Moog Taurus III

FFF van Schoppesteijn.

Is er dan helemaal niemand in Nederland die zo gek geweest is om een Taurus III te bestellen ?
 
Wow! heb er gister even op mogen spelen, wat een sound zeg!!!
Echt boven mijn verwachtingen, lijkt wel een Boeing 747 die eraan komt....

Je koopt echt geen kat in de zak als je ervoor gaat, dit ding is super :))
Zo, nu weer verder met mijn krantenwijk....
 
Beste Jopar, als je 's-morgens om voor 6:00 uur nog even een reactie moet geven, dan moet het wel een bijzonder ding zijn.

Hoe heb je hem beluisterd: gewone speakers, koptelefoon of een echt P.A. systeem?

Bij het optreden van Phil Collins in de Oranjezaal, Utrecht in 1994 !!!!! werd tijdens "I don't care anymore" een Taurus I gebruikt. Dat geluid was zo overdonderend (wapperende broekspijpen en borstbeenderen) dat het me nog steeds bijstaat. Vooral als er 15" of 18" speakers in zo'n systeem zijn ga je letterlijk plat.

Geeft de Taurus III net zo'n ervaring? Of is dat geluid ook op een andere synth na te maken. Want $2000,- is veel geld, ik zou nog een tiental krantenwijkjes erbij nemen.
 
Is er dan helemaal niemand in Nederland die zo gek geweest is om een Taurus III te bestellen ?
jawel hoor. ikke (nog) niet maar ik weet 100% zeker dat er een dezer dagen exemplaren uitgeleverd gaan worden hier in NL.
 
Hoi LeentjePeentje,

Nou wat jij beschrijft, dat gevoel kreeg ik dus ook, ik heb het bij Mtec Music mogen beluisteren en ff lekker erop mogen pielen.

Het was aangesloten op een actieve speakerset (eentje maar) voor de rest niets ertussen, dus geen effecten/eq etc. maar daar kwam een geluid uit, echt ongeloofelijk.

Ik heb al heel wat synths onder mij gehad, maar de Taurus steekt er echt boven uit met zijn sound, fantastisch!

Als dat ding op een PA gaat, dan ontploft het gebouw met PA en al ofzo denk ik..........behalve de Moog die is te robuust:)

Ja, en dat moest ik dus nog ff kwijt voordat de kranten geleverd moesten zijn :)

Tip: gebruik geen koptelefoon.....
 
Trouwens, afhankelijk van je speakerset, maar die bassen van de Taurus dat veroorzaakt letterlijk een windvlaag vanuit de speaker, echt geen grapje!

Voor de zomer hoef je dus geen ventilator aan te schaffen :)
 
Ik denk dat (een PK5 op) bijv. een waldorf pulse ook wel een windvlaag kan veroorzaken.
 
een waldorf pulse ook wel een windvlaag kan veroorzaken.
nou, een Pulse is een hele leuke bak maar heeft voor mij toch wel die typisch Duitse, wat metalige klankkleur die net wat ijler is dan de volle sound van een Moog Taurus die idd LETTERLIJK je broekspijpen laat wapperen (zelf meegmeaakt met een Taurus I)

anyway: de Taurus III wordt deze week uitgeleverd. Music House in Utrecht heeft ze binnen en ik ga vandaag of morgen effe luisteren. Ik weet dat het niet echt makkelijk is om met je voeten te spelen (heb al een ouwe Taurus Controller pedalen) maar ik overweeg toch serieus om er een aan te schaffen. Van een Moog heb ik nog nooit spijt gehad
 
Laatst gewijzigd:
ik heb 'm gezien! Ziet er goed uit, zeer solide constructie en stevige knoppen. Grote rubber mod wheels die lekker stroef lopen zodat ze echt goed met je voet te bedienen zijn. dr blijkt ook een arpeggiator op te zitten, altijd leuk

Helaas moest Music House op tijd dicht vandaag dus ik ga 'm morgen pas horen en bespelen. Ik zal morgenavond verslag doen. Stay tuned...
 
Bij het optreden van Phil Collins in de Oranjezaal, Utrecht in 1994 !!!!! werd tijdens "I don't care anymore" een Taurus I gebruikt.
Werd die toen gebruikt? Heb het namelijk nooit op opnamens kunnen ontdekken van die tour (zowel uit 1994 als het 1995 gedeelte van de tour).

Maar die ervaringen die je omschrijft had ik bij Genesis, waar ze ook wat intensiever worden gebruikt. Blijft een machtig geluid.
Wordt altijd erg vrolijk als onze bassist zijn PK5 en taurus emulatie erbij pakt bij mama.
 
Helaas moest Music House op tijd dicht vandaag dus ik ga 'm morgen pas horen en bespelen. Ik zal morgenavond verslag doen. Stay tuned...[/QUOTE]


Oordeel is al geveld, zie mijn bevindingen bovenaan, het gaat om de sound en dat is gewoon superfantastisch ongeloofelijk vet!!
 
superfantastisch ongeloofelijk vet!!
helemaal mee eens. Broekspijpenscheurend vet (goeie presets ook!), goed doordacht concept & bediening en die arpeggiator maakt het echt helemaal af

Ik heb er vandaag even 15 minuutjes mee gespeeld en kon de verleiding gewoon niet weerstaan. Zie foto... die blije gup c.q. trotse bezitter van een Moog Taurus III ben ik :D
 

Attachments

  • strijbos.jpg
    strijbos.jpg
    86,1 KB · Bekeken: 42
Doing!!!! Wat een bakbeest zeg! :okdan:

Als ie hetzelfde laag als de MKI haalt, is het een MONSTER! :bekdicht:
 
Als ie hetzelfde laag als de MKI haalt
geen probleem. Preset #1 heet niet voor niks "Taurus I". En dat is DE Taurus sound van vroeger. Maar deze kan nog wat meer! zoals een Voyager geen MiniMoog is, is de Mk III geen kloon van de Mk I maar een her-interpretatie van hetzelfde concept

Morgen wordt hij thuisbezorgd, helaas net te groot voor op de scooter :)
 
Back
Top