Raphie's introductie

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Sinds gisteren ook geregistreerd lid (was al wel langer aan het lezen) dus tijd voor een introductie

Al zo'n 15 jaar met midi en sequencers aan het pielen. Had tot 5 jaar geleden een compleet analoge studio met de volgende componenten:

Mackie 8 bus 32
Event Layla
Spirit Audio 4P Active
Novation drumstation V2
Korg Z1
Roland JUNO 106
Nordlead
Alesis QSR
Alesis Quadraverb2
Roland JP8080
Roland MC-303
Roland D20
Roland DMC-1
Presonus D8 compressor
Alesis 3530 compressor
Tascam DAT
Cubase 5 VST.

Kortom is was verwend qua "outboard gear"
Zo'n 5 jaar geleden het hele spul verkocht wegens "beeindiging hobby"
Maar het is toch altijd blijven kriebelen. Dus 3 maanden geleden maar besloten om m'n hobby weer op te pakken en te investeren in een nieuwe studio setup. Ik ben nog niet klaar maar het begint weer ergens op te lijken. op dit moment heb ik de volgende componenten:

Intel C2D 6850 based PC
MOTU 828MK3 Firewire interface
Dell 30" 3007WFP LCD (2560 * 1600)
Mackie Big Knob
Mackie HR824 MK2 Monitoren
Mackie Control Universal Pro DAW controller
Cubase 4
SSL Duende PCIe
Lexicon MX200 (External Instrument via spdif)
Tone2 Warmverb
Tone2 Gladiator
ReFX Vanguard
Vengeance sounset voor de A1
M-Audio AXIOM25

Eind deze maand komen::
De Mackie 8 Extender voor de control
De Acces Virus Desktop TI
een 88 keys Masterkeyboard of Synth*
(* indien masterkeyboard dan een losse sound module erbij)

Wat is mijn doel?
Een compleet digitale workflow, zonder me verplicht te committen op het bouncen / exporteren van induviduele tracks. Indien mogelijk het verkrijgen van een "total intergration" studio d.w.z. het slim aanschaffen van Synths en modules die "volledig" in Cubase kunnen worden opgenomen als external instrument via ADAT of spdif (of nog beter via Firewire of USB zoals de Virus TI)

komend van outboard gear mis ik in de meeste softsynths toch wel wat van de warmte en oudbolligheid van een goede GM compatible module.

Ik maak trance en tribal, maar met de huidige softsynths waar ik mee hebben kunnen spelen, kom ik eigen alleen maar het een naar het andere hands-up en EPIC scheurijzer tegen. (zeg maar de geluiden waar ik 12 jaar geleden naar op zoek was :D)En ik mis de geluiden en drumkits die ik bijv in m'n QSR had (weet iemand waar ze ergens nog QSRen hebben voor weinig? 8> )

Tot zo ver mijn intro, ik zal met de tijd wel een eigen topic openen met m'n bevindingen, uitdagingen en updates.
 
Hallo ik ben jaap
Een vraagje ik zie dat je misschien de Alesis Quadraver2 heb.
Ik ben ben mijn 2 user Programs-Bank file's 0 & 1 kwijt, kan je mij daar aan helpen.
bvd Groet jaap
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top