Moog Taurus III

stel je niet teveel voor bij zo'n bedrijfje als Moog hoor, daar lopen echt geen tientallen managers rond die zich daarmee bezighouden. Het is geen concern a la Roland of Korg maar een klein niche bedrijfje met relatief lage omzetten. Als je bij voorintekening op een onbekend nieuw product in deze prijsklasse 600 orders binnenhaalt heb je eigenlijk ook geen marketing nodig. Een gigant als Roland lacht om dat soort aantallen.

Moog luistert gewoon heel goed naar hun klanten en maakt wat die mensen willen. Voor een alleszins redelijke prjs als je de kwaliteit en het vakmanschap meeweegt. Plus het feit dat een goed instrument alleen maar waardevoller wordt met de tijd.


sorry, ik ben niet zo multi-mediaal modern. ik heb niet eens een mobieltje.

anders had mk2 in de oude korg draad alang wel eens een vidje geschoten hehe

maaruh dikjs dus ..wapperende gordijne fyn!
 
en allebei ook soon t shirt

iig moetk hier mn sub uit zetten jzs met die vid
nette vid dusj
 
nou, ik had er helaas geen T-shirt bij zitten die waren alleen voor de eerste 250 mensen die rechtsreeks bij Moog hadden voorbesteld. Maar dat mag de pret niet drukken, ik heb nog genoeg andere leuke shirtjes (Moog included).
 
Het is ongetwijfeld een geweldige synth en ik zou hem zelf best willen hebben maar de marketingmensen hebben hun best ook wel gedaan.

Zit toch best wel een kern van waarheid in. De geluidsdruk die deze synth kan produceren is best wel hoog en kan zeer diep gaan. Bij zowel Genesis als Marillion heb ik mensen misselijk zien worden door het gebruik van de taurus. Bij een optreden in Goes hebben we blijkbaar wat damage aangericht aan de PA en flesjes water/icetea zijn al regelmatig omgevallen (en dat is nog niet eens met de echte maar met een software emulatie) bij optredens/repetities.

Heel laag en diep geluid kan op hoge volumes nog best wel doen…
 
Zit toch best wel een kern van waarheid in. De geluidsdruk die deze synth kan produceren is best wel hoog en kan zeer diep gaan. Bij zowel Genesis als Marillion heb ik mensen misselijk zien worden door het gebruik van de taurus. Bij een optreden in Goes hebben we blijkbaar wat damage aangericht aan de PA en flesjes water/icetea zijn al regelmatig omgevallen (en dat is nog niet eens met de echte maar met een software emulatie) bij optredens/repetities.

Heel laag en diep geluid kan op hoge volumes nog best wel doen…

Klopt, maar dat ligt dan toch meer aan de PA dan aan de taurus.
 
dat ligt dan toch meer aan de PA dan aan de taurus
nou, ik heb wat golfvormpjes zitten bekijken van bijv. de Taurus I preset en dan zie je dat hij onder de 20Hz duikt. dat is serieus diep en dat voel je, tot in je bekkenbodem. pomp er voldoende vermogen in en je kunt lettelijk magen omdraaien

overigens vind ik een waarschuwing op een los papiertje dat alleen door Taurus bezitters ontvangen wordt niet echt "marketing". Wij hebben ons geld al uitgegeven per slot van rekening en hoeven niet meer overtuigd te worden dat het een killer is.

Gisteravond weer tot 2 uur zitten freaken met m'n Taurus, Korg Lambda, Voyager en wat Moogerfoogers. Potverdepotver, wat een sounds!
 
Laatst gewijzigd:
overigens vind ik een waarschuwing op een los papiertje dat alleen door Taurus bezitters ontvangen wordt niet echt "marketing". Wij hebben ons geld al uitgegeven per slot van rekening en hoeven niet meer overtuigd te worden dat het een killer is.
Dat is wel degelijk marketing. Dat doet men om cognitieve dissonantie te voorkomen. Anyway, back on topic en je mag mij ook wel zo'n taurus bezorgen :P ;)
 
Ok, heb em ook mogen beluisteren, SUPER!!! :)

Nu nog eens worden over de prijs..........

