Zoom R24 digital recorder, sampler, MIDI contoller en USB audio interface

zoom_r24_digital_recorder_sampler_midi_contoller_audio_interface_geluidskaart_nieuw.jpg

Zoom komt met een geweldig nieuw product op de markt, de R24. Het is een digitale 24 sporen recorder, sampler, drum computer, USB audio interface en MIDI controller in één enkel apparaat.
Met deze alleskunner kunt u acht sporen tegelijkertijd opnamen met een audio kwaliteit van 24-bit. Daarnaast is het ook een USB geluidskaart met acht ingangen. Zes van deze gecombineerde XLR/jack ingangen hebben een microfoon voorversterker met fantoom voeding.
Ook is hij te gebruiken als sampler, u kunt namelijk direct audio opnemen en loops tegelijkertijd maken en afspelen. Ook heeft hij een ingebouwde drum computer met in totaal 10 bruikbare kits. Ideaal voor gitaristen en in de oefenruimte.
Zijn ingebouwde audio interface maakt gebruik van alle acht audio ingangen, en de twee audio uitgangen. Hij heeft een sample rate van 96kHz / 24-bit. En alsof het nog niet genoeg is kunt u de Zoom R-24 ook gebruiken als MIDI controller voor Cubase, Logic, Sonar en Ableton Live.
De R24 is ideaal voor een kleine home studio, oefenruimte en op het podium en hij is betaalbaar.
 
Ja, blijf ik de meest stomme beslissing van de eeuw vinden. Nu moet je hem alsnog uphooken aan de computer als je wilt syncen, terwijl dit juist in een computerloze omgeving ook veel toepassingen heeft.

Kan je dit aan een noob is uitleggen ? Want hij is wel gewoon als midi controller in je daw te gebruiken toch?
Wat heb je in een computerloze omgeving aan midi? om andere apparaten aan te sturen?

bvd
 
Zes van deze gecombineerde XLR/jack ingangen hebben een microfoon voorversterker met fantoom voeding.

Hebben de 2 andere ingangen (ook XLR) dan alleen microfoon voorversterkers, of zijn dat lijn-ingangen ?
Dit beestje zou nl wel eens het ideale ding kunnen zijn voor een drum-maatje van me, zodat hij lekker in z'n uppie z'n drumkit kan opnemen thuis. Alleen komt hij net niet toe met 6 microfoon-ingangen. (ik geloof dat 2 ingangen met fantoomvoeding genoeg zijn in zijn situatie)


@Ron-E:
Er bestaat ook zoiets als midi over usb. Ideaal als je een computer wil controllen, maar waardeloos als je dit met externe hardware wil doen.
 
Kan je dit aan een noob is uitleggen ? Want hij is wel gewoon als midi controller in je daw te gebruiken toch?
Wat heb je in een computerloze omgeving aan midi? om andere apparaten aan te sturen?

bvd

Sorry voor late reply :)

Hij is wel als midi controller te gebruiken maar als je geen computer hebt wil je hem met je andere gear syncen, en dit doe je via midi (normaal gesproken).

Voor demo-opnames voor bandjes e.d. zal dit minder een probleem zijn aangezien iedereen gelijk begint, maar als je bijvoorbeeld opnames wilt dubben (iets toevoegen aan bestaande opname), dan zal je dit handmatig moeten 'inpunchen' (starten), en dat is nooit echt exact (kan ook zijn charme hebben maar voor electronische muziek wil je het toch bij voorkeur allemaal in sync hebben lopen).

Of zijn er inmiddels andere oplossing voor gevonden? Heeft iemand anders een alternatief voor de zoom r16/24?
 
KICK!
Ik snap dat je er 8 sporen mee tegelijk op kan nemen binnen de Zoom, maar weet iemand of je ook 8 sporen tegelijk in je softsequencer ermee kan opnemen?
En zo nee, welke mixer kan dat wél??
Dat is voor mij wel een beetje de dealmaker aangezien ik een (usb)mixer zoek die dat kan!


