Tribute To Dx-7!

Natuurlijk. In het juiste schema klinkt hij lekker warm en wollig, en je hebt veel lange en uitgebreide enveloppes ter beschikking. Met wat instelwerk krijg je boven het warme wollige tapijt zelfs nog wat twinkeltjes. Wat wil je nog meer in een pad. :)
 
Echt, zonder midi en een pc is dit ding een hel

Bwah, de menu's hebben maar 1 niveau dus ik vond het wel meevallen. Wel een werk van lange adem om alle parameters van bv alle envelopes in te stellen, maar niet moeilijk.
 
menuutjes zijn alleen moeilijk als je niet pcies weet WAT en WAAR je moet zoeken... op het moment dat je synthese voor een groot gedeelte onder de knie hebt en je geluiden redelijk kan analyseren dan weet je vaak vlot wel de juiste parameter(s) te vinden...

de reden waarom sommige niet al te synthesetechnisch onderlegde mensen schuiven en knoppen willen is omdat ze dan sneller tot een ander geluid kunnen komen dan ze voorheen bij elkaar hadden gevingerhaakt en ze daardoor het gevoel krijgen dat ze zomaar ineens iets geweldigs hebben weten te bewerkstelligen...
 
En voor de wel enigszins synthesetechnisch onderlegde mensen werkt het vlotter met schuiven en knopjes dan met een + en - knopje en 32 parameternummers met waarden van 0 tot 128. :)
 
Idd Nicolas :) prima pads uit de DX, uiteraard wel met dikke DX saus erover. Maar gelayered kan het zéér verrassende evoluerende pads opleveren, weet nog wel toen ik de tx816 had.. dat was feest wat pads betreft. Je kan het evt ook na-filteren met een echte lowpass, voor een mooiere sweep.

Vwb strings, vind ik matig, te digitaal, te bijtend.. dat hou ik wel bij samples of andere synthese.

Maar niemand die met DXM3 werkt, dat het programma in de soep loopt na het zenden van een patch/bank ?
Zal het eens op andere Pc proberen, laat ik dat eerst maar doen eigenlijk.
 
Vwb strings, vind ik matig, te digitaal, te bijtend.. dat hou ik wel bij samples of andere synthese.
het spectrum is net iets te cyber voor mooie strings idd... maar piano's klinken juist weer zeer overtuigend, dat gaat met een gemiddelde subtractive niet... en dan hebben we het niet over samples met een omhullende nutuulk :D
 
Ja zoiets ja :P Als je strings dan toch uber-digi mogen klinken, zou ik er 1 sample van nemen en die pitchen over het klavier voor dat 'randje'
 
Ik vind het wel lastig om een bepaalde sweetspot te vinden in een sound als bepaalde parameters een beetje samenwerken zoals bijvoorbeeld de initiele modulatie en de extra modulatie vanuit de envelope. Als je daarmee met twee sliders zou kunnen werken dan gaat dat echt stukken sneller.
 
Vet he!

Hehe ik denk overigens dat je met bijv. een kenton spindoctor en slimme software wel iets van een controller kan maken. Als je patches kan sturen via sysex met alle waardes erin, dan moet je die in theorie ook kunnen besturen met sysex data.. zo had ik 't bij de JX10 ook voor elkaar, kon zelfs meerdere controllers tegelijk aansturen met de spindoctor; een morph.

Mja 't is allemaal wat ouderwets, kan me voorstellen dat de gemiddelde muzikant daar helemáál geen zin in heeft.

*edit* al succesvol uitgevoerd ": https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=48755&highlight=dx7+controller
 
Sinds dit 't Tribute draadje is, laat ik eens een track maken met alleen maar de Dx7 dacht ik.

Wel dat is 't geworden :D Tribute, of rijp voor de k*t-draad ik weet 't niet.. enjoy!

Is niet helemaal af, maar wilde er ook niet verder mee.
 

Attachments

  • DX7 tribute.mp3.mp3
    8 MB · Bekeken: 116
Sinds dit 't Tribute draadje is, laat ik eens een track maken met alleen maar de Dx7 dacht ik.

Wel dat is 't geworden :D Tribute, of rijp voor de k*t-draad ik weet 't niet.. enjoy!

Is niet helemaal af, maar wilde er ook niet verder mee.

Ik hoor zeker een aantal herkenbare FM-geluiden maar die piano in het begin (op 12s) en later op de achtergrond klinkt echt heel mooi (niet het typische e-pianogeluid).

:okdan:

(toevallig niet een sysex bestandje van die piano :eureka: dat je wil delen?)
 
Sorry, heb gecheat.. :o: komt uit de NE3, zo mooi kreeg ik 'm niet uit de DX, verleiding om dan maar de NE3 te pakken was te groot :)

Iig 90% is DX (op de piano / beat na), bass, strings, orgel, belletjes, fx, melodietjes. Reverb/echo/chorus uit de Lexi mpx550
 
ik vind hem zeer mooi... thanks
 
nu nog een lekker 80's popsong met DX7 :-)

of iets a la miami vice met een dx7 lijn gesequenced? :)
 
Back
Top