Welke synthesizer (psychedelisch-orgel)

Breznjeph

Nieuwkomer
Lid sinds
27 oktober 2009
Berichten
21
Hallo,

Ik ben op zoek naar een synthesizer. Met mijn band maak ik min of meer psychedelische rock, en ik ben op zoek naar nog een nieuwe synth die bij deze stijl aansluit, en waar dus ook een afdoende hoeveelheid orgelgeluiden e.d. in zitten.

Heeft iemand ideeën?
 
Oh, ik ben trouwens enigszins bekend met de nord-serie, en dat is voor mij niet echt betaalbaar;)
 
korg cx3 ( de oude) +bv een oud monofoontje met filteringang , of iets van alesis/ virus.
juno 6-106, ob12, darkenergie , voor de stringachtige + peak/effectachtige sounds

maar ja , hoeveel heb je te spenderen?
 
Is psychedelisch niet voornamelijk aan de ris effecten gerelateerd die je er overheen smijt?

Welke synths heb je al, en zoals sunny zegt, wat kun je betalen?
 
In bijvoorbeeld een Korg Z1 zitten heel wat orgelgeluidjes en anders kun je ze er erg goed mee maken (samen met heel wat andere psychedelische sounds :))

Je moet er even wat tijd in steken om hem te leren kennen, maar het is een synth met een breed klankenpallet. Er staat er nu een te koop hier op SF.
 
voor mij is psychedelisch ook bijzondere sounds met veel sfeer gecombineerd met hammond/orgel/string pads en continue de muziek volgend. daarom lijkt me een moeilijk/ tijdrovende programering op bv een z1 niet geschikt. follow the flow of zoiets
 
Access virus KB is ook erg interssant qua mogelijkheden/ prijs, maar evt ook de supernova kb.. Alleen is die laatste fysiek wat minder degelijk.

Beide toch wel te vinden voor ca 600 euro.
 
Ik snap niet zo goed waarom de waldorf blofeld nog niet genoemd is?

Volgens mij is dat echt DE synth bij uitstek voor rare pads, textures en al dat, goedkoop midikeyboardje erbij en hup, klaar !
 
Ik heb de yamaha an1x, een stage piano en een oude module van Roland.

Op dit moment zo'n E500,-.
 
One way to go in mijn ogen:

Yamaha YC-45D orgeltje door een random leslie en/of gitaarversterker...delay pedaaltje ertussen en klaar. Super grappige bak voor die stijl
 
een wat voor orgel dan ook, een wah wah pedaal, een chorus en natuurlijk een bandecho.
dan kom je een heel eind in de richting.

en dan als aanvulling gewoon een mono synth erbij, gewoon, welke je kan of wilt betalen.

dat lijkt misschien beperkt, maar in die tijd moesten ze een beetje met dezelfde riemen roeien, dus weinig kans op overkill...


:mega:
 
de Korg MicroX is wel een aanrader. D'r zitten alvast 30+ organs in gebakken incl een kotsende hammond. Erg leuk is ook dat je de sounds tot 16 parts kunt layeren met 640 andere sounds. Deze zijn weer afzonderlijk te editen, aprpen, fx'en en filteren.

 
Laatst gewijzigd:
De AN1x is toch een leuke synth? Waarom koop je er niet een orgel (module) bij ipv een synth?

Er zijn zoveel mogelijkheden, stel je nog andere eisen aan de aanschaf?
 
+1 voor de vox continental :D
Ray Manzarek speelde ook haast alle baspartijen op orgel (behalve Shamans Blues da's een basgitaar)

Vergeet ook niet een grote pot wierook en andere middelen om de juiste sfeer te krijgen ;)
 
Back
Top