Elektronische Klankmachine

Geacht forum,

Tezijnertijd zal ik ook hier mn evangelie-website, met veel muziek en gratis hq downloads, bekendmaken.
Dat zal vooral Pincher leuk vinden, want hij/zij komt dan meer van mijn muziek en levenswijze te weten.

Maar tis nie de bedoeling om hier te gaa evangeliseren, hoor.
[Alhoewel, er is een subcategorie voor off topic verhalen.
Moet ik daar gaa onderzoeken ....]
 
Zeker als eens op ruigoord geweest Syntheklaas? Beetje een anti-lowlands (hippy) festival..

Daar hadden ze de hele avond concerten op wind-energie.. enig minpuntje was dat de stroom af en toe helemaal wegviel.. een stuk of 4 keer. Maar het deerde de muzikanten niks, ze speelden gewoon akoestisch door.. dan kom je maar wat dichter bij het podium.

Een andere manier van besparen is natuurlijk delen en het daarbij komende geduld.. iets wat we in NL flink aan het verleren zijn, niet dat ik het zou willen :P maar het zou wel kunnen en daar gaat het om.
 
Laten we allemaal in een kringetje gaan zitten.. nooit meer werken.. en een worden met de natuur..
 
Laten we allemaal in een kringetje gaan zitten.. nooit meer werken.. en een worden met de natuur..


Als het hier mee is vind ik het best :D

girl_scout_2.jpg
 
Sander, ik had wel s gehoord van Ruigoord, maar niet dat ze zo fanatiek (met stroom) bezig waren.
Zal s een kijkje daar gaa nemen.

Vanballen, één met de natuur betekent juist andersom, want al die hightech-verhalen zijn er alleen maar voor t gemak-comfort.
We zijn in t westen in een fase beland, waarin we eigenlijk leven om die spullen van de multi-nationals te kopen. We denken maar, dat wij dat zelf willen ....
 
We zijn in t westen in een fase belandt, waarin we eigenlijk leven om die spullen van de multi-nationals te kopen. We denken maar, dat wij dat zelf willen ....


Ach ja, nog even dan is het over toch? *mompelt iets over 2012 en maya's*
 
We zijn in t westen in een fase beland, waarin we eigenlijk leven om die spullen van de multi-nationals te kopen. We denken maar, dat wij dat zelf willen ....

Hihi, daar geloof jij echt in hè? Jij denkt zeker ook dat de enige schuldige van de bankencrisis de top van het bankwezen was?
 
één met de natuur betekent juist andersom, want al die hightech-verhalen zijn er alleen maar voor t gemak-comfort.
We zijn in t westen in een fase beland, waarin we eigenlijk leven om die spullen van de multi-nationals te kopen. We denken maar, dat wij dat zelf willen ....

Hoi,

Ik ga hier niet een hele polemiek beginnen, want ik vrees dat je voor een aantal antwoorden niet vatbaar bent =(
Het grappige aan dit verhaal is dat je een discussie begint over een technologisch zeer geavanceerd luxeproduct als een synthesizer dat vol rommel en gif zit -iets dat totaal overbodig is in jouw eenvoudig maatschappijmodel- , en een markt die geheel gedomineerd wordt door multinationals (Roland, Korg, Yamaha, Steinberg enz..). Nu, nogmaals, mijn vraag is: wat wil je? Je wilt een zeer geavanceerd product, maar niet van een multinational, en het moet milieuvriendelijk zijn.
Volgens mij denk je dat je dit wilt, maar het beantwoord niet aan je standaarden en daarom begin je een discussie...

kortom, je begint een kruistocht tegen een van de meest typische producten van een consumptiemaatschappij en probeert het in te passen in je model, maar dit lukt niet -of God heeft het zo niet gewilt-, whatever.

Ik wens je veel geluk in je debat, maar voor mij hangt er een hypocriet randje aan.

(edit: Chomsky, Heidegger, Kant, Spinoza, de Bijbel....maar besef wel dat elk boek een boom neervelt)
(edit 2: dit is een grap toch? aub?:))
 
Laatst gewijzigd:
Off topic of hypocriet, tja...
Ik denk dat het gedachten van een zoekende zijn en die hebben evenveel rechten als iedere andere gedachte.

Als ik de eerste post herlees, dan komt het idee naar voren dat analoge synths, ook behoorlijk vervuilend als digitaal, meer passend zijn bij het 'klank-ideaal' van de ecologische beweging en de New Age.
Het idee om een volledig natuurvriendelijke synthesizer te ontwerpen is wel leuk en behoorlijk veel pogingen zijn al gedaan, maar een stichting met financiële bijdragen van de forumleden gaat mij iets te ver.

