OSCar Clone sound demo`s

klinkt fijn! maaaaaaarrrrrrrrrrrrrr..........die vervelende stepping in de filters valt me gelijk weer op..dat zit ook in de oddity als je de filters op hoge resonantie zet....... dat moet er toch wel uit te halen zijn lijkt me.......als het in hardware VA's kan dan moet het ook in sw kunnen
 
mono..heb je je oscar wel kunnen horen?
waar ik benieuwd naar ben is...heb je de demo's van die site beluisterd?
zo ja...hoe klinkt het dan in vergelijk?
 
ik heb hem maar heel ff kennen beluisteren helaas
en op deze pc heb ik helemaal geen geluid grrrrrr
ik weet wel dat de echte oscar filter ook in stappen verliep
ik wil ook nu gewoon ff geen uitspraak doen omdat ik het gewoon niet kan doen
mischien kan de toverkoning het wel doen
 
Demo's zijn impressive.... ik kan het niet vergelijken, maar het klinkt wel freaky en vol.
 
ooow plugins
ik denk dat ze alle 2 niet aan de echte bakken kennen tippen
als je de echte oscar of odyssey wil gewoonn ff sparen of prostitueren
en dan een echte kopen :p
maar ik zal als me OSCar het doed wel is gaan luisten hoe die algoritmes klinken
 
Nee een Soft clone zal nooit het zelfde zijn . maar ik vroeg me af hoe ver het van het origineel af zit .
Ik las een recentie van de gast van de Arp oddyssey website . En die schreef dat het geluid voor zo`n 95 % overeen komt . Hij zei alleen het geluid van de filters anders is . Nu heb ik het dus over de Oditty .
Maar zoals jij nu de Oscar heel kort in huis hebt en hij gaat al kapot . Zo heb ik ook ervaring met defecte bakken . Ik ben een beetje klaar met die vintage bakken .. ze gaan allemaal naar de klote .
Tot dat ik een omega 8 en een moog voyager kan betalen ga ik wel ff met de Oditty en Imposcar aan de gang .
En mijn trouw tot nu toe wel werkende analoogjes .

;)
 
Het is gewoon zo dat het erg lekker is om je synthesizer compleet te kunnen integreren en automatiseren met je sequencer, zonder kabels, zonder gezeik met patchgeheugens, zonder gezeik met tuning of schade.

Maar het is een totaal andere werkwijze. Minder hands on control, een apparaat wat voor 100% geemuleerd wordt door software is toch minder uniek alleen al vanwege het feit dat de interface mede bepaalt hoe je met een apparaat om gaat.
 
Nou ja, als er specifiek naar wordt gestreefd om een emulatie te maken lijkt me dat toch wel enigszins van belang.
 
Ik vond hem niet superbijzonder klinken ofzo, beetje mager filter naar mijn idee. Stick to the real thing..
 
The impOSCar

The impOSCar

De nieuwe van Gmedia

impOSCarsmall.jpg


Als die ook zo goed is nagebootst zoals ze met de Oddity hebben gedaan:halleluja

Gmedia
 
Re: The impOSCar

Re: The impOSCar

Origineel geplaatst door Manta
De nieuwe van Gmedia

impOSCarsmall.jpg


Als die ook zo goed is nagebootst zoals ze met de Oddity hebben gedaan:halleluja

Gmedia

ehm... daar gaat deze thread nou juist over, dus ik snap je post niet helemaal :confused:
 
Re: Re: The impOSCar

Re: Re: The impOSCar

Origineel geplaatst door BCA303
ehm... daar gaat deze thread nou juist over, dus ik snap je post niet helemaal :confused:

hij had eerst een neiwe thread opgestart. een mod heeft hem hierin gesmeten.

greets isnieZot
 
Sorry jongens, Had het inderdaad niet gezien deze thread :stupid

Ik had nochtans eerst een search gedaan :erm:

Enfin, goed dat die mod's er zijn hé:biertje:
 
Back
Top