Plaats hier een van jouw covers!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Tyros1990

Gedeactiveerd account
Lid sinds
5 Maart 2007
Berichten
1.723
Locatie
Hilversum
Ik ben zelf druk bezig met mijn Tyros in combinatie met Cool Edit Pro..
Sommige dingen kunnen wel wat verbetering krijgen maar over het algemeen ben ik er best tevreden mee!, Zeker omdat ik alles opneem via de Line-In op mijn Onboard Geluid! Ik heb er ook 2 tracks bij zitten die met een Casio-Ctk100 Gemaakt zijn, Dit is een 49 toets keyboardje met 100 sounds 100 ritmes en thats it, Niet aanslaggevoelig of whatever..

Ik hoop dat julie het wat vinden, en dat er uiteraard ook wat response komt;)

Groet van T-1990
 

Attachments

  • Chronologie II(Ctk-100).mp3
    1,4 MB · Bekeken: 53
  • Equinoxe V(Tyros).mp3
    1,9 MB · Bekeken: 47
  • Oxygene IV(Tyros).mp3
    1,6 MB · Bekeken: 53
  • Thriller(tyros+Special Effects).mp3
    1,5 MB · Bekeken: 48
  • Tiptoe Through Tulips(tyros).mp3
    1,1 MB · Bekeken: 49
En weer een kort nummertje, Een van de grappigste JMJ nummers, Eventjes nagemaakt op de Tyros, Kon er geen Draaiorgel klank op vinden, En het harmonium klinkt te dun!
 

Attachments

  • Band In Rain(Tyros).mp3
    778,4 KB · Bekeken: 51
ik hoor alleen links geluid, volgens mij zitten je kabeltjes niet goed. Voor de rest....tja ik vind het een beetje erg kazig allemaal.
 
Alleen links kan wel kloppen, er is iets inwendig niet helemaal lekker met de Tyros want het plugje is gloednieuw(nouja, net 2 weekjes)..
 
uhm ja ik zou zeggen...doe er wat aan. Dit is natuurlijk geen porem. Hoe heb je m aangesloten? usb of is dat alleen midi?
 
Aangesloten op de Line-in via een minijack - minijack kabel!
Ik kan er niks aan doen, Het keyboard is inwendig niet helemaal fris dus, En een reparatie is erg duur(Mijn psr-8000 had een kapot scherm en een defecte toetsenprint, Was 800euro om te fixen, dus heb er 200 bij gespaart en een Tyros gekocht tja....)
 
Aangesloten op de Line-in via een minijack - minijack kabel!
Ik kan er niks aan doen, Het keyboard is inwendig niet helemaal fris dus, En een reparatie is erg duur(Mijn psr-8000 had een kapot scherm en een defecte toetsenprint, Was 800euro om te fixen, dus heb er 200 bij gespaart en een Tyros gekocht tja....)

Geen Tyros 3 dan neem ik aan?

Paul
 
Maakt er niemand covers?:P
 
hananas from here to eternity "remix"
niet echt gecoverd dus :P
 

Attachments

  • fromheretoeternity.mp3
    6,8 MB · Bekeken: 47
Ik ben zelf druk bezig met mijn Tyros in combinatie met Cool Edit Pro..
Sommige dingen kunnen wel wat verbetering krijgen maar over het algemeen ben ik er best tevreden mee!, Zeker omdat ik alles opneem via de Line-In op mijn Onboard Geluid! Ik heb er ook 2 tracks bij zitten die met een Casio-Ctk100 Gemaakt zijn, Dit is een 49 toets keyboardje met 100 sounds 100 ritmes en thats it, Niet aanslaggevoelig of whatever..

Ik hoop dat julie het wat vinden, en dat er uiteraard ook wat response komt;)

Groet van T-1990
ik vind het maar niets, wat een geluiden joh
 
Je hebt waarschijnlijk de Casio gehoord en niet de Tyros?
De Tyros klinkt juist gaaf, Met de fantastische drumsounds(voor een arranger)
 
ik heb zowel de tyros dingen als de casio gehoord. En die tyros klinkt nog slechter als mn AdLib geluidskaart uit 1989 in mn 386 pc.
 
ik heb zowel de tyros dingen als de casio gehoord. En die tyros klinkt nog slechter als mn AdLib geluidskaart uit 1989 in mn 386 pc.

mwaa,ligt er aan wat je ermee doet.
Dat Tyros spul kan best goed klinken hoor,alleen zijn er maar weinig die de moeite nemen er in te verdiepen.
En eigenlijk hebben ze ook gelijk,hij is tenslotte gemaakt voor de snelle entertainer.
Je kunt er gewoon veel kanten mee uit snap je.

Ik heb nog de voorloper(psr9000) en ik herprogrameer vrijwel alles in dat ding.Ik laat er helemaal niets standaard uitkomen.
Er komen af en toe geluiden uit die ik zelfs met m'n synths moeilijk kan benaderen.
En Ja.....ook een keyboard met synt functies heeft karakter.

