Zoom R24 digital recorder, sampler, MIDI contoller en USB audio interface

zoom_r24_digital_recorder_sampler_midi_contoller_audio_interface_geluidskaart_nieuw.jpg

Zoom komt met een geweldig nieuw product op de markt, de R24. Het is een digitale 24 sporen recorder, sampler, drum computer, USB audio interface en MIDI controller in één enkel apparaat.
Met deze alleskunner kunt u acht sporen tegelijkertijd opnamen met een audio kwaliteit van 24-bit. Daarnaast is het ook een USB geluidskaart met acht ingangen. Zes van deze gecombineerde XLR/jack ingangen hebben een microfoon voorversterker met fantoom voeding.
Ook is hij te gebruiken als sampler, u kunt namelijk direct audio opnemen en loops tegelijkertijd maken en afspelen. Ook heeft hij een ingebouwde drum computer met in totaal 10 bruikbare kits. Ideaal voor gitaristen en in de oefenruimte.
Zijn ingebouwde audio interface maakt gebruik van alle acht audio ingangen, en de twee audio uitgangen. Hij heeft een sample rate van 96kHz / 24-bit. En alsof het nog niet genoeg is kunt u de Zoom R-24 ook gebruiken als MIDI controller voor Cubase, Logic, Sonar en Ableton Live.
De R24 is ideaal voor een kleine home studio, oefenruimte en op het podium en hij is betaalbaar.
 
Hey Twan forgive me for being typical dutch...Maar wat is betaalbaar???

De R16 doet grotendeels hetzelfde is kost toch ook 375 euro bij Thomann... Relatief gezien misschien niet duur in vergelijk met bijvoorbeeld de betere geluidskaarten maar toch nog steeds veel geld...
 
8 sporen tegelijkertijd opnemen? Hmmm, dat lust ik wel, enig idee over een prijs?
 
zeer gaaf. Ik had zijn voorganger gekocht mits er MIDI op zat. Hier leg
ik wel ff een deeltje van mijn vakantiegeld voor opzij
 
Denk het niet. De R16 heeft ook geen brander. Alles gaat naar SD card of rechtstreeks de computer in.

En die kon trouwens ook al 8 sporen tegelijk opnemen! ;-)
 
Hey Twan forgive me for being typical dutch...Maar wat is betaalbaar???

De R16 doet grotendeels hetzelfde is kost toch ook 375 euro bij Thomann... Relatief gezien misschien niet duur in vergelijk met bijvoorbeeld de betere geluidskaarten maar toch nog steeds veel geld...

Nou, dat is mee gekopieerd en persoonlijk vind ik het niet supergoedkoop, maar toch, wel redelijk betaalbaar.
 
Ik vind het toch wel jammer dat het ding er weer zo cheap uit ziet. Ik heb de HD16 en dat ziet er gewoon professioneel uit. En dat er maar 8 faders op zitten is ook niet echt handig. Ik had liever gehad dat ze in de lijn van de HD16 waren verder gegaan met ontwikkelen.
 
OK, voor wat hij doet is het niet zo duur, maar ik blijf dit soort dingen een beetje "nét niet" apparaten vinden. Noem me ouderwets, maar voor mij moet een 24 track recorder 24 inputs hebben en 24 sporen tegelijk kunnen opnemen. En zo gaat het ook een beetje voor de andere functies van het apparaat: ik mis iets teveel toegewijde functies.

Natuurlijk, als je én een full blown drumcomputer, 24 kanaals mengpaneel, 24 track recorder en een pc interface koopt, ben je heel wat meer geld kwijt. Maar ik vind het persoonlijk wel makkelijker werken dan zo'n alles in één toverdoos.
 
Tja 8 sporen is meer dan genoeg voor mij, kan nu 2 tegelijk opnemen en ik loop daar toch wel eens tegenaan als er bv iemand met een gitaar langs komt en we wat jammend willen opnemen terwijl ik dan bas probeer te spelen met een sequence going in de MPC.

Ik ken verder alleen de zoom field recorders die qua opname kwaliteit toch best wel ok zijn, dus daar maak ik me niet te druk over. Ziet er gewoon uit als een goede oplossing tussen je hardware studio en je pc. Althans voor mijn situatie dan natuurlijk + een xtra sampler staat nooit in de weg. :P
 
Een ingebouwde sequencer had ik een mooie aanvulling gevonden. Dat zou pijn van de mismatch tussen aantal sporen en aantal inputs ook behoorlijk verzachten.
 
kijkl, dat begint ergens op te lijken. Nou nog een high end apparaat met dit concept met een analoge mixersectie er ook nog in.
Firwireinterface met de mogelijkheid om al je ouputs in logic naar hun eigen stereo kanaal te sturen en daarnaast dus een analoog mixerdeel en een mackie control functie. Ik zelf wil er dan ook nog een keyboard in hebben.
Al die losse doosjes kunnen dan tenminste de deur uit.
De A&H ZED r 24 gaat ook die kant op. Maar een beetje competitiekan geen kwaad.
 
Maar het is niet duidelijk of hier wel midi poorten op zitten. :-(

Nu je het zegt... Ik zag MIDI en was meteen blij (iets te snel gelezen)
Komt ook bij dat je met MIDI iets moet kunnen. helaas bespeur ik geen sequencer op de R24.
 
kijkl, dat begint ergens op te lijken. Nou nog een high end apparaat met dit concept met een analoge mixersectie er ook nog in.
Firwireinterface met de mogelijkheid om al je ouputs in logic naar hun eigen stereo kanaal te sturen en daarnaast dus een analoog mixerdeel en een mackie control functie. Ik zelf wil er dan ook nog een keyboard in hebben.
Al die losse doosjes kunnen dan tenminste de deur uit.
De A&H ZED r 24 gaat ook die kant op. Maar een beetje competitiekan geen kwaad.
Al eens gekeken naar de Cakewalk VS-100? Klinkt al iets meer in de richting van wat jij wilt denk ik.
 
Ja, blijf ik de meest stomme beslissing van de eeuw vinden. Nu moet je hem alsnog uphooken aan de computer als je wilt syncen, terwijl dit juist in een computerloze omgeving ook veel toepassingen heeft.

Loopt ie wel mee in de midi sync als ie aan je PC hangt? Weet je dit zeker??
 
Back
Top