Plaats hier een van jouw covers!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Heb weer een cover opgenomen!
Kreeg mijn 2e drumtrack(Live) niet soepel...
Deze x nam de Tyros opeens WEL stereo op hmmm...
 

Attachments

  • Beat It(Tyros).mp3
    1,1 MB · Bekeken: 43
Ik heb het persoonlijk nu wel gehad met die dramatische covers van je Bradley. Je post er een paar per week man en er zit wat mij betreft weinig progressie in de kwaliteit.
 
Het is voor de lol, Heus niet serieus!
En, wees blij dat het nu stereo is!
Net als mijn youtube filmpjes sinds vandaag!
 
Dat het stereo is maakt het wat mij betreft niet zo heel veel beter hoor.
Die covers klinken zo volkomen KUT dat ik me niet kan voorstellen dat iemand op nog veel meer van die covers zit te wachten.

Als ik heel eerlijk ben is zo'n Tyros gewoon niet echt een geweldig apparaat en al helemaal geen synth. Gortdroge sound.
Waarom doe je hem niet weg en spaar je voor iets fatsoenlijks? Een echte synth.
Een D50 is niet duur, Een DX7 ook niet of een Korg 01/w of zo. Allemaal synths die je rond de 200 euro moet kunnen kopen. Is toch niet zo'n wereldschokkend bedrag lijkt me.

Ik snap wel dat het voor de lol is en niet al te serieus, maar ik zou nou wel eens een cover willen horen die wel serieus is en willen horen wat jij en die Tyros nu echt kunnen.
 
over een paar weken heeft Bradley een heuse juno60 met kapot clavier. Mischien dat het dan beter word
 
@Tyros1990:
Van wat je (tot nu toe) in deze draad hebt gepost vind ik Oxygene IV het leukst geworden. Die belletjes op de achtergrond en een Latin-sausje zijn leuk verzonnen. Industrial Revolutions II op de Casio is inderdaad stukken minder dan op de Tyros. Bij de versie die je met de Tyros hebt ingespeeld maken de violen wat mij betreft het nummer, maar vind ik het doodzonde dat je hem niet verder hebt opgebouwd. Bij dat slotakkoord dacht ik: "Nu gaat hij er vol in!". Maar toen was je klaar. Wat ik me verder afvraag: in hoeverre heb jij wat ik hoor ingespeeld? Anders geformuleerd: in hoeverre gebruik je de automatische begeleiding? En ik hoop dat je de uitdaging van renepela om een serieuze cover te plaatsen aan zult nemen, want ik stel me eigenlijk dezelfde vraag.

@CptCRxCK:
Geinige remix. Met veel plezier naar zitten luisteren.

@Gein:
Geweldig! Echt briljant. Het doet denken aan een oude Nintendo spelcomputer.

@renepela:
De Tyros wordt door Yamaha op de markt gezet met de slogan: "not a synthesizer, nor a keyboard; it is both." Ik heb veel berichten gelezen over de 'grote stap voorwaards' die Yamaha met dit instrument heeft gezet. Voor een Vlaggeschip uit 2002 valt het mij tot nu toe ook wat tegen.
 
Ik denk dat de Tyros best een goed apparaat is met ZEKER bruikbare sounds en (even tegen wat heilige huisjes schoppen) dat [zeker de versie 2 en 3] de geluiden die erin zitten echt wel mooier/zuiverder zijn dan menig synth.
Het ligt vaak (zoals bij vele/alle gear) aan de gebruiker en zijn/haar keuze van geluiden/muziek.

..o ja, en ook een beetje van smaak :D
 
@ C-klein:
Ik ga zeker een goede cover opnemen met de Tyros...
Ik wou eerst een volledige versie doen van I R II maar ik had na dat akoord echt zo iets van MEH... Was al 2 uur bezig aan die opname en ik had het gevoel als of ik het niet beter kon!
Ik gebruik de automatische begeleiding niet, Ik speel ALLES live in op de Tyros en Cool Edit!
 
Ik gebruik de automatische begeleiding niet, Ik speel ALLES live in op de Tyros en Cool Edit!

ZELFS de drums??