Dat er gezocht wordt naar het verband tussen New Age en charismatisch Christendom in de muzikaal opzicht is zinloos, omdat dit in de praktijk beslist niet bestaat: het zijn volledige tegenpolen en beide zien de ander als een kwalijke dwaling.

Zelf vind ik dat allemaal spijtig, want de discussie verzand hiermee, terwijl ik de achtergronden van een muziekstroming veel interessanter vind dan zaagtandjes en zo...

In spanning wacht ik af...

Wout
 
JugJug, schat, in de berichten van o.a. Wout kun je ook opmaken dat het mogelijk is om een synth milieuvriendelijk te bouwen. Maar die zal wel héél duur worden.

Verder het volgende:

Als bijv. een student (een beetje) primitief gaat leven (zonder stofzuiger enzo, handwas, hout sprokkelen etc.), dan zou hij niet toekomen aan normaal studeren en huiswerk maken.

Zo geldt dit voor een ieder met zn eigen leven. Daarom, ik moet me aanpassen aan de hightech-cultuur. Wil je dat ik alleen maar wortelen moet gaa eten ofzo ...
Als ik me niet min of meer aanpas raak ik achter en wordt het heel moeilijk geld verdienen.
En hier kan je niet vd natuur leven; je moet elke week naar de super, je moet ...
Denk je dat ik een hippie ben?
 
Laatst gewijzigd:
... Als bijv. een student (een beetje) primitief gaat leven (zonder stofzuiger enzo, handwas, hout sprokkelen etc.), dan zou hij niet toekomen aan normaal studeren en huiswerk maken. ...
Uhhh...
Een student met een stofzuiger en kleren wassen?
Dan ben je nog nooit in een studentenflat geweest!
:D
En echt primitief leven, dat betekent ook meer-wijverij!
(Als je primitief opvat in de zin van 'eeste', dus gelijk aan de eerste samenlevingsvormen van de mensheid)
Maar dan komt een student met vier vrouwen nooit meer aan studeren toe!

;)

Wout

Je hoeft hier niet op te antwoorden, hoor.
Het is slecht een gedachte, geen tegen-argument!
 
mogelijk is om een synth milieuvriendelijk te bouwen

Een synth van 5 kg in massaproductie is milieuvriendelijk.

Of denk je dat een 150 kg zware akoestische piano produceren geen energie kost ???
Zit er geen koper in een bronzen kader
Geen verf, coatings ??
Tropische boompjes verschepen naar Europa....
Moeten die pianobouwers geen auto rijden om op hun werk te komen
Gaan we een olifantje slachten of wat plastiek gebruiken

Allemaal groen ???

Dacht het niet, pianootje produceren zal zo'n slordige 30 keer meer belastend zijn voor het milieu dan een synth.

Toch is de milieu belasting van een synth of piano of ander muziekinstrument belachelijk klein
Het is nutteloos en belachelijk om daar mee bezig te zijn.

Wie ging wat doen met aluminium hier ???
Aluminium smelt-ovens zijn elektrisch, om zo'n apparaat gaande te houden heb je een kerncentrale nodig of een paar duizend windmolens (niet zo praktisch) of ......citroenen 8o) veeeel citroenen ... enorm veel citr..:bekdicht::bekdicht::bekdicht:
 
Toch is de milieu belasting van een synth of piano of ander muziekinstrument belachelijk klein ...

Ik zou wel mijn ecologische vingerafdruk van al mijn synths niet echt willen laten berekenen als ik hier alles op het stroomnet zwier.

Het is allemaal voorhanden,... dus maken we er dankbaar gebruik van, ... leve de moderne maatschappij, want met een houten blokfluit in de mond en een kokosnoten tamtam tussen de billen zou er hier op het forum niet veels interessant te vermelden zijn,... zou ik zo zeggen.
 
Je zal er heel je leven over doen om evenveel te verbruiken met je synths dan een jumbojet in een kwartiertje
Ik hoop dat je er een 20 tal synths hebt staan, anders zal je het moeten overerven aan je kinderen.

Maak je geen zorgen, je hobby heeft geen impact op de aardbol (of verwaarloosbaar klein)

De energie die synths verbruiken wordt omgezet in warmte, ze verwarmen dus je studio, héhé Recyclage, in de winter dan :biertje:
 
Back
Top