Help!
 
Laatst gewijzigd:
Na veel geknoei met laptops heb ik een R16 gekocht voor band repetities. Daar voldoet ie prachtig voor en 333 euro (Thomann) vind ik voor zoiets niet mis van prijs. Het enige probleem is dus inderdaad geen sync met midi (R16 heeft geen midi). Nu snap ik ook niet meteen waarom ze de R24 niet meer ingangen of zo hadden gegeven ipv die nutteloze drumbak. Nuja, ik snap het wel: extra hardware (inputs etc) is duurder dan software.

Qua 8 sporen input, er staat:
[Audio interface]
●Input Channels : 8 ●Output Channels : 2 ●Quantization : 24bit ●Sampling Frequency : 44.1, 48, 88.2, 96kHz
Zie evt ook de manual http://www.zoom.co.jp/products/r24/downloads/
Nu persoonlijk heb ik de R16 audio driver nog niet in gang gekregen en ik heb er eigenlijk weinig behoefte aan want ik kan gewoon 8 sporen opnemen op de R16/24 en dan op de PC zetten. Minder belasting voor mijn PC.

Ah ja functie als midicontroller: dat is dus gewoon om je DAW te besturen (faders, play, stop, punch in etc. - mackie control emulatie) - misschien kan hij meer, maar dat heb ik dan ook nog niet ontdekt.
 
Laatst gewijzigd:
Hello,

Ik wil voor mijn band dus ook zo'n soort apparaat, om te gebruiken voor live performances. Hij zal dan ook mijn ESI U24 xl audio interface moeten vervangen, want het is onzin om er 2 te hebben. Op het moment heb ik de tape-out van mijn mixer naar de L+R ins van de ESI, en de L+R outs van de ESI naar de tape-in van mijn mixer lopen. Moet ik dan (als ik een Zoom zou hebben) een stereo of mono kabeltje van de tape-out naar 1 van de 8 ingangen hebben?

Mijn versie van Cubase 5LE kwam met de ESI, ik neem aan dat dit dan nog gewoon zou werken met de Zoom?


Thanks
 
Hello,

Ik wil voor mijn band dus ook zo'n soort apparaat, om te gebruiken voor live performances. Hij zal dan ook mijn ESI U24 xl audio interface moeten vervangen, want het is onzin om er 2 te hebben. Op het moment heb ik de tape-out van mijn mixer naar de L+R ins van de ESI, en de L+R outs van de ESI naar de tape-in van mijn mixer lopen. Moet ik dan (als ik een Zoom zou hebben) een stereo of mono kabeltje van de tape-out naar 1 van de 8 ingangen hebben?

Mijn versie van Cubase 5LE kwam met de ESI, ik neem aan dat dit dan nog gewoon zou werken met de Zoom?


Thanks

Het zijn mono-inputs dus je hebt mono-kabeltjes nodig.

Maar als je maar 2 kanalen max wilt opnemen dan zijn er ook wat goedkopere alternatieven. Het toffe van de zooms is juist dat je 8 kanalen gelijkertijd kunt opnemen.
 
Bedankt voor je reactie. Het gaat mij erom dat ik dit apparaat als backing track player voor mijn band kan gebruiken (daar heb ik dus al die sporen voor nodig, al hoeven ze niet tegelijk op te nemen - alleen afspelen), en tegelijkertijd een click track naar de drummer kan uitsturen. Ik zie net dat ik dat er niet bijgezet had earlier, sorry! :D

Ik zou dus de audio tracks uit m'n DAW moeten opnemen in dit apparaat, maar tegelijkertijd moet hij ook als audio interface dienen. Op het moment heb ik dus de ESI, waarin de audio out van de mixer gaat (dat is een tulp uitgang L+R) naar de L+R jack in. Maar dan zou ik dus een tulp naar mono kabeltje moeten hebben, dat is niet zo'n probleem.
 
Back
Top