Tribute To Dx-7!

and the secret is: ...spaarzaam zijn met de LEVELs en ENV Depths van de Modulators...

yep, dat was idd de truuk.
wat dat betreft is de dx ook een echte synth, alles kan over the top.
niets mis mee.
 
het vette is wel dat je met velocity de output levels van aparte operators kan besturen voor lekker
bijtende sounds
 
het vette is wel dat je met velocity de output levels van aparte operators kan besturen voor lekker
bijtende sounds
Wat je bij de meeste DXen ook kunt doen is de Breath Controller routen naar de output levels van verschillende operators, en dat is gewoon een simpele MIDI CC. Zo kun je met één knop toch nog "de cutoff regelen".
 
Wat je bij de meeste DXen ook kunt doen is de Breath Controller routen naar de output levels van verschillende operators, en dat is gewoon een simpele MIDI CC.
nummer 2 idd
Zo kun je met één knop toch nog "de cutoff regelen".
da's wel heel kort door de bocht maar ik snap wat je bedoeld idd :D
 
nou ja, je maakt van een gitaar niet zomaar ff een bassdrum... op die manier dus... :D

Dan verwijs ik je even door naar het album "Guitars" van Mike Oldfield. Alle klanken op heel het album hebben een (bas/elektrische/akoestische) gitaar als basis. Wat er met die gitaar gedaan wordt en hoe het resultaat wordt nabewerkt is een andere zaak, maar ALLES is in basis een gitaar. Ook de bassdrum.

En een goede gitaar gaat dan zo'n week mee. :D
 
en als je NOG sneller inzicht wil krijgen neem je ff FM8 onder handen om het te leren...
veel sneller dan klik-klak-toets-toets-oh-jee-menuutje-pfff-pfff

maar ja, het is maar welk doel je jezelf stelt... of niet... nutuulk...
Hoi, weet niet of die al genoemd is in deze hele thread (zou een schande zijn :P ) maar met DX-manager.. een freeware tooltje wordt je DX7 ineens stukken overzichtelijker..

De FM8 heb ik gisteren nav dit topic aangezwengeld, wat een vervelend programma eigenlijk.. ik zocht heel simpel de pitch-envelope van 1 modulator, nog steeds niet gevonden.

En dan hoe je je algoritmes koppelt, als je er eenmaal uit bent gaat het wel maar ik stond wel ff voor een raadsel.. dus nee, ik vind de FM8 alles behalve overzichtelijk en de presets zijn vreselijk doordrenkt met FX :r
 
Laatst gewijzigd:
Hoi, weet niet of die al genoemd is in deze hele thread (zou een schande zijn :P ) maar met DX-manager.. een freeware tooltje wordt je DX7 ineens stukken overzichtelijker..
dat ziet er leuk uit idd :okdan:

dxmEG.gif
 
ach besides al die theorie, ik vind de dx7 gewoon een 80s icoon :okdan:
 
Precies, hij is niet voor niets zo goed :verkoght:
 
ik merk ook op veilingkijker enzo dat de prijzen best omhog gaan volgens mij...
eerst had je er al 1 voor nog geen 150 euro
 
Ook de DX7 en D50 zijn ten prooi gevallen aan de vintage hype lijkt het!

Leuke bak blijft het, die DX7. Wie weet dat ik nog eens een TX7 aanschaf, neemt toch wat minder ruimte in.
 
ik dacht juist dat de dx7mkI maar 100 of 120 euro waard waren.
vond het altijd al bar weinig voor een goei board als d
 
da's wel heel kort door de bocht maar ik snap wat je bedoeld idd :D

Ik zou volgens mij best wel een schema kunnen maken van een 2op algo en daarbij de parameters mappen naar waar ze zouden zitten bij een analoge bak.

Verhouding tussen mod en carr is gewoon waveform selection
Envelope voor intensiteit modulator is gewoon filter envelope
Intensiteit modulator is cutoff
Envelope voor intensiteit carrier is volume envelope.

Volgens mij werken de CZ's van Casio allemaal zo!
 
Werkt echt heel fijn, en het ziet er idd nog leuk uit ook.
en onder de Non-OP tab staan zaken zoals Algo select en LFO endergelijke?
Ik zou volgens mij best wel een schema kunnen maken van een 2op algo en daarbij de parameters mappen naar waar ze zouden zitten bij een analoge bak.
natuurlijk, de vertaalslag naar een (min of meer) analoge parameter benadering is zeker mogelijk, echter maak je nutuulk niet zomaar 1,2,3 een zaagtand of gooi je ff wat (pseudo) Resonance in een FM geluid (iig niet met 2 OPs)
 
Ik zal binnenkort ook eens wat geluiden posten. Heb hem nog niet zo lang, ben lekker met DXmanager aan het klooien. Echt, zonder midi en een pc is dit ding een hel, maar je kunt er wel gave geluiden uithalen. Die Mariah Carey shit die er normaal gesproken inzit moet je even zien te omzeilen, maar dan wordt het wel wat.
 
Vraagje, heb sinds een paar weken zelf ook weer een DX7 mkI in huis en heb DX-manager 3 op m'n pc gezet.

Maar het volgende probleem doet zich voor, zodra ik 1 patch óf bank heb verzonden naar m'n DX, dan wordt het programma ineens re-te-traag.. hij loopt zo goed als vast, alleen opnieuw opstarten helpt dan nog. Programma loopt helemaal in de soep. Herkend iemand dit ?

Het is dan wel de 30-dagen trial versie, en wil 't best kopen voor 15$, maar niet met dit gedrag. Heb ook nergens gelezen dat de trial-versie na verzenden 1 patch/bank super traag wordt o.i.d.

btw, heb wel m'n favoriete geluidjes alweer gevonden op 't net ! In een van de gratis te downloaden *.syx banken (ff googlen op "dx7 patches") zit een bank genaamd "Textures".. daar zitten onwijs mooie pads in, ofwel goede startpunten voor je pad/string patches.
 
Back
Top