Er zit een synth modulatie in(+editor) ,layeren(8),sampler,sequencer,chord arranger,splits,modulation,pitch,sfx,aftertouch, en een legio aan geluiden.

Dus om even op de covers terug te komen,klinkt geinig maar ik weet zeker dat je 10 keer beter kunt als je je even flink in je tyros verdiept.
Ik weet dat de handleiding ronduit droevig is,dus je zal veel zelf moeten uitproberen en internet afstruinen naar info.

Vervelend trouwens van die uitgang.
Moet je gewoon iemand even naar laten kijken joh,lijkt mij een eenvoudig solderinkje wat los zit.(gokje)
Dan kun je weer snel aan de gang,1 kanaal is ook geen porum,en daarna fatsoenlijke pluggen erin inplaats van een mini-jack.

Succes:okdan:
 
Aangesloten op de Line-in via een minijack - minijack kabel!

Een minijack - minijack kabel? Hoe zit het dan precies aangesloten? Ik neem aan dat je een kabel gebruikt met 2x monojack (tyros L en R output) naar 1x stereo minijack (PC Line In).

Vind de cover grappig maar doet geen recht aan het origineel!
 
mwaa,ligt er aan wat je ermee doet.
Dat Tyros spul kan best goed klinken hoor,alleen zijn er maar weinig die de moeite nemen er in te verdiepen.
En eigenlijk hebben ze ook gelijk,hij is tenslotte gemaakt voor de snelle entertainer.
Je kunt er gewoon veel kanten mee uit snap je.

Ik heb nog de voorloper(psr9000) en ik herprogrameer vrijwel alles in dat ding.Ik laat er helemaal niets standaard uitkomen.
Er komen af en toe geluiden uit die ik zelfs met m'n synths moeilijk kan benaderen.
En Ja.....ook een keyboard met synt functies heeft karakter.

Er zit een synth modulatie in(+editor) ,layeren(8),sampler,sequencer,chord arranger,splits,modulation,pitch,sfx,aftertouch, en een legio aan geluiden.

Dus om even op de covers terug te komen,klinkt geinig maar ik weet zeker dat je 10 keer beter kunt als je je even flink in je tyros verdiept.
Ik weet dat de handleiding ronduit droevig is,dus je zal veel zelf moeten uitproberen en internet afstruinen naar info.

Vervelend trouwens van die uitgang.
Moet je gewoon iemand even naar laten kijken joh,lijkt mij een eenvoudig solderinkje wat los zit.(gokje)
Dan kun je weer snel aan de gang,1 kanaal is ook geen porum,en daarna fatsoenlijke pluggen erin inplaats van een mini-jack.

Succes:okdan:

Ik zit via de Pc Editor even met de Tyros te kloten, En heb er een*Leuke* supersaw uitgekregen...
Deze volgt later!

Eerst even een Cover Van Jmj in het kort(heb echt mijn best gedaan, En vind hem erg goed gelukt)
 

Attachments

  • Industrial Revolutions II(tyros).mp3
    1,3 MB · Bekeken: 51
Tja,Ik moet toegeven,je geeft wel een hele andere draai aan jmj nummers.Blijft leuk he om die nummers na te spelen.
Het klinkt alleen zo verschrikkelijk standaard midi file,als je begrijpt wat ik bedoel.
Qua noten zit je aardig in de goede richting,alleen de sound is echt niet mijn ding.(maar dat is persoonlijk).
Ik neem aan dat je je interne sequencer gebruikt.
Probeer dan eens terwijl je het nummer herhaaldelijk afspeelt,te rommelen met andere geluiden en doe dat ook in het mixer en effecten menu.
Als je dat goed doet gaat je nummer compleet anders klinken.
Geloof me ,een tyros kan echt veel beter klinken.
Check anders ook eens in het mixer en effecten menu hoe interne styles zijn afgemixt.Hier kun je ook een hoop van leren en truckjes ontdekken.

Kijk iemand die z'n best heeft zitten doen ga ik niet lopen afzeiken,dat gebeurt al te veel op forums,en daar schiet je ook geen zak mee op.
Beschouw het maar als opbouwende kritiek.

Ik ben ook wel benieuwd naar die supersaw van je.
 
Nu dat ik het nog een keer luister,valt me op dat het net lijkt of je tyros tegen de maximale stemmen aan loopt te hikken.
Ik zou toch denken dat je met dat arrangement aan 128 genoeg hebt.

Vreemd....
 
Ik zit niet tegen het aantal stemmen aan!
Dit is waarschijnlijk de oorzaak van mijn geluidkaart
Ik neem alles op via de Line-In in Cool Edit Pro, ik werk eigenlijk niet met effectjes en dat soort dingen maar ik ga eens proberen hoe en wat...
ik ga NU die supersaw even opnemen...
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top