Moog Mother 32 Probleem

matrixxx

Ouwe rot
Lid sinds
30 oktober 2001
Berichten
3.945
Misschien herkennen Moog Mother 32 bezitters het volgende probleem we, ik kom er niet helemaal uit.


Ik heb deze Moog een aardige tijd niet gebruikt en afgelopen week weer eens aangesloten om een idee uit te werken. Na wat programmeren kom ik er vrij snel achter dat de alles 3 noten er naast zit, dus de C word een A en bv de D# is dan de C etc etc. Nu staat er in de manual va pagina 61 een kalibratie procedure maar ik kan de noten niet zo ver verschuiven zodat deze weer op tune staat. De enige manier dat ik hem redelijk goed krijg is als ik de Frequency op 8 uur zet maar dat is niet de bedoeling.


Ik heb ondertussen contact met Moog gehad maar ik krijg daar geen zinnig antwoord uit. Ze verwijzen mij naar de manual of anders opsturen voor reparatie 150 dollar per uur excl. Ik heb nog gevraagd naar een schema of service manual maar daar krijg ik geen antwoord meer op.


Na wat zoekwerk kom ik nog wel een uitleg tegen hoe de officiële calibratie mode in kan komen maar voor ik me daar verder in verdiep leg ik eerst de vraag hier neer om te weten als er meer mensen die probleem hebben ondervonden. Daarnaast vraag ik me af als het mogelijk is dat ik op 1 of andere manier met een functie per ongeluk de noten heb verschoven of iets en er misschien een instelling is om dat terug te zetten. Ik kan dat niet in de manual terug vinden maar misschien is er wel iemand op dit forum die daar een antwoord op heeft.
 
Al met al zitten de noten een octaaf en 2 semitonen er naast ook via 1v/oct.

De pitchbend is wel een goede omdat deze in te stellen is via RPN data dat zou de 2 semitonen kunnen verklaren maar een heel octaaf is nog al wat tenzij ik de manual niet begrijp waar staat dat de keyboard octaven op 5 ( led 5 neem ik aan) moet staan die 261.6 moet geven wat bij mij een octaaf hoger ligt. Keyboard Output V staat op 0.984 ipv 0V

Ik lees op het moog forum dat er mensen zijn die dus de pitchbend 2 semitonen verschuiven op hun M32 om een 3 osc te creëren op hun SUB37, misschien is dat met die van mij ook gebeurd door de vorige eigenaar.

Nog een kleine toevoeging, ik heb al een default patch voor de M32 via midi gestuurd om alles te resetten en de nieuwe OS ingeladen wat helaas niet heeft geholpen.
 
Laatst gewijzigd:
Uiteindelijk opgelost, wat blijkt, je leent eens wat uit en je krijgt het terug en raakte het vervolgens een lange tijd niet aan, je denk hem weer eens te gebruiken en de tracking klopt dus niet en vervolgens zit ik met een raadsel. Vandaag zit ik nog eens goed te kijken blijkt de adapter niet te kloppen. Ik heb dus een verkeerde adapter mee terug gekregen na het uitlenen (een 9v ipv 12v 1.5A) en dan gaat de moog wel aan en werkt alles wel maar de tracking zit er wel heel ver naast door te weinig vermogen.

Slotje :D
 
Back
Top