Waar moet ik mee beginnen?

tja tja die softsynths

kijk het zit namelijk zo, als ik een midicontroller koop + programma(s) + een goede geluidskaart en ik vind het ligt me niet echt kan ik de boel weer verkopen

en met hardware is het van ik koop een synth/workstation en gaan met die banaan (toch?)

en ik zie mezelf liever met een echte synth/workstation spelen.
 
Laatst gewijzigd:
Zoals je weet heb ik een maand of wat geleden een sh-201 voor 250 euro gekocht. Ik vind m voor het lekkere pielen erg leuk voor dat geld! Maar ik zou er zeker geen 350 laat staan 500 euro voor betalen.
Een 2ehands Nordlead (2) of gelijkwaardig apparaat is vele malen meer synthesizer dan deze roland.

Kom ik toch weer op mijn standpunt terug dat Roland de Sony onder de synthesizers is...

De arpergio's zijn niet heel boeiend, wellicht maar een stuk of 4 die bruikbaar zijn. Qua jarre geluiden kun je er mooie bassen, strings, leads en ook de laser harp (demo op youtube gezet) mee maken (daar liep ik al tegen de eerste beperkingen aan qua modulatie en de geluidskwaliteit in de hogere regionen).

Succes met je zoektocht ;-)
 
hey ursamajor ik heb en vraag over die sh-201.

hoe sequence je eigenlijk want had die sh-201 eigenlijk wel een sequencer?, of kan dit via midi 'VST's'


Leander
 
Zoals je weet heb ik een maand of wat geleden een sh-201 voor 250 euro gekocht. Ik vind m voor het lekkere pielen erg leuk voor dat geld! Maar ik zou er zeker geen 350 laat staan 500 euro voor betalen.
250 is de juiste prijs voor die bak. Al heb je voor dat geld ook al snel een Microkorg met een vettere sound.
Maar idd, die hands-on controle is erg prettig. Op dat vlak is het een moderne Juno (10)6(0).

hoe sequence je eigenlijk want had die sh-201 eigenlijk wel een sequencer?, of kan dit via midi 'VST's'
De SH-201 heeft geen onboard sequencer maar hij integreert wel erg makkelijk in je DAW / host sequencer. Dus dan gebruik je hem als VST.

Nog een pluspunt is dat de SH-201 een midi interface op zich is. Je kan em dus via usb aansluiten op je pc, je speakers aansluiten op de SH-201, en em gebruiken als geluidskaart voor al je pc-audio. Wat de kwaliteit daarvan is, beats me.

Dan kan je alsnog erg snel de stap maken naar softsynths omdat je dan al over de 2 meest essentiƫle zaken beschikt:
- een asio compatibele geluidskaart
- een midi keyboard
 
Je wil eigenlijk teveel voor niks. Echte hollander dus ;-)

Verwacht niet teveel van de sequencer uit de 201, lees de handleiding maar. Anders moet je toch echt een goedkope 2ehands workstation kopen als je niets met de computer wil doen.

Een beetje moeite zul je echt moeten doen hoor. En wees eens een vent en neem een beslissing!
 
hoi equinox, ik heb een tip: lees op de site van het tijdschrift Sound on Sound (http://www.soundonsound.com/) wat recenties. dit is naar mijn mening de aller betrouwbaarste bron die je kan hebben over of het apparaat deugt of niet en ze lichtten de meest opvallende dingen uit. ook de zoekfunctie is subliem, zo trof ik met zoeken op jarre dit artikel aan dat je zeker zal intresseren :) http://www.soundonsound.com/sos/feb08/articles/jmjarre.htm

Heb het interview met plezier gelezen. Alleen wel jammer nu ik m net heb gehaald dat ie toch playbackt.
De theremin in Oxygene 3 maakt heel andere geluiden dan zijn handen bewegen.
Maargoed, verder erg vermakelijk :)
 
Nou, heb net even met de editor lopen spelen, de jarre patches gedownload en eropgezet en natuurlijk zelf lopen editen, maar dat is echt fantastisch :)

Je kunt de effecten zeer uitgebreid editen en nog zoveel meer extra's editen die je niet zo snel op de synth zelf kan editen (vreselijke toetscombinaties)! Heb mezelf het afgelopen uur met een simpele blokgolf vermaakt om de effecten en velocity filter envelope uit te proberen :)
 
Ai...toch geen SH-201 8o)

LOL:P


Ik moet nog wel een sh-201 zoeken voor een mooie prijs ik heb op marktplaats al een paar bods geplaatst:)
 
wat nou bieden :) meteen bellen die lui.
kijk trouwens ook eens op de d16 site voor ouwe drumdoos vst's. erg leuk spul voor een mooie prijs.
 
Back
Top