Plaats hier een van jouw covers!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
excuus voor mijn wat grove uitval in deze,........

die tyros klinkt werkelijk helemaal kut, zelfs op bruiloften en kermis leut jaag je er de meest ervaren zuiplappen mee de tent uit.

met dat ding is eenvoudigweg geen muziek te maken.
zelfs de allereerste wave geluidskaarten klonken beter.

en blijven hangen in het maken van covers is spiegies zeer ongezond, voor je het weet zit je met een raar kapsel, in je eentje, op een of ander bejaarden festijn kloteliedjes te spelen, en kan je niets anders meer:bekdicht:

ga dus idd gewoon met andere echte mensen muziek maken...........

:mega:
 
btw: samen muziek maken is idd leuk!

Samen muziek maken is geen reet aan, je moet steeds rekening houden met anderen ;) ;) ;)

Ff zere neus. Het gaat idd niet om die Tyros, wordt een beetje moe van dat elitere gezever in deze draad. Met de Tyros kun je best een moppie muziek maken, dat kon ik zelfs met die snaar die ik op een houten plank tussen 2 spijkers had gespannen voordat ik mijn eerste gitaar kreeg.

Maar goed, naar de cover. Tyros, je zou toch niet meer liegen? Oké er zit een bak ruis in de opname, maar daardoor gaan we nog niet geloven dat je 75 vocal tracks gelayerd hebt! Zoveel stemmen hoor je niet in de opname. Waarom Bradley, waarom?
 
klare tekst! om het wat positiever te zeggen:

"muziek maken doe je samen!"

Dat is een achterhaald statement.
(ik denk dat het voor het merendeel van de synthforum gebruikers ook niet meer klopt)

Paul
 
Heb mijn Maggie May track af
het bestaat uit zo`n 75 vocal tracks gelayerd en het benaderd best wel het origineel(De melodie is gewoon nog de Tyros)
Ik heb 40 claps en Fingersnaps gelayerd in het midden van het nummer samen met de 75 layers zang en de 12 delen tyros en de 1 deel ad-libs...
Kom totaal op zo`n 128 tracks Audio uit, En de Pentium IV 2,8 trok het nog Primaa

.. D'is de eerste track die ik van je luister, maar een grote grijns kan ik niet onderdrukken.. :D :halleluja :okdan: :W

Ik vraag me af hoe jij dat layeren trouwens doet, zing je het 75x in? Of druk je 75x op een of ander knopje? Anyway, vooral doorgaan! 8)

Btw, hier staat nog een Tyros te koop als iemand er een zoekt.. http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie.php?id=2699560
 
En de Pentium IV 2,8 trok het nog Primaa

De computer wel, maar ik trek die muziek echt niet.....;)
 
Wat!?!? 3000 euro voor zon ding tweedehands???
 
Wat!?!? 3000 euro voor zon ding tweedehands???

Ja, een tyros is niet goedkoop. De Tyros is ook wel de top van het keyboard segment overigens. Veel beter is er niet te koop. Misschien dat de Korg PA serie vergelijkbaar is (klinkt iets anders), maar die zitten ook al rond de 3000 euro.

Voor de doelgroep (keyboard players) is dit echt het summum hoor. Nou moet ik wel toegeven dat de demo's in deze thread niet echt een showcase zijn voor hoe de tyros kan klinken en wat er voor mogelijkheden in zitten (complete synth zit erin).

Ik heb zelf ook gespeeld op de tyros serie, en ik vond hem echt goed klinken (sommige patches waren zelfs beter dan op de motif xs, zoals de gitaren bijvoorbeeld die ook als megavoice in de tyros zitten).

en het is natuurlijk ook wel grappig om een keyboard in de woonkamer te hebben staan en allerlei bekende nummers even leuk na te spelen. Met zo'n tyros hoef je daar niet veel voor te doen. Je slaat wat akkoordjes aan en je speelt het melodietje met je rechterhand en klaar. Dat is wat de meeste keyboard spelers graag doen, en dan is de tyros daar echt wel de top voor.

Als je liever zelf tracks maakt en bedenkt zou je de tyros als synth kunnen gebruiken. Maar om eerlijk te zijn zou ik dan liever een Motif xs kopen.
 
Ja, een tyros is niet goedkoop. De Tyros is ook wel de top van het keyboard segment overigens. Veel beter is er niet te koop. Misschien dat de Korg PA serie vergelijkbaar is (klinkt iets anders), maar die zitten ook al rond de 3000 euro.

Voor de doelgroep (keyboard players) is dit echt het summum hoor. Nou moet ik wel toegeven dat de demo's in deze thread niet echt een showcase zijn voor hoe de tyros kan klinken en wat er voor mogelijkheden in zitten (complete synth zit erin).

