Bij welke muziek kom jij tot rust?

tja, ben toch coldplay fan wat dat betreft.

 
Tsja,...Tegenwoordig is muziek luisteren voor mij op een of andere manier altijd inspannend!

Vroeger toen ik nog een kleine dude was,.. zo tussen de 6 en 10 jaar,..viel ik in slaap met de platencollectie van mn ma,.. Ik had zo'n kofferplatenspelertje,..Dat was van alles wat,.. John Denver,.. Nina Simone,.. Harry Belafonte,..vaak pakte ik gewoon wat uit r platenkast,...en dat zette ik dan op,..Voor die tijd was t sprookjes van Grimm en Disney en 1001 nacht,..
Je weet wel,. de avonturen van Sindbad en zo,..

Soms 's nachts,..Na een lange dag studio,..en ik krijg die song waaraan ik aan t werk was niet uit mn kop,..of na een liveset (als t niet 3 uur smiddags is als ik thuiskom 8) ),..
Dan ga ik in de tuin aan de slootkant lekker stoned uitspacen en naar kikkers en krekels luisteren en datsoort dinges,..
De wind in t korenveld en de bomen,. en dan graag nog een heldere sterrenhemel er boven,.
Da's pas rustgevend!

Oh gheheh,..ik bedenk me ineens,..wat ik wel aan sound kan verwerken zonder er moe van te worden tegenwoordig zijn audiobooks,.. Nigel Planer die voorleest uit discworld en zo,. Dus eigenlijk ben ik weer terug bij af,.. nu al weer kinds.
 
Vintage getinte space geluiden. Zet ik meestal op als ik 's nachts uit mn raam hang. Doet me dromen.

Steve Moore is een kei in wat ie doet. Tangerine Dream offsprings lopen nog rond hoor.

 
als ik echt wil relaxen: Enigma. hartstikke gedateerd en flink zweverig maar met goed luisteren valt er echt veel van te leren. vooral op het gebied van galm en delay.
 
Kijk,.. ben je toch weer aan t werk,. daar heb ik nou ook steeds last van!

Dat hou je toch altijd..."normaal" naar muziek luisteren is er al lang niet meer bij (of ik moet echt flink wat gedronken hebben :D)
 
lekker meebrullen met ouwe metal/hardrock

of (ouwe)hollandse hits wil wel eens ontspannend werken


bij elektroniese muziek moetk zwaar geintoxikeerd zijn wil ik geen last hebben van "producer luisteren"


maar ook teringherrie as straaljagers of n motorcross/race kan me wel ontspannen
 
Brandenburg Concerto no. 3 (en dan met name allegro III) van de weledelgeleerde en -gestrenge heer J.S. Bach
 
ja gewoon klassieke muziek op classic fm ofzo...
ook lekker om mee wakker te worden
 
ja gewoon klassieke muziek op classic fm ofzo...
ook lekker om mee wakker te worden

Als je van klassiek houdt kan je beter niet naar Classic FM luisteren....die compressen/limiten de boel zo plat dat je daar als liefhebber juist alleen maar opgefokt van wordt :) Juist met klassiek is dat effect overduidelijk.

On topic: Eric Satie wil ook nog wel eens rustgevend werken.
 
mja ik bedoelde ook radio 4, dat is namelijk de enige klassieke muziek in de ether om te kunnen luisteren op mijn wekkerradiosysteempje
 
een webstreampje á la Avro's Steenen Tijdperk (50's)

Of de muziek van Helios

 
Back
Top