Hmm..probeer eens MET de automatische begeleiding.. :erm:
 
die van gein is helemaal rijp voor het maak bewust een kutnummer topic! weet zeker dat 6 dit wel digt. RES heeft destijds ook een prachtige versie van dit nummer gemaakt, denk dat je die ook wel kunt waarderen.

(en natuurlijk fijn op op dit topic geabonneerd te zijn nu, want hoe je het wend of keert: dit is de plek waar het allemaal gebeurd op het forum :D )
 
ZELFS de drums??



Hmm..probeer eens MET de automatische begeleiding.. :erm:
Nee8~

Heb het een x geprobeerd maar vond het absoluut niet lekker gaan!, Ik heb veel liever een eigen groove en eigen sound, Ik ga voor een own made song geen drumtrack uit de Tyros gebruiken!, Het klinkt niet altijd even strak, Maar ik vind het prettiger om live in te spelen!
 
Je bent nogal een liefhebber van Revolutions als ik het zo lees.
Als je de Juno gefixt heb zou je eens kunnen gaan kijken naar een Roland D50.
Alle sounds van Revolutions komen voor 80% of zo uit de D50.
Dat metalige drum ritme waar de cd mee begint, de strings, die scheurende lead in industrial revolutions, de bas in de track revolutions, Dat gekke lead soundje uit Computer Weekend (en de strings ook), echt bijna alles. Eigenlijk alleen de drums niet volgens mij.
 
Je bedoelt de drums uit Computer Weekend?
D-50!
Ja die komt er ook wel, Ik heb mijn pinpas even weggelegd, Want ik wil ook een rijbewijs, Dus ik ga me daar eerst op focussen!
 
Volgens mij heeft die Juno kennelhoest Bradley, ik zou hem niet kopen als ik jou was.

Maar je bent dus gewoon naar een zaak gegaan waar je dat ding had zien staan en hebt er een filmpje van gemaakt, terwijl de verkoper met een potentiële klant voor de Juno aan het praten was?
 
die gast van die zaak vind het gewoon leuk om zo'n ding op te knappen hoor ik op de achtergrond.. hij zit er over te lullen met een maat of kennis of geinteresseerde.. geen koper denk ik.
brad mag af en toe in die zaak wat klusjes doen of zo..
op zich allemaal niks mis mee

alleen het contnu in de smaak willen vallen bij de hele wereld wordt hem steeds fataal
hij moet iets verzinnen om de aandacht te krijgen.. om zich te presenteren.. hij schrijft even snel als hij fantaseert en doet dat dus ook.
later komt ie er elke keer achter dat de wereld anders in elkaar zit dan hij hem geconstrueerd heeft.. het kaartenhuis valt in elkaar en er ontstaat frustratie.
dan volgt er een nieuwe taktiek..
gewoon alle kritiek, alles wat hem ermee confronteert, structureel negeren.
dat werkt een tijdje tot er iets voorvalt waardoor ie er echt niet meer omheen kan en zijn verlies moet pakken
dan volgen er nog 4 a 5 onnavolgbare stuiptrekkingen en hopsa.. dan duikt ie voor even in de schulp om aan te sterken.
struisvogelmethode.
dan begint ie met een schone lei van voren af aan.. voor een nieuw toneelstuk.. vergetende dat na de pauze nog steeds t zelfde publiek in de zaal zit..
ik kan het natuurlijk mis hebben, maar zo schat ik het in. ik wil tyros hiermee dan ook niet aan de schandpaal nagelen maar uitnodigen om te onderzoeken of dit waar is en wat daar dan eventueel aan te doen zou zijn.
want het lijkt mij heel erg vervelend om steeds de consequenties van het door mij geschetste gedrag te moeten aanvaarden.
nogmaals, ik heb er vanaf mijn computertje natuurlijk niet de volledige kijk op, dus als ik het mis heb hoor ik t ook graag..
mijn advies is in ieder geval om een reactie, of wat voor uiting dan ook op internet, eerst even te laten rusten.. denk er eens over na, over de gevolgen.. en bedenk dan of jij er iets aan hebt.. zo ja druk op send zo nee druk op prullenbak
ik wil gelijk ook nog even toegeven dat ik wat dit hele gebeuren betreft ook gewoon een sensatiezoeker ben geweest ja, ik heb er zelfs van genoten :D
maar dat slaat natuurlijk nergens op in feite, dus vandaar mijn verhaal
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top