Nexus 3 Vst

Kayro

Ingeburgerd
Lid sinds
2 februari 2014
Berichten
27
Locatie
Helmond
Ik ben van plan om de Nexus 3 vst plug-in te kopen : Nexus | reFX

Ik wil deze gebruiken in Sample Robot pro 6 SampleRobot 6 Pro

Ik wil sounds vanuit de Nexus 3 in Sample Robot 3 samplen . Dit kan in deze versie . U kunt een vst plug-in laden en dan binnen no time een sample maken .
Sample Robot accepteert alleen vst 2 plug-ins en Nexus 3 is een vst 3 en vst plug-in . vst 3 herkent Sample Robot dus niet en vst staat voor vst 2. Ik kan dus Nexus 3 als vst 2 plug-in laden in Sample Robot pro 6 .

Echter Nexus zegt dat sampling verboden is vanwege copyright en dat het alleen toegestaan is voor eigen muziek productie . Echter wil ik gewoon de sampling functie gebruiken in Sample Robot . Dit kan en mag gewoon en er is nergens iets geschreven over copyright .
Ik gebruik mijn samples dan in mijn Yamaha Motif XS .
Zijn er hier leden op dit forum die al met Nexus 3 werken al dan niet met Sample Robot pro 6? Werkt Nexus 3 wel degelijk als vst 2 plug-in in Sample Robot pro 6 ?
Ik heb tot nu toe geweldige ervaringen met Sample Robot pro 6 .
Ik lees graag jullie ervaringen en tips !
 
Ik ben van plan om de Nexus 3 vst plug-in te kopen : Nexus | reFX

Ik wil deze gebruiken in Sample Robot pro 6 SampleRobot 6 Pro

Ik wil sounds vanuit de Nexus 3 in Sample Robot 3 samplen . Dit kan in deze versie . U kunt een vst plug-in laden en dan binnen no time een sample maken .
Sample Robot accepteert alleen vst 2 plug-ins en Nexus 3 is een vst 3 en vst plug-in . vst 3 herkent Sample Robot dus niet en vst staat voor vst 2. Ik kan dus Nexus 3 als vst 2 plug-in laden in Sample Robot pro 6 .

Echter Nexus zegt dat sampling verboden is vanwege copyright en dat het alleen toegestaan is voor eigen muziek productie . Echter wil ik gewoon de sampling functie gebruiken in Sample Robot . Dit kan en mag gewoon en er is nergens iets geschreven over copyright .
Ik gebruik mijn samples dan in mijn Yamaha Motif XS .
Zijn er hier leden op dit forum die al met Nexus 3 werken al dan niet met Sample Robot pro 6? Werkt Nexus 3 wel degelijk als vst 2 plug-in in Sample Robot pro 6 ?
Ik heb tot nu toe geweldige ervaringen met Sample Robot pro 6 .
Ik lees graag jullie ervaringen en tips !

ik heb geen ervaring met beide 'produkten' en ook bijna geen ervaring met samples van derden in eigen muziekprodukties (drumkits zijn uitzonderingen).

ik denk dat nexus sampling verbiedt, en deze samples dan weer aan te bieden, zolang je ze, via welke wijze dan ook, in je eigen muziekprodukties gebruikt, maakt het niets uit, naar mijn inzicht.
resamplen, nexus is een vst, om dat weer te bewerken, etc. in een eigen song, b.v. lijkt me niet problematisch. correct my if i am wrong.

je mag samples gebruiken, manglen. etc.

deze weer doorverkopen, of gratis aan te bieden, zelfs bewerkt, lijkt me wel zeer problematisch. dus de samples op zich, zelfs bewerkt, tenzij er bijna niets overblijft, en dan toch... mmmhh.. maar dat is het zogenaamde grijze gebied, waar het veel komplekser ligt.

laten we het simpel houden, en met we bedoel ik; ik... lijkt me geen probleem. aha zien nu wat samplerobot is, zolang je dat voor eigen gebruik houdt, valt dat binnen een normale workflow in een studio.
 
Wat betreft het gebruik van samples in het algemeen, dacht dat de stand van zaken op dit moment is dat je een sample van een bron waar copyright op rust alleen in een eigen werk mag gebruiken als deze zodanig is bewerkt dat het onherkenbaar is. Dat de strekking van een uitspraak door het Europese Hof van Justitie, ging over het gebruik van een sample uit een nummer van Kraftwerk.
 
Werkt Nexus 3 wel degelijk als vst 2 plug-in in Sample Robot pro 6 ?

Er is een demo versie van Samplerobot dus je kan het zelf testen:

Echter Nexus zegt dat sampling verboden is vanwege copyright en dat het alleen toegestaan is voor eigen muziek productie .

Tja hoe willen ze dit gaan bewijzen, wie weet heb jij die sound een keer nagemaakt met een andere synth?
En je mag die VST toch gewoon professioneel gebruiken, wat is anders het nut van kopen?
 
Tja hoe willen ze dit gaan bewijzen, wie weet heb jij die sound een keer nagemaakt met een andere synth?
Interessant punt. Bovendien lijkt het me lastig om alleen een "kaal" geluid as sich te bestempelen als een werk waar rechten op rusten. Voor presets kan dat misschien anders zijn, maar voor willekeurige geluiden die je maakt met een synth? Voor samples uit bestaande werken gaat het wel al snel vooral om de muzikale inhoud.

Ik denk dat Nexus in dit geval het heeft over copyright in de context van het geval dat iemand alles uit de library trekt en het gaat aanbieden. Dat willen ze natuurlijk niet. Maar dat is iets anders dan het samplen met een ander programma voor eigen gebruik.
 
