ableton live intro?

DJ47

Nieuwkomer
Lid sinds
18 oktober 2009
Berichten
5
ik sta op 't punt om ableton live intro te kopen, omdat ik ableton geweldig vind en intro zo lekker betaalbaar is... maar nu vraag ik me af: wat kan intro niet dat duurdere versies wel kunnen? weet iemand een goede reden waarom ik intro niet zou moeten aanschaffen?

alvast bedankt voor 't advies!

:okdan:
 
Als start is het een prima programma Live intro. Zelf werk ik met Live Lite, wat op hetzelfde neerkomt.

Waar ik zelf het vaakst tegenaan loop is dat ik geen samples kan choppen in bijvoorbeeld drumrack en de tracklimiet voor midi toch wel weinig is. Ook zijn het aantal te gebruiken effecten per track beperkt.

In de praktijk komt het er dus op neer dat je voor bepaalde zaken work-arounds moet gaan gebruiken om toch in Live te blijven werken.

(wat in mijn situatie er op neer komt dat ik de track opzet in Live en afmix in Reaper)
 
Ik vind de ondersteuning voor midi-out een goede toevoeging t.o.v. LE (alle instapmodellen van andere DAW's hadden ook gewoon midi-out). Ik vond de demo van Intro's grote broer nogal traag (dualcore is misschien al te achterhaald) en heb hem er daarom meteen afgegooid. Misschien toch een keertje intro proberen.
 
als je er echt aan denkt om het te gaan kopen, denk dan misschien ook eens aan het kopen van een midi controller waar ableton live lite al bij zit , kweet niet wat je al hebt maar kan goedkoper uitkomen op de lange duur :)
 
Heb zelf de live-lite edition,het is gewoon jammer dat er een limited audio effects op zit (6) en daar zit je zo op.
De intro heeft gloof ik 12 limited audio efffectss.
Als je dan volledig met ableton wil gaan werken is dit wel weinig en dan zou ik voor de volledige versie gaan.
 
Er staat op de ableton site dat je gratis kan updaten naar Intro vanaf Live LE.

Misschien interessant?

Druid
 
Heb zelf de live-lite edition,het is gewoon jammer dat er een limited audio effects op zit (6) en daar zit je zo op.
De intro heeft gloof ik 12 limited audio efffectss.
Als je dan volledig met ableton wil gaan werken is dit wel weinig en dan zou ik voor de volledige versie gaan.

Dat scheelt nogal in prijs, hè. En twaalf effecten? Dat trekt mijn processor nauwelijks (ik gebruik veel hardware). Dat is voor mij en voor heel veel anderen echt wel genoeg.
 
ableton live intro

ableton live intro

Ok, ook even een vraagje dan: Ik gebruik Reason en wil de mogelijkheid hebben om diverse hardware (TR 606/707/727 Novation drumstation, MC 505 en X0xb0x) aan te sturen (aangezien dit niet via Reason kan) Is het een goed idee om ableton live intro hiervoor te gebruiken of is dit te beperkt aangezien ik alleen de mogelijkheid wil gebruiken om Midi te pluggen..... 8>


Analoog kickt :kont:
 
wat mij stoort is dat je de complex warp mode niet kan gebruiken, veel riedels klinken dan wobbelig.
Maar goed, ga morgen upgraden.
 
Back
Top