Prijsstijgingen, ligt het aan mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik dacht dat de vraag van topicstarter was:

prijsstijgingen, ligt het aan mij?

een antwoord op die vraag moet je vooral zoeken in de prijzen die verkopers vragen, in het algemeen en sommige verkopers in het bijzonder, in de prijzen die kopers blijkbaar (willen) betalen, in het algemeen en sommige kopers in het bijzonder, en voor sommige spullen (helaas drijft bijna alles dat oud en analoog is daarop mee) de tijdelijke gewildheid, hernieuwde interesse of steeds groter wordende zeldzaamheid.

daar is verder niks persoonlijks aan, heeft ook weinig te maken met zaken als misgunnen (hoewel je vraagtekens kan plaatsen bij mensen die het kennelijk nodig vinden de ebay-inkoop en marktplaats-verkoop van een mede-forumlid te vermelden, terwijl ze dat bij hun eigen aanbiedingen achterwege laten), maar gaat gewoon over de kille feiten van hoge/ stijgende prijzen ten opzichte van wat gangbaar is, of dat even tevoren nog was.

Als ik dit lees denk ik dat het antwoord op de vraag "nee" moet zijn.
Het ligt niet aan bobaphat. :D
 
ik denk dat het wel , en wel alleen , aan bobaphat ligt .
en aan NIEMAND anders.
foei, niet meer doen hoor ..
 
Ik vind het gewoon asociaal! Het gaat om misgunnen

Ik was degene die jouw laatste reeks advertenties onder de aandacht bracht hier, en ik wist toen niet om wie het ging.

Het gaat me absoluut niet om misgunnen: de meeste apparaten die jij nu probeert te slijten heb ik zelf, en voor veel minder geld gekocht. Dus ik zou niet weten waar ik jaloers op zou moeten zijn. Ik vond het gewoon heel hoge vraagprijzen, niet meer en niet minder.

Maar vragen staat vrij. Succes ermee!
 
het is bobaphat's schuld, alles, en vooral die prijsstijgingen.
het ligt aan hem.
en nu dat duidelijk is , kan deze threat ook meteen op slot en worden geelimineerd !
 
Bijzonder sympathiek dat topicstarter alle schuld op zich wil nemen maar dat is echt niet nodig.
 
Arie Rastafari schreef:
...
Tja als ik mede door jou geblocked wordt hier, zal ik toch een andere naam moeten nemen. ..

Weer een andere naam, neem ik aan. Wat was je vorige username eigenlijk?

(gewoon nieuwsgierig; bedoel er verder niks mee)


Ik snap namelijk niet echt waarom iemand z'n username wijzigt/een nieuwe (of erger: meerdere) aanmaakt.. Tenzij je gebanned ben en toch nog wil posten op 't SF..
 
Heel gek, een tijdje geleden stond er ook iemand uit Vlaardingen op Ebay die een Arp Axxe wou verkopen, biedingen mochten beginnen bij 850 euro.
 
Dat er handelaren zijn die verdienen aan vintage spul is natuurlijk logisch. Wat ik me echter voor kan stellen is dat gebruikers op dit forum zich ergeren aan mede forumgangers die zonodig geld moeten verdienen aan andere forumgangers. Als ik hier iets te koop zou zetten zou dat zijn omdat ik weet dat ik er misschien iemand blij mee kan maken, daar hoef ik geen winst op te maken. Het gaat immers om een lid van dezelfde community; we delen een mooie hobby en kunnen elkaar op die manier helpen. Zou ik op centen uit zijn dan zou ik gewoon adverteren op eBay of Marktplaats. Een advertentie van iemand die je (virtueel of persoonlijk) kent geeft nou eenmaal sneller aanleiding tot discussie dan een advertentie van een volslagen onbekende. Ik vind het dan ook niet echt tactisch om als gebruiker en handelaar tegelijk op dit forum actief te zijn. Dat geeft alleen maar scheve gezichten.
 
