[progressive house] Ghost - Gesproken tekst in dance nummer??

HeinRook

Despawn
Lid sinds
14 mei 2014
Berichten
105
Locatie
Geleen
Hoi Synthforum!

Ik heb een track gemaakt met gesproken tekst er in. Nu vraag ik me af wat jullie hiervan vinden. Ik kreeg van iemand te horen dat de tekst moeilijk te verstaan is. Maar misschien is dat niet erg?
Ben benieuwd naar jullie mening hierover. Is er een betere manier om zoiets af te mixen, of zou ik het zo laten? Er zit een reverse reverb tegen de vocal aan, en er is gewerkt met 2 lagen met verschillende pitch.

hier is de track:


Hij is geinspireerd op deze track, en hier is het ook vrijwel niet te verstaan :), maar misschien is dat nou just vet?
Voorbeeldje:


Dankjewel voor het luisteren!
 
Hey, deze klinkt wel lekker hoor! Persoonlijk interesseert het me geen bal dat tekst wel of niet te verstaan is (of wat er uberhaupt gezongen of gezegd wordt), ik zou me daar dus niet zo druk om maken. Het is natuurlijk wat anders als je een singer/songwriter track of een popliedje hebt, maar bij alles wat dance is, lijkt mij dat bijzaak. Dus lekker houden zo!! Misschien wel een overall tip, je hebt in het overgrote deel van de track (in je mix) alles even belangrijk gemaakt, het meeste zit hard recht in your face, daar zou je misschien met wat meer dynamiek kunnen werken (die swooshes en additional notes heb ik het vooral over denk ik)
 
Dankjewel Fifth Bot voor je feedback! Zal eens kijken of ik de mix wat kan optimaliseren wat dat betreft. Wellicht dat de voice dan ook nog wat meer tot zijn recht komt.
 
ja, lekkere track...

Je mix klinkt wat muddy in het laag ....wat opschonen en dan opent de track zich vanzelf

zie bijlage
 

Attachments

  • Ghost_rebalanced.mp3
    7,3 MB
Deze is écht wel goed yo, heerlijk gewoon!

Gloomy
Thanks!!

ja, lekkere track...

Je mix klinkt wat muddy in het laag ....wat opschonen en dan opent de track zich vanzelf

zie bijlage
Ik geloof dat ik structureel te veel laag in mijn mixen heb zitten. Bij mijn laatste release merkte ik ook dat de mastering engineer relatief veel laag had weggehaald. Ik heb helaas geen woofer. Alleen 2 speakers. Maar ik gebruik met name de koptelefoon (Sennheiser HD650). Ik zal kijken of ik het nog wat kan bijstellen aan de hand van referentie tracks.
 
Dit dus. Het gaat volgens mij vooral om de sfeer van het nummer en niet om die slappe teksten. Tof nummer trouwens. :P
Top dat is dan duidelijk. Track een beetje afwerken qua mix en dan klaar!
 
Dikke plaat hoor! Als de dj m te lang vind, kan ie m gewoon eerder uitmixen, ja toch?! Nu kan de dj op 4.30 nog even snel naar de plee rennen en heeft ie
maar zonder gekheid, toffe plaat, en dat je niet echt hoort wat ie zegt maakt t alleen meer toffer op de dansvloer. Ik Maakte er toch altijd m’n eigen tekst van als ik t niet kon verstaan, en dit is er de ideale track voor ;)
 
Back
Top