sampler voor beginner

Dat zeg ik, MB.
foutje, bedankt
 
25 euro.
 
Is er iemand die een Nederlandse handleiding heeft voor de Emax II? of mij een handje kan helpen?

GRtz
 
Er is wat fout met m'n Emax. Als ik een loop wil maken, krijg ik de melding "different software rev!
Iemand die mij kan en wil helpen?
 
De Emax laat voor bewerkingen elke keer een andere stukje van z'n OS in, om zo geheugen te besparen. Dit klinkt een beetje alsof hij daarbij opeens een andere versie ziet dan hij verwacht. Heb je er toevallig meerdere disks bij met verschillende versies van het OS, die je net daarvoor verwisseld hebt?
 
Nee. Ik had wat gesampled, opgeslagen als compressed. En toen was het gedaan. Ik kan de rest wel doen, maar ik baal dat ik niet meer kan 'loopen' en hetzelfde geld voor de sequencer.
 
Ik ben begonnen met een Akai S3000XL en heb hierop niet alleen leren samplen, maar ook over de beginselen van synthese. Misschien omdat het m'n eerste was, maar ik vind het tot nu toe de meest complete en overzichtelijke die ik ooit heb gehad.
Verder heb ik gehad:

Roland W30 (ook een fijne)
Roland S-10
Roland S-330
Roland S-550
Korg ES-1
YAMAHA A3000 (hele fraaie sampler, maar niet zo overzichtelijk en ja, de Yamaha encoders raken ooit op)
Ensoniq Mirage
Ensoniq ASR-X (hetzelfde encoder probleem als de Yamaha)
Ensoniq ASR-10 (2x)
Akai MPC-2000
Akai MPC-1000 (2x en 1 heb ik nog steeds, gaat liever niet meer weg)
Akai S-900
Akai S-612 (kun je de beginselen van samplen op leren, maar verder zul je ook niet komen)

GEEN LEUKE OPMERKING VOOR DE VELE 612 GEBRUIKERS!!!!!!
Koop vooral een model met een redelijk groot display, niet eentje waar alleen maar 2 regels tekst op kunnen, maar een dotmatrix die ook golfvormen weergeeft. Let op of eventuele opties er toevallig bij zitten. Als het samplen je bevalt zul je volledig uitgebreig geheugen, extra uitgangen en (in mindere mate) effectborden toch snel gaan missen als je ze niet hebt. Los kun je dat spul zo goed als niet meer krijgen (op geheugen na).

Het enige echt beroerde wat je nog kan overkomen als je samplen net te gek vindt en er net in geinvesteerd hebt, is dat je ontdekt dat het ook allemaal op een computer kan.
Akai S-612 (kun je de beginselen van samplen op leren, maar verder zul je ook niet komen)

GEEN LEUKE OPMERKING VOOR DE VELE 612 GEBRUIKERS!!!!!!
 
Akai S-612 (kun je de beginselen van samplen op leren, maar verder zul je ook niet komen)

GEEN LEUKE OPMERKING VOOR DE VELE 612 GEBRUIKERS!!!!!!

ben je boos? pluk een roos.

Beste Jacov, ik impliceer hier niet dat jij en de miljoenen mede-s-612 gebruikers (waaronder ik zelf) er geen houtje van kunnen of zo. Dit is gewoon een kleine sneer naar de s-612. Er zijn gewoon heel veel betere/bruikbaardere samplers te verkrijgen. En kom op nou, quickdisks in een aparte 2 units diskdrive... het is 2010 alweer he.
 
Hoe dan ook.
Er is wat fout met m'n Emax. Als ik een loop wil maken, krijg ik de melding "different software rev!
Is er iemand die mij kan en wil helpen?
 
Google zegt dat je al je schijfjes met audiodata moet updaten met de laatste software versie, verder kan ik er niets over vinden.
 
Ik heb de EMU Emax (I en II) al voor erg weinig geld zien voorbijkomen op SF. Persoonlijk zou ik daar voor gaan, maar dat komt deels ook voort uit mijn liefde voor de Depeche Mode sound.

Qua gebruiksgemak verslaat niets de pc, maar ik begrijp wel dat je er vanaf wilt stappen. Maar mij lijkt het 2-ledig:
1) samples bewerken op de pc
2) ze daarna lekker groovy afspelen op een draagbaar samplertje dat je overal heen kan zeulen

Bewerken op een kast van een sampler met zo'n display'tje van x op x, nu in 2009 ? Naah, daar zou ik voor passen.

Ik ben op zoek naar een leuke (goedkope) sampler, zonder toetsen, die de Depeche Mode sound benaderd. Liefst een oudje dus 8) en onder de £100.00
Wat voor opties heb ik daarin? Ik heb naar de Akai S-serie gekeken, en van E-mu heb ik alleen toetsen varianten voorbij zien komen. Iemand nog een optie?
PS. geen software, aangezien het mee on stage moet.

Thanks!

Toe maar:

http://cgi.ebay.co.uk/EMU-Emulator-...Pro_Audio_Synthesisers_CV?hash=item3a57260d94
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top