[HC] Bomb the Bass

Aftersho-Q

Mister ''Mainstream''
Lid sinds
6 augustus 2009
Berichten
1.381
Locatie
Antwerpen
Heb na lange tijd hardstyle kicks maken toch men hardcore weer eens bovengehaald. Ben het ff beu:D(kraak,sub,punch,...:r)
De track waar ik mee weken geleden bezig was , heb ik dan maar afgemaakt.
Hier ff preview , moet em wel nog deftig afmixen.:P
 

Attachments

  • Aftersho-Q - Bomb the Bass (unmastered).mp3
    5,6 MB · Bekeken: 39
Jezus!! ik dacht een of andere remix van een early 90's artiest te krijgen!
Sja is dus niet zo :P
Niet mijn ding, maar wel knalle

Turbo
 
hmm,
je kick lijkt wel dichtgefiltert kwa sound,
vind die vocal we leuk gedaan, maar jammer dat die kick zo leeg klinkt.
dat leadje is wel grappig die er bij 1.10 in knalt, maar niet echt zo van, wow.
vind het jammer waarom je die stiltes er tussen deed, als je bang bent om bestolen te worden, kan je ook je volume aan et begin er zacht laten infaden, en op het laatste, want tussendoor is heel irritant..
1.55, daar mis ik spanning, bij de 2.05 knalt hij er in, en dat is dus niet echt knallen.
genoeg gezegd denk ik, vind die stiltes erg jammer.
kick moet gewoonweg wat ruiger, opzich klopt je opbouw wel, idee is ook zeker leuk om naar te luisteren. (zit er toevallig een flanger op je kick?!)
probeer ook de stiltes op te vullen met wat fx, of percussie.
 
Ben het met je eens over de kick , maar filter of flanger staat er in iedergeval niet op. :D
Ga het mid nog wat boosten zodat het wat helderder klinkt. Hoop dat het dan al beter klinkt.
Over die stiltes , mss toch maar beter niet gedaan. De opbouw is nogal moeilijk te beoordelen zo denk ik. :D

Anyway , thx voor comment!
 
Ik denk dat je het beste een hele nieuwe kick kan proberen te maken.
in mijn ervaring krijg je met 'boosten' vaak geen betere kicks, want wat er niet in zit, komt er ook niet uit.
Dit verhaaltje neem ik aan als je met een EQ gaat boosten, want met een EQ kan je het beste weg filteren, boosten is nooit (met uitzonderingen) goed voor bepaalde klanken, zoals de kick.
Die moet gewoon zo overpowerd zijn dat je er een EQ over moet gooien om het weg te filteren, en niet een zwak kickje en dan een EQ om het erbij te boosten, snap je?
 
indd die kick klinkt wat diep weggestopt maar verder goeie track!

Thx!:biertje:

Die moet gewoon zo overpowerd zijn dat je er een EQ over moet gooien om het weg te filteren, en niet een zwak kickje en dan een EQ om het erbij te boosten, snap je?

Ja, ik snap je volledig.:D
 
Back
Top