Noise insert via FDBK/EXT IN in Moog Sub 37

H-Man

Stamgast
Lid sinds
8 oktober 2012
Berichten
149
Locatie
Zoetermeer
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over de Moog 37 feedback functie.
Eergisteren zag ik een filmpje waarin een white noise afkomstig van een soft synth (Ableton's Operator) in de Moog wordt gestuurd middels de 'FDBK/EX IN' functie van de Moog. De white noise was gelinked aan de filter (zodra je de filter opent, krijg je meer noise en vice versa)

Helaas werd er niet uitgelegd hoe je dat voor elkaar krijgt.
Ik heb wat geprobeerd en krijg wel een white noise te horen op elke noot die afgespeeld wordt, maar die blijft op 1 volume.. draaien aan de filter heeft geen effect.
Het zal ergens in de routing zitten, maar het lukt me maar niet die te syncen aan de filter cutoff. (Ik gebruik overigens geen Operator maar Massive..)

Alle hoop is dus nu op jullie gevestigd!

Filmpje is hier te vinden. Bij 14 m. wordt de noise aangezet. Dan kun je ook zien hoe de instellingen ongeveer zouden moeten zijn.



Ik hoop dat iemand nog een tip heeft?

Alvast dank!
 
Ik weet het niet maar ik begrijp niet goed wat het verschil is met het gebruiken van de noise op de sub37 zélf ?
 
Ik weet het niet maar ik begrijp niet goed wat het verschil is met het gebruiken van de noise op de sub37 zélf ?
Die is vrij 'zwaar' en niet zo mooi. Ik wil een meer subtielere noise.
 
Misschien een stomme vraag, maar staat er niet toevallig een filter env op, waardoor het lijkt waardoor die altijd open staat?
 
Zou het eerst van scratch af proberen:

- Zet de Latch ON aan, zodat je even geen toets hoeft in te drukken
- Zet de Sustain open van de Amplifier Envelope
- Draai alles in de mixer dicht, behalve de External/FDBK In
- Zet het Filter op een ' neutrale stand' = vol open, resonantie uit, slope op 6, EG op 0, geen Multidrive
- Stuur de Noise vanaf je computer naar de Audio IN

Ik zou verwachten, dat je nu de constante Noise hoort. Als je nu het filter dichtdraait zou je dit moeten horen.

Btw, het kan ook zo zijn, dat de persoon in het filmpje, op zijn computer ook zaken heeft aanstaan die de noise beinvloeden. Misschien heeft hij wel Filtering en Keyboard-TRacking, en Velocity aanstaan.. in dat geval, gebeurt alles wat jij verwacht, al voordat de Noise jouw Moog binnenkomt.

Als je t filmpje pauzeert op 14:04: Wat doet dat Auto-Filter daar links onderin? Zou zomaar kunnen dat dat de Noise beinvloedt voor dat het zijn Moog inkomt.
 
Die is vrij 'zwaar' en niet zo mooi. Ik wil een meer subtielere noise.
Klopt die noise gebruik ik ook amper. Heb ext in nog niet gebruikt maar binnenkort weleens proberen met de mother32.
 
Als je de External noise bij een bestaande patch mixt dan zou de noise de filter envelope van die patch (of de filter freq knop) moeten volgen. Maar in het filmpje lijkt het wel alsof de noise wel gefilterd wordt maar de melodie sound niet.
1683725346764.png
 
Niet echt.
Hoor wel dat beide gefiltered worden.
Maar het gaat om de balans.
Dus hoe hard de noise vs de osc's
 
Thanks voor alle suggesties! Ik heb nog even zitten puzzelen en ben er uit. Eigenlijk door wat vinnieq aangeeft. Ik moest de noise source rechtstreeks op het audio kanaal zetten waar de audio binnenkomt van de Moog. Dit reageert wel op de filter cutoff. In eerste instantie had ik de noise op een andere kanaal staan (net als in de video gebeurd). Geen idee hoe deze manier nu precies werkt, maar voor nu kan ik weer verder : )
 
Back
Top