Noiseflux, tja welk merk nou niet...en als iets goed is dan mag het ook verteld worden :)
 
Moog gebruikt zijn kopers zelfs als marketers!
op zich geen slecht concept natuurlijk. goed product = tevreden klant = gratis reclame
zouden meer bedrijven moeten doen!

je mag mij ook wel zo'n taurus bezorgen
Wat jammer nou, ik heb er maar 1... anders had ik het zeker gedaan :)

als je snel bent kun je dr nog een bestellen; heb je gelijk een goeie bestemming voor je vakantiegeld. ze bouwen in deze serie minder dan 1000 exemplaren en als ik me niet vergis zijn er al zo'n 600 vergeven. Of er een 2de serie komt is niet bekend.

Nu nog eens worden over de prijs...
Geld speelt geen rol, verzin toch een list jonge vriend! </O.B.Bommel>
 
op zich geen slecht concept natuurlijk. goed product = tevreden klant = gratis reclame
zouden meer bedrijven moeten doen!
Geen betere reclame dan mond op mond reclame door tevreden klanten, toch.


als je snel bent kun je dr nog een bestellen; heb je gelijk een goeie bestemming voor je vakantiegeld. ze bouwen in deze serie minder
Als ik het geld had deed ik het direct.
 
Ik hoorde bij de eerste 250 bestellers, maar heb ook geen shirt gehad. Ik denk dat alleen directe bestellers bij Moog die hebben gehad. Maar ik heb wel de lagere intekenprijs betaald.
 
Ik denk dat alleen directe bestellers bij Moog die hebben gehad
klopt. zie mijn post :)
Dat is het antwoord van Moog dus dat zal wel kloppen.

jeetje... het is al bijna 23 uur en ik heb nog geen Taurus gespeeld vandaag! gotta go...
 
Als kinderen zo blij dankzij een analoog basje waar je een wapenvergunning voor nodig hebt. :)

Ik heb hier wat oscillators met 64 voet register (jawel, 64!). Ik zal die ook nog even laten donderen voor het slapen gaan. Geld voor een Taurus heb ik niet, dus kan ik jullie er alleen maar heel veel plezier mee wensen!
 
Yez!! Ik heb em ook! :)))

Heb het gister binnengekregen, superdeal kunnen maken bij Mtec Music, toppie gasten daaro zoals altijd!

En ja de Taurus 3 wat een prachtige sound komt eruit zeg. Kan er bijna niet meer van afblijven, kreeg bijna ruzie met ja, je weet wel, de vr..............:))
 
Yez!! Ik heb em ook!
welkom bij de klub en van harte gefeliciteerd!
enne... vrouwen komen & gaan maar die Moog Taurus zal altijd voor je klaar staan
 
Ik heb em besteld en heb em einde maand waarschijnlijk. FF voor de duidelijkheid. De Moog Taurus is geen Phatty zonder toetsen. Echt een andere machine.
 
waarschijnlijk zit daar een soort van ingebouwde low EQ booster in, ik heb daar eens wat van gelezen in het boek Vintage Synthesizers.
 
Eigenlijk wel wat voor jou, vind ik Bass, gezien je nickname :)

ZELF vind ik eigenlijk dat ie er (ook) in normale toetsenversie zou moeten zijn.. maarre.. sja.. heb niet zoveel met dat orgelachtige voetenwerk gedoe..
 
heb niet zoveel met dat orgelachtige voetenwerk gedoe
ik ook niet maar met de arpeggiator wordt het een ander verhaal, dan hoef je geen voeten-virtuoos te zijn :)

Idem ditto als je er een cv of midi sequencer op aansluit, dan gebruik je de pedalen puur om te transponeren... ideaal voor bas partijen en het laat mn Voyager vrij voor de solo partij.
 
Back
Top