Korg Monotron - Analoog is weer 'in' bij Korg

Vandaag in mijn middagpauze even lekker in het zonnetje gezeten in de vrije natuur met een rokertje, een blikkie cola en m'n monotron. Dat is toch een stuk lastiger met 'n MS-20... kwa gewicht is die nog wel portable maar ik heb niet zo'n lange verlengsnoer :)
 
een schijtkast...

(de verloedering van de maatschappij, producten a la zeeman die eignlk so de vuilbak in kunenn en dus energiesverpilling co2) :D
 
ik vind 't een lache dingetje. heb niks met synthbakken, maar dit is gewoon leuk om mee te kutten. drumbusje er doorheen jassen of gewoon een ranzig klotegeluid maken, prima bruikbaar!
 
Niks pek en veren, gewoon radbraken.
 
kortom ,: "enkeltje iran / china" , vat het mooi samen
 
Alwaar hem 12 jaar dwangarbeid staat te wachten in 1 of ander obscuur fabriekje dat synthbakken maakt. Synthbakken. Honderden. Dag na dag na dag.
 
En dan geen echte synthbakken, maar monotrons :P

Ben erg benieuwd hoe het filter is wanneer er een externe bron doorheen gepompt wordt... Zal es ff op zoek gaan.. Is er iemand die er wat zinnigs over kan zeggen? Heb da volgensmij nog niet kunnen vinden (of ik kijk nie goe)
 
benieuwd hoe het filter is wanneer er een externe bron doorheen gepompt wordt
dat filter is echt dik in orde, ook met externe bronnen. ik heb gister tijdens die middagpauze sessie even wat audio uit mijn DSi XL er doorheen gegooid. zowel virtual synths en mod files als MP3 en WAV. Erg leuk om in de de vrije natuur Daft Punk oid te bewerken

het ruist wel als de neten maar dat geeft niks, in de open lucht hoor je dat niet eens want echt hard gaat het speakertje helaas niet
 
@mkII; niet echt een veelbelovende review..

"hij ruist wel als de neten", wat moet ik me daarbij voorstellen.. Mijn turborat ruist ook, maar voor een filter wel zorgelijk hehe....
 
Ik denk dat de echte creatievelingen onder ons er wel een bruikbaar en interessant instrument zullen bij hebben. Ik denk dat destijds de vcs3 en de aks synthi ook wel bij de doorsnee toetsen-(orgel)muzikant (als die dat destijds al kenden) er een waardeloos "speelgoed" instrument zullen gevonden hebben. Dat heb je nu altijd met die "mainstream" mensen. Zij zullen iets vernieuwend en afwijkend volgens hun éénheidsworsten gedachte er altijd wel negatieve commentaar op hebben. Ok, het is van plastic gemaakt en heel klein, maar voor mij maakt dat niet uit. Of het nu in gietijzer staal is gemaakt en 1meter bij 15 of in plastic en de grootte van een pakje tabak is voor mij geen probleem. Dat maakt ook eigenlijk niks uit. Je zal zien als er ooit een bekend artiest er eentje zal gebruiken het ineens toch wel goed zal zijn. Dat heb je altijd met meelopers.
 
Dat heb je nu altijd met die "mainstream" mensen. Zij zullen iets vernieuwend en afwijkend volgens hun éénheidsworsten gedachte er altijd wel negatieve commentaar op hebben.
het commentaar komt van mensen die niet een mainstream keyboard joop zijn maar juist dikke plakken van de synthese kaas hebben opgepeuzeld over de afgelopen jaren... het ging verder ook niet om het uiterlijk van het ding maar de synthese mogelijkheden (uiteraard)...
Ik denk dat destijds de vcs3 en de aks synthi ook wel bij de doorsnee toetsen-(orgel)muzikant (als die dat destijds al kenden) er een waardeloos "speelgoed" instrument zullen gevonden hebben.
8D :bekdicht: ik betwijfel het ten zeerste want we hebben het bij deze 2 modellen ook niet over slechts 59 euro...
 
Laatst gewijzigd:
De EMS synths waren destijds wel "goedkoop" en ook als dusdanig gemarket, maar niet op speelgoedniveau. Meer als in "voor de prof die geen Moog modular kan betalen". Dat is een heel ander niveau dan een monotron.
 
Misschien is een goede vergelijking ook dit:

Casio bracht de SK1 sampler uit voor diegene die de professionele samplers van Akai niet kon kopen. Of sla ik nu helemaal de plank hiermee mis?

Phochos
 
Ja. SK1, stylophone, monotron...allemaal hetzelfde straatje. Maar daar hadden we het al eens over gehad in dit draadje.
 
Back
Top