VST Sylenth 1 of Nexus

Je kunt Sylenth 1 en Nexus een beetje vergelijken als 2010 en begin jaren 90]


met Sylenth 1 pak ik een zwaar uitgemolken sound en maak er iets van wat over 1000 jaar nog nergens terug is te horen.
 
Laatst gewijzigd:
ik heb nu sylenth met een aantal voorbeeld bankjes, echt alle superwves uit nexus kun je er mee maken of zelfs in presets kopen... rob lee dance vol 1 bij 30 euro.
voor de gene die nu dus voor de keus staan zeg ik sylenth.. ik vind hem persoonlijk ook beter klinken als zeta
 
Trance is een genre, een verzameling technieken als je wil, maar geen synth an sich !
Als je dat begrijpt, maak je trance op iedere synth.
Zoniet koop je je beter wat platen en hou je het maar op beluisteren.

Verbazingwekkend hoeveel "synth-kenners" gewoon meegaan in zulke onzinnige vragen.
 
es2 moet ook handig zijn voor trance ja.. maar eigenlijk kun je die trance geluidjes wel uit iedere synth halen toch.. zelfs de 3xosc van fl studio
maar dan toch vind ik sylenth wel een prettige synth en niet eens zo'n cpu vreter.. minder als zeta
 
Heeft iemand misschien ervaring met de V-Station die kost ongeveer 60 € geloof ik en kwa prijs valt da heel goed mee maar is de V-Station krachtig genoeg in vergelijking met de Sylenth of bijvoorbeeld the Massive of Absynth.
Wat versta jij onder "krachtig" en waarom vergelijk je in godesnaam appels met peren?

Als je gewoon een hele stapel voorgebakken trens-leads zoekt en daar fors voor wil betalen omdat je geen moeite wilt doen, Nexus (vat dit overigens niet verkeerd op; ik ga ook niet zelf viool leren spelen als ik Kontakt VSL kan gebruiken). Het enige nadeel is dat je investering hoogstwaarschijnlijk binnen een jaar niet zo veel meer waard is - 1), omdat iedereen die ook Nexus heeft 't net zo hard probeert uit te melken en 2) omdat de muziekscene nu ook eenmaal evolueert.

Als je een hele stapel voorgebakken trens-leads zoekt en daar nog een beetje mee wil kunnen doen, Sylenth1.

De beste investering: leer hoe die geluiden zijn gemaakt, en kom er dan achter dat 't 1) niet zo superbijzonder is en 2) mogelijk is op een hele ris apparaten en plugins, dus waarom de duurste eruit pikken?

Absynth doet iets compleet anders dan Nexus of Sylenth1; daar ligt 't sterke punt van Absynth niet. Massive doet weer wat anders, al is 't qua structuur wat dichter bij. Tenzij je de demo's eens download en gaat programmeren kom je daar niet achter.

Absynth heeft bijvoorbeeld multi-point envelopes. Dat heeft Massive niet en Sylenth1 en V-Station en Nexus hebben dat al helemaal niet. Dat alleen maakt Absynth al krachtiger, al heb je aan die kracht natuurlijk helemaal niks als je genoeg hebt aan een simpele ADSR. Absynth laat toe dat je je eigen golfvormen tekent; daar heb je ook niks aan als je dat nooit doet. Dus, waarom dan Absynth halen voor features waarvoor je 't toch nooit gebruikt?
 
maar voor sylenth zijn minstens net zoveel gratis presets te verkrijgen,, waar je ec ht niks meer aan hoeft te verandere als je wil. ook voor v staton zeta etc etc

de prijs is wel een heel stuk lager als die rompler
dus dan alleen al zou ik voor een synth kiezen

welke beter is alde andere laat ik int midden

telt smaak niet mee?

vanguard heeft ook wel wat funcies en leuke sounds, maar toch vind ik hem kut. omdat er een aparte klankje aan zit
 
Ik gebruik de Sylenth al een tijdje, echt een super synth (es2 ook trouwens). Maareh, waar kan ik wat van die gratis presets vinden..?
alstu
http://www.kvraudio.com/banks.php?s=list&what=2500&format=&order=date
Banks zijn trouwens meerdere patches samen in een pack.

Nexus en Sylenth zijn eigenlijk niet te vergelijken (vast al gezegd, Nexus is een rompler, speelt samples af). Als je per se wil kiezen zou ik voor sylenth gaan synthzijnde, aangezien Nexus kneiter duur is. Enige voordeel van Nexus is dat er verdomd goeie patches bij zitten voor instrumenten die gewoon echt klinken. (Piano bijvoorbeeld)
 
Ik ken de Nexus niet maar ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over de Sylenth1. Gezien de prijs, het gemak en de lage rekenkracht die hij van je systeem vraagt doe je er zeker geen miskoop aan.
 
en niet te vergeten het mooie geluid!
 
Als je het vraagt.. Ik vind ze allebei goed, maar ze zijn allebei weer ergens anders goed voor. Sylenth gebruik ik meestal voor lead sounds en basslines. De Nexus vind ik weer handig voor pads, bijgeluidjes enz. Nexus bevat vele patches en er zit altijd wel wat bruikbaars tussen :)

Maar bij de nexus hoor je bij veel patches dat het een sample is. Je hoort het aan de 'attack', deze is bij elke aanslag hetzelfde.. Hier heb je bij de Sylenth 1 geen last van, bij deze synth is de basis namelijk geen sample maar een echt gegenereerd signaal, waardoor oa attack steeds net iets anders is.
Daarom vind ik de Sylenth voor leads/basses mooier. Ook kun je in de Sylenth natuurlijk lekker spelen met osc's enz, waardoor je je eigen sounds kunt bouwen. De Nexus is een mooie aanvulling voor het totaal pakket. ;)
 
Back
Top