[Tech house met vocalen]

Ik vind het hem erg sterk, tot 1.15.. Die vocals halen voor mij de spanning weg. De lead/bass melodie is interesant genoeg... Voor een club plaat is het erg gedaan! Heb je geen vriendin die kan zingen?

Waar heb je het meegemaakt?
 
Ik sluit me een beetje bij JapaneseFood aan. Op zich een goede track, alleen kunnen de er overheengelegde vocals mij niet echt bekoren maar dat kan natuurlijk ook een kwestie van smaak zijn. Verder is de mix wel erg hard gecompressed, iets teveel naar mijn idee, dat is ook wel goed aan de waveform te zien.
Overall vind ik de feel van de track wel lekker. :okdan:
 
klinkt lekker, met name 0:45 tot 1:45 daar klinkt de mix het strakst en niet overvol.
sluit me aan bij de vorige reacties. de overmaat aan compressie (vermoed ik) maakt dat het wat plat klinkt, en persoonlijk hou ik meer van ruimtelijk. kan ook best aan de geluidskwaliteit van soundcloud liggen?

sommige stukken vocals vind ik beter dan andere, misschien een idee om bepaalde stukken die het mooist zijn te herhalen ipv de volledige tekst te gebruiken?
 
Vocals lijken me een beetje off-tune,.. Liggen ook niet echt lekker in de mix.
Maar zijn zeker niet slecht of zo.
Misschien wat bas eruit en beter tunen.
In de intro is alles een beetje te pappig. Een beetje lucht in de track zou wel fijn zijn.
Dat compressie verhaal sluit ik me bij aan.
Door teveel compressie gaat de track een beetje in een emmertje.
Goeie track,.. Leuke lyrics,. Maar mix,.. urrmm,..nee
 
Dank voor jullie reacties!

Kan me goed vinden in het compressie verhaal.. ik vind het lastig om dat goed te krijgen. Bepaalde delen gaan door een compressor met sidechain, die steeds op de kick actief is. Daardoor krijg je een pompend geluid, maar misschien dat ie daarom ook zo over compressed klinkt?? In combinatie met de laatste compressor over de hele track, die is denk ik ook wat te gortig.

Vocalen moet je idd beetje van houden, maar zijn ook niet van super kwaliteit qua opname. Ken niet echt iemand die kan zingen, dus als iemand zich hier geroepen voelt..? :)

Track is gemaakt in Reason, en het laatste stukje masteren (wat dus niet helemaal gelukt is ;) is gedaan via ReWire met logic.

Ik zal vanavond de track eens zonder vocalen posten en proberen wat beter te masteren.. kan ik meteen andere track posten in zelfde genre maar met iets betere mastering.
 
Ok tweede kans ;)


Eindelijk rust... en nu is ie prachtig zo! Heel mooi gemixed.

Met want minimalere vocals, bij voorkeur een vrouw.. Kan dit volgens mij best wel een succesvol plaatje worden. Ik zou er nog aan sleutelen tot de zomer 2010 en dan uitbrengen die hap :mega: succes
 
thanx voor de reacties allemaal

@mario010 .. als je nog leuke acapella's weet ;)

@JapaneseFood: Ik heb (nog) geen MySpace.. misschien maar es doen.
Zal nog meer tracks uploaden hier, misschien vindt je die ook wel wat!
 
Back
Top