The robots op een mc-909

Hey Ramirez,wat bedoel je met skippen in een opname??????
Verder heb ik gemerkt met een MC-909 dat als je een nummer niet overvol klanken steekt,
je al heel ver komt met wat panning en reverb om alles wat in balans te brengen.
Verder heb je nog de mastering unit erop,ik zet daar meestal een preset instelling :-)
Qua reverb in de MC-909 vind ikzelf wel meevallen,eerst gebruikte ik altijd die standaard reverb met ook delay settings.Erna had ik door dat je ook die SRV Hall had,die ikzelf toch beter en OK vindt.
 
Hey Ronnyvalder,Met skippen bedoelde ik dat wanneer je realtime opneemt met een lengte van bijvoorbeeld 20 steps,je niet even snel kunt skippen naar bijvoorbeeld 10 steps en vanaf dat punt opneemt.Je zal continu je cyclus van 20 stappen moeten aanhoren als je opneemt.
Dat komt natuurlijk omdat het een phrase sequencer is,maar toch jammer dat die functie er niet opzit,zou veel tijd schelen.
 
blijft toch een goede cd, The Mix. door velen uitgespuugd maar IMO gewoon Kraftwerk deel 2 :)

je bent heel ver gekomen met het benaderen van de typische the Mix - sound. het is hem net niet, met name door de missende strakke vocoder en wat details. maar toch respect :)
 
Maar ik heb niet geprobeerd om de uitvoering van "the mix"te benaderen.
Als voorbeeld heb ik die versie van starink aangehouden en daarbij een klein beetje eigen creatie in gegooit.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik the mix al heel lang niet meer gehoord heb.
Zal m weer eens uit de kast halen.
 
Helaas moet ik de eerste zijn die zegt dat ik 'm behoorlijk vind zuigen.

Enige is dat ik het wel erg goed gedaan vind met de wetenschap dat de MC909 is gebruikt. Ik heb deze zelf ook gehad en het is me niet gelukt eruit te halen wat jij eruit weet te halen.
 
Back
Top