Ik denk dat Nexus in dit geval het heeft over copyright in de context van het geval dat iemand alles uit de library trekt en het gaat aanbieden.

Dat zal inderdaad het idee zijn. Je zou namelijk al die presets met Samplerobot kunnen samplen en vervolgens online gaan verkopen als een soundset 'All Nexus 3 Presets - Multisample Mega collection'.
 
K ben al enkele maanden aan't samplen, en met een echte sampler zoals de MC-909, en dat klinkt veel beter omdat die filterd bij het samplen, de samples zijn veel helderder
samplen met een audiocard of intern in ableton,, en ik vrees ook met sample robot, klinkt niet goed of identiek als de source,

VST's heb ik ook al gesampled, Avenger en Genesis enzo,
maar dat klinkt niet goed, ook niet gesampled door de MC-909, maar je hebt dan wel hedendaagse mainstage sounds

Sampler robot is wel cool om met een click ineens en ganse synth te samplen met prg change en al, maar ik vrees dat samplen met een echte sampler moet gebeuren,

Op de K2661 heb ik ook altijd wav samples gebruikt, en ik moest eerder direct samplen met de K2661
maar da's een heel karwei om daar een sample optie in te bouwen, en vind dat nu nog maar eens ?
Ik kan dan beter een K2x00R met sample optie zoeken,

Met de pioneer SP-16 heb ik nog niet gesampled,

Samplen op 31.250 Geeft ook een speciale klank, of dan moet de synth ook maar max 31.250 ondersteunen, zoals de W-30 ..

en ook ga je nexus samplen met of zonder intern efx ?? de effecten gaat sample robot mss niet kunnen afzetten
 
nou.. dat gaat je met een mc-909 veel tijd kosten. Hoeveel samples pak je per octaaf? Hoeveel samples voor verschillende velocities per key? Volgens mij kan Samplerobot dat automatisch..

Naast Samplerobot hebben ook de nieuwe Akai MPC's een auto-sampler..
 
Laatst gewijzigd:
Ja, idd, ik kan ni alles samplen,
maar elke note samplen is ook niet nodig,, of dat klinkt achteraf op de sample playback synth ook nog altijd niet zo goed als het origineel

ik sample nu 5 presets en met 4 octaven breed, dus 4 keer de C-, da's in stukken van 3 minuten, en ik heb een 256MB Smartmedia XD

Achteraf chop en edit de MC-909 in Samplitude met 'set marker on silence', en Awave studio 'maximize vol' en 'remove silence',,,
en die samples zet ik op de usb stick van de SP-16,,

' t is niet de bedoeling om ganse keymaps, en al zeker niet op verschillende velocities, te samplen,, 't is gewoon over 16 pads,

maar samplen met een echte sampler klinkt anders dan intern met abeleton of met een audiocard,,

dat gaat wel vlot met de MC-909,,, alleen een 'workflow' uit docteren,, en hierbij weten jullie de mijne,,
 
ah multisamples maken is echt klotewerk.. duurt zo lang. En idd, je hebt vaak aan een paar samples genoeg. Als het goed klinkt voor je melodie dan is het voldoende..

Hoe gaat dat met die sp-16? je hebt toch 16 pads met 1 sample per pad. En die pad kan je dan 1 note triggeren (drum sound), of chromatisch spelen?
Of je kan 1 sample slicen over 16 pads en die dan spelen..

Maar je kan toch geen multisample preset op 1 pad plaatsen?
Mooi apparaat die sp-16..
 
Laatst gewijzigd:
maar samplen met een echte sampler klinkt anders dan intern met abelton of met een audiocard,,
Dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak of dat anders beter of slechter is. Kan me voorstellen dat topic-starter voor zijn doel niet zit te wachten op een "echte" sampler, maar iets zoekt dat voor hem praktisch is om mee te werken. Die SampleRobot ziet er trouwens niet gek uit, denk ik. Is ook niet heel goedkoop, dus dat mag ook wel. :)
 
Tja, die stabs en leads vind ik cool om te samplen,,

of tja, 't is de kunst van de drumcomputer zoals de SP-16 die dan pads kan choppen enzo,,
 
Dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak of dat anders beter of slechter is. Kan me voorstellen dat topic-starter voor zijn doel niet zit te wachten op een "echte" sampler, maar iets zoekt dat voor hem praktisch is om mee te werken. Die SampleRobot ziet er trouwens niet gek uit, denk ik. Is ook niet heel goedkoop, dus dat mag ook wel. :)
tja, maar wat wil je van audio qualiteit ?? identiek als het origineel of met sampler filtering, de MC-909 samples klinken helderder maar dan met wat noise op het einde vd release

soit, 't is mijn ervaring die ik effe zeg, omdat ik de laatste maanden veel sample,,,
 
ah multisamples maken is echt klotewerk.. duurt zo lang. En idd, je hebt vaak aan een paar samples genoeg. Als het goed klinkt voor je melodie dan is het voldoende..

Hoe gaat dat met die sp-16? je hebt toch 16 pads met 1 sample per pad. En die pad kan je dan 1 note triggeren (drum sound), of chromatisch spelen?
Of je kan 1 sample slicen over 16 pads en die dan spelen..

Maar je kan toch geen multisample preset op 1 pad plaatsen?
De SP-16 is mono dus geen poly noten spelen,en één sample per pad, en dat pad kan je choppen en/of note per note inspelen,

tja, zoals de MPC en Machine ook wel denk'k,, maar geen poly voor de SP-16,,

tja, da's niet zoals met een yamaha montage full nexus presets willen naspelen,, da's ook heel veel geheugen, 't is gewoon kiezen tussen 4 samples per preset
en voor sommige patchen sample ik dan note per note,, zoals de technox z'n 'beltram' patch of zo,
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top