Ik heb zelf ook gespeeld op de tyros serie, en ik vond hem echt goed klinken (sommige patches waren zelfs beter dan op de motif xs, zoals de gitaren bijvoorbeeld die ook als megavoice in de tyros zitten).

en het is natuurlijk ook wel grappig om een keyboard in de woonkamer te hebben staan en allerlei bekende nummers even leuk na te spelen. Met zo'n tyros hoef je daar niet veel voor te doen. Je slaat wat akkoordjes aan en je speelt het melodietje met je rechterhand en klaar. Dat is wat de meeste keyboard spelers graag doen, en dan is de tyros daar echt wel de top voor.

Als je liever zelf tracks maakt en bedenkt zou je de tyros als synth kunnen gebruiken. Maar om eerlijk te zijn zou ik dan liever een Motif xs kopen.

Zeer nette en objectieve presentatie van feiten.:halleluja
 
Overigens bespeelt onze vriend een Tyros 1. (En hier wordt de 2 aangeboden)

Maar 3000,- blijf ik voor een tweede hands Tyros 2 belachelijk duur vinden.

Paul
 
Samen muziek maken is geen reet aan, je moet steeds rekening houden met anderen ;) ;) ;)

Ff zere neus. Het gaat idd niet om die Tyros, wordt een beetje moe van dat elitere gezever in deze draad. Met de Tyros kun je best een moppie muziek maken, dat kon ik zelfs met die snaar die ik op een houten plank tussen 2 spijkers had gespannen voordat ik mijn eerste gitaar kreeg.

Maar goed, naar de cover. Tyros, je zou toch niet meer liegen? Oké er zit een bak ruis in de opname, maar daardoor gaan we nog niet geloven dat je 75 vocal tracks gelayerd hebt! Zoveel stemmen hoor je niet in de opname. Waarom Bradley, waarom?

Ik lieg niet!
En weetje waarom je niet zoveel stemmen hoort?
Omdat ik ze op dezelfde pitch heb opgenomen, heb het niet als een echt koor met 3e en 5e noten opgenomen!, Gewoon alle stemmen onder elkaar
Ongeveer 50 normale... 15 lage en ongeveer 7 hoge 1 ad-lib en 1 yeah!
Daarnaast heb ik ongeveer 20 tracks voor Fingersnaps gebruikt en rond de 15 a 20 voor handclaps...
Daarnaast komt ook nog dat ik de Tyros in 12 tracks heb ondergedeelt qua bass etc etc etc!

Ik bewaar de Multitracks uit cool edit nooit!
Dus ik kan julie niets bewijzen...
maar ik snap best dat julie denken dat ik lieg!...
maar het is absoluut niet zo!

Ik doe dit wel vaker, Wel met minder sporen, maar ik wou het nummer een live feeling geven!
 
Ik maak alleen nummers met meer dan 250 sporen.
Anders klinkt het nergens naar.
Dus ik begrijp je wel hoor Tyros..laat ze maar lekker lullen...
 
.. D'is de eerste track die ik van je luister, maar een grote grijns kan ik niet onderdrukken.. :D :halleluja :okdan: :W

Ik vraag me af hoe jij dat layeren trouwens doet, zing je het 75x in? Of druk je 75x op een of ander knopje? Anyway, vooral doorgaan! 8)

Btw, hier staat nog een Tyros te koop als iemand er een zoekt.. http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie.php?id=2699560


Ik zing het 75 x in, En dit is geen geintje, het koste mij m`n stem omdat ik ook een paar x flink de diepte en hoogte in ben geweest...
maar ik vind het resultaat wel goed hoor if i`m honest!
 
Ik zing het 75 x in, En dit is geen geintje, het koste mij m`n stem omdat ik ook een paar x flink de diepte en hoogte in ben geweest...
maar ik vind het resultaat wel goed hoor if i`m honest!

Bradley, ik haak af. Je hebt je weer vergalopeerd. Je denkt dat je indruk maakt met het gebruik van veel sporen, maar daar zijn we niet zo van onder de indruk. Bovendien is het klets, omdat:
1) als jij een zoveel layers met dezelfde zang onder elkaar zet het als 1 grote soep zou klinken omdat je nooit zo strak hetzelfde kunt zingen.
2) Een pentium 4 kán geen 128 audio tracks tegelijk draaien, als jij geen externe rekenkracht erbij gebruikt.

Ach, waarom ga ik er ook serieus op in. Beter roep ik: "Tom! Tom!" En gooi ik mijn onderbroek richting je podium.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top