Dat er handelaren zijn die verdienen aan vintage spul is natuurlijk logisch. Wat ik me echter voor kan stellen is dat gebruikers op dit forum zich ergeren aan mede forumgangers die zonodig geld moeten verdienen aan andere forumgangers. Als ik hier iets te koop zou zetten zou dat zijn omdat ik weet dat ik er misschien iemand blij mee kan maken, daar hoef ik geen winst op te maken. Het gaat immers om een lid van dezelfde community; we delen een mooie hobby en kunnen elkaar op die manier helpen. Zou ik op centen uit zijn dan zou ik gewoon adverteren op eBay of Marktplaats. Een advertentie van iemand die je (virtueel of persoonlijk) kent geeft nou eenmaal sneller aanleiding tot discussie dan een advertentie van een volslagen onbekende. Ik vind het dan ook niet echt tactisch om als gebruiker en handelaar tegelijk op dit forum actief te zijn. Dat geeft alleen maar scheve gezichten.
 
Nou, dat snijdt inderdaad wel hout, niet heel tactisch.

Het is ook niet zo handig om te beginnen over dat mensen je iets misgunnen.
Ten eerste zou ik niet weten wat mensen je zouden moeten misgunnen en ten tweede zou kritiek van je af moeten glijden als je voor jezelf weet dat het onterechte kritiek is.

In mijn ogen ben je wel een beetje een droeftoeter als je zulke absurd hoge prijzen vraagt, en dan het argument geeft dat vragen vrij staat, ook al mag je natuurlijk elke prijs vragen die je wil. Maar dit heeft wel invloed op anderen, zoals bijvoorbeeld op andere mensen die ook eens iets op marktplaats willen zetten en zulke prijzen hebben gezien, die nemen die prijzen dan over, gok ik. Dus dan zal 'de markt' vervuild raken met mensen die veel te veel vragen voor van alles, met misschien ook als gevolg dat degene die veel te veel vraagt voor iets over een tijd ook weer veel meer moet betalen voor iets dat hij/zij zelf wil kopen.
Volgens mij snij je jezelf dan zo ook in je vingers, maar ja, iedereen moet zelf maar lekker doen wat ie wil.
Carpe diem, zorgen voor morgen en wat dies meer zij.

Ik verkoop in ieder geval niks meer aan iemand waarvan ik weet dat hij zulke prijzen vraagt als hij iets verkoopt, zelfs niet als hij de hoogste bieder is en het een 'eerlijke' prijs is die hij betaalt, dan liever voor minder naar iemand die er wel plezier van gaat beleven.... plezier dat niet in geld uit te drukken valt bedoel ik dan.

Verder hou ik van mensen en ook van dieren.... doei :D
 
Yo gast, ik geef 2 tientjes voor die Solina van je.
:maffia:
(dat gevoel krijg ik daarbij)


fijn dat er toch veel principieele mensen zijn alhier.
probleem wordt als je een nieuwe synth wilt kopen ( 2dehands ) en je daar de "normale" prijs voor moet betalen. dan wordt de neiging om je ms20 ook voor wat meer "marktconforme" prijzen te verkopen wel begrijpelijker .
bovendien als je later die ms20 weer zou willen hebben, moet je zeer waarschijnlijk ook weer de dan geldende prijs betalen en aangezien er slechts bij weinige het geld op de rug groeit ( we heten niet allemaal sean bentley ) zul je toch geconfronteerd worden " de wereld " ipv met " het dorp"
verder niets dan oprechte lof voor de huidige mentaliteit
 
Ik merk dat ik steeds minder over heb voor vintage. alle baken worden nu toch wel erg oud (de meeste >20 jaar) en lekken, verteren, vervagen of rotten zo onder je desk vandaan.

Voor mij dus alleen nog maar software of recente gear (maar dan alleen als het trukjes kan die nog niet met sw lukken)
 
Er is bij mij nog geen enkel vintage apparaat stukgegaan. Gelukkig hebben die bakken genoeg hout om vast te houden. ;)

Vorig weekend ging een recente Digitech onder mijn ogen in rook op.

Maar: je hebt gelijk: dumpen die vintage troep. Allen aan de software! Geef me wel even een belletje als je je vintage dumpt.

Even serieus: ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Er is veel mooi nieuws te koop, en om dan een fortuin uit te geven aan een 30 jaar oud kreng dat morgen weer defect kan zijn, is niet altijd even verleidelijk.
 
een 50 jaar oude minimoog, mits gewoon onderhouden, blijft leuk.
en duur.
voor wie er een wilt natuurlijk, de rest kan zich zeer waarschijnlijk prima vermaken met de "goedkopere" nieuwe vintage meuk.
 
in 1989 was een ARP Odyssey zo goedkoop :
 

Attachments

  • souncheckoldad.jpg
    souncheckoldad.jpg
    84,3 KB · Bekeken: 51
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top