Prijsstijgingen, ligt het aan mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Mensen betalen naar hoe graag ze iets willen hebben en hoeveel een aparaat voor hun waard is.

Ik zou nooit en te nimmer 1250 euries voor een 808 neerleggen, puur omdat ik genoeg heb aan de Machinedrum emulatie.
Ik leg dan wel weer 1250 euries voor een Machinedrum neer terwijl het beestje alleen maar gaat zakken in waarde.
 
Lol, ik koop dan weer gewoon D16 Nepheton, omdat ik toch nooit zonder DAW werk.
 
het omgekeerde is ook zo: als ik een paar duizend betaald heb voor een synth of sampler , ga ik hem nu niet voor 75-125 euro van de hand doen. voelt gewoon niet goed. dus blijft ie maar staan en vult langszaam m'n studiohok.
vind trouwens dat er veel te serieus gedaan wordt over al dat gepoen ( niet maastricts bedoeld ). als iets momenteel zoveel waard is, dan koop of verkoop je het voor zoveel. klaar. en alles wat je er meer of minder voor vraagt of krijgt, is volkomen je eigen zaak. als we dat nou eens met mekaar afspreken dan zijn we tenminste eens van die moraalpolitie af en blijven vriendschappen op het forum ook langer behouden, hoeft niemand meer onder meerdere accounts en pseudoniemen te werken en wordt synthesizerspelen weer wat het ooit was: een feest.
( goh wat een preek, het lijkt wel gjbh op zondagochtend, nou ja ik heb ook vakantie daar zal het wel door komen )
 
mensen zeiden tijdje terug ook als er maar genoeg goede "clones" komen van vintage spullen zal de prijs dalen..
er zijn nu genoeg nagenoeg 1 op 1 clones van de 808/909 en 303 om niet te spreken over software die ze emuleren maar die prijzen blijven ook maar belachelijk hoog....
 
Groot gelijk Sunny!

Laten we gewoon met z'n allen afspreken dat jullie synths aan mij goedkoop aanbieden en het geld met kruiwagens aandragen als ik iets verkoop, en ik zal een stuk vriendelijker zijn. Beloofd.

@Bass: hoe meer iets nagemaakt wordt, hoe hoger de cultstatus van het origineel wordt. Da's meestal dus een prijsstijging.
 
nou ja boeit mij niet hoor, ik koop ze toch niet voor die prijzen van nu :)
 
Die mensen die 1250 euro voor een 808 te veel vinden.
Stel ze krijgen er eentje van een overleden oom. Voor hoeveel zou je die dan verkopen? Voor 808 euro net als vroeger? Geloof er niets van.

Ik vind 707 euro wel een leuke prijs voor een 808 :)
 
het omgekeerde is ook zo: als ik een paar duizend betaald heb voor een synth of sampler , ga ik hem nu niet voor 75-125 euro van de hand doen.

Soow, dat is inderdaad nog veel groter leed, moet gelijk denken aan die kerel die hier hele tijd met die Oasys liep te leuren en daar even duizenden euro's stond weg te pissen.

In dat verband trouwens vette props voor vriend Phochos die ongeveer per dag zijn prijzen naar beneden haalt. Zelfs ingetrokken verkopen zet hij later tegen LAGERE prijs opnieuw in de verkoop, alsof het boze oog meekijkt. Is dan ook de enige die ontsnapt aan dat neurotische gezeik dat er niet teveel "geschopt" mag worden.
Ik hoop niet dat dit de reden is van de vaak aangevoerde geldproblemen. Ik zou overigens dolgraag kopen maar wat moet ik godsnaam met een of ander opvouwbaar Yamaha keyboard.
Hoe dan ook, Phochos = topgozer. Dat geldt ook voor Ykaruzo of hoe die ook mag heten en die volgens mij nooit meer op het forum zit. Niet kniepen met vijf euro korting per schopbeurt maar bam gelijk een puike prijs. En ultra degelijk verzonden ook.

Er zijn wel meer figuren waarvan ik voorhands de indruk heb dat ze direct faire prijzen vragen, hoe exotisch en moeilijk vergelijkbaar het spul ook mag zijn. Is ook wel eens goed om te zeggen, kan bezwaarlijk zeggen dat nu iedereen opeens collectief opslagen rekent.
 
De mensen kunnen overdrijven..
 
Marc Marc Electronic geeft er nog een taxatie waarde van EUR 2450,- bij. Maar wat zegt die certificate nu eigenlijk. Gewoon een bon wat er vervangen en gerepareerd is, naar mijn mening.

EUR 650 max is het denk ik wel. Valt me wel op dat de P600 niet veel in waarde daalt maar ook niet veel in waarde stijgt.
 
Ja 650, dat dacht ik ook. Zit er sterk over te denken om er een te kopen binnenkort, maar met zo'n bedrag.. Het trok mijn aandacht wel in ieder geval.
 
Marc Marc Electronic geeft er nog een taxatie waarde van EUR 2450,- bij. Maar wat zegt die certificate nu eigenlijk. Gewoon een bon wat er vervangen en gerepareerd is, naar mijn mening.

EUR 650 max is het denk ik wel. Valt me wel op dat de P600 niet veel in waarde daalt maar ook niet veel in waarde stijgt.

Marc Marc electronics weet overduidelijk niet waar ie het over heeft.
 
is het marc marc en niet gewoon marc ?
apart.... of is dat om z'n eigen naam niet te vergeten ?
leuke gast die marc marc marc... voel je je altijd goed als je hem hebt laten taxeren.
zou hij ook zoveel ervoor betalen als ie er een kon kopen ?:eureka:
 
is het marc marc en niet gewoon marc ?
apart.... of is dat om z'n eigen naam niet te vergeten ?
leuke gast die marc marc marc... voel je je altijd goed als je hem hebt laten taxeren.
zou hij ook zoveel ervoor betalen als ie er een kon kopen ?:eureka:

Willens en wetens zaken 4 x hoger taxeren dan marktwaarde vind ik dubieus..
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top