths helemaal niet nodig, zeker niet als ik je tracks hoor.
 
i
Maar als ik eerlijk ben heb je die synths helemaal niet nodig, zeker niet als ik je tracks hoor.


LOL, wat is nodig hebben? ik heb m'n 50"pioneer plasma ook niet "nodig" kan ipv van m'n BMW5 me ook prima met een mazda verplaatsen, mischien moet ik je opmerking anders opvatten, maar laat "de noodzaak" ergens van lekker aan de koper over... :okdan:

Kan natuurlijk dit ook over de andere boeg opvatten: Je vindt m'n tracks zo goed, dat een voyager daar in een layer in verbergen geen toegevoegde waarde levert :D (maar dat zla je wel niet bedoelen.

Maar om een lang verhaal kort te maken:

IK HEB EEN ELECTRIC BLUE BESTELD (met cp251 promo) En hoef me dus niet meer druk te maken over het fiet dat ik m'n little phatty voor alleen basslines eigenlijk een beetje zonde vond, want de LP is nu gedegradeerd to Bassliner...... :D

Topic kan dus wat mij betreft op :slotje:
 
Kan natuurlijk dit ook over de andere boeg opvatten: Je vindt m'n tracks zo goed, dat een voyager daar in een layer in verbergen geen toegevoegde waarde levert :D (maar dat zla je wel niet bedoelen.

Nou dat bedoel ik eigenlijk wel.
Ik las ergens dat je van de iets ouwere stijl trance hield,niet de laatste hype zeg maar, als ik je tracks dan hoor klinken ze prima volgens mij, sounds zijn gewoon in orde.

Maar toch gefeli met die voyager, het is een leuk speeltje ;) :mega:
 
ThnX, ik word er verlegen van :luv:

ik houd i.d.d. meer van de de trance uit de tijd van BBE tot de Jean Madhouse / iT periode. Maar (hoewel ik dat hier nog niet heb laten horen) doe ik ook een hoop vage deephouse shit. dus 909 type drums, vage tribalachtige percussie en een bassline en lead zonder en daar wil ik ook de voyager voor gebruiken, voor tracks waar de bassline en drums staan, maar maar je geen riff wilt componeren maar gewoon lekkere vage FX of arps....
 
Als het Moog geluid je zo bevalt zou ik de Phatty verkopen en de Voyager halen met wat uitbreidingen , denk aan CP251 (krijg je nu gratis bij aankoop van een Moog synth) , VX351 en nog wat Foogers.


Succes

+1

De Voyager is echt wel uitgebreider dan de Phatty. onovertroffen qua leads en vooral basses!
 
Als het Moog geluid je zo bevalt zou ik de Phatty verkopen en de Voyager halen met wat uitbreidingen , denk aan CP251 (krijg je nu gratis bij aankoop van een Moog synth) , VX351 en nog wat Foogers.


Succes

goed idee
de phatty weg voyager erin
of koop die mg1 die te koop staat voor 350.- erg ok ook !
wels studio electronix gechecked
een se1x / of atc ...erg flexi ...vette sound
hou je geld over van je 3000:halleluja
 
+1

De Voyager is echt wel uitgebreider dan de Phatty. onovertroffen qua leads en vooral basses!

ja, maar als je al een bass uit je voyager haalt, waar haal je dan die freaksounds uit?

Persoonlijk vind ik de voyager veel meer dan een bassgenerator, te duur ook denk ik...dan is het makkelijk als je daar de MLP voor pakt...je hoeft voor bassen geen lfos, FM, waveshapemods etc en andere truken toe te passen.

Dit gezegd hebbende zou ik het ook wel leuk vinden als die MLP in een RME versie kwam voor pak hem beet 700 ballen ofzo
 
proficiat !
ben zelf in afwachting van m'n voyager , dus wel benieuwd naar jou eerste indrukken.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top