Beste goedkope synth

Ik zou een vierdehands virus TI aanschaffen en circuit bending toepassen. Dan is dat ding
ten minste nog nuttig inzetbaar. Bovendien genereer je nog error sounds die toepasbaar zijn
in een Windows remix.

NB. Zorg wel dat de TI niet optimaal werkt, maar dat moet geen probleem zijn met OS 1.0 t/m 3.2.0.07

Hmm, ga je niet redden voor 500,-...

En hiermee verwerft de Virus Ti bij deze de titel: VINTAGE.
Veel te duur voor wat de bak echt kan, maar opzich nog wel gaaf.

[koekebakker]500,- is NOG veel voor zo'n BUG-bak!![/koekenbakker]
 
qua nieuw en betaalbaar, zou ik zeggen,
MFB synth II of de MFB Kraftzwerg.





De DSI Mopho en Evolver zijn ook tof, maar daar mis je wel een hoop knoppen en dus bedienings gemakt, maar dat wordt dan je 2e of 3e synth : )

De KORG MS 2000 is ook een gave knoppenbak.
Makkelijk te bedienen, en veel modulatie mogelijkheden, als je er wat dieper induikt.


Soms is het ook de moeite om door te sparen,
of om gewoon low budget te beginnen. zodat je lekker muziek kan maken.
(dan zou ik dus zelf 2 leuke 2e hand synths kopen dat kan net)
 
En hiermee verwerft de Virus Ti bij deze de titel: VINTAGE.
Veel te duur voor wat de bak echt kan, maar opzich nog wel gaaf.

[koekebakker]500,- is NOG veel voor zo'n BUG-bak!![/koekenbakker]

Is het zo erg dan ??:?

Moet eerlijk zeggen dat ik zeer happy ben met m'n virus C
Voor +-500 gekocht en toch niet het gevoel dat er teveel voor neergelegt is
 
iemand moet hem toch ooit als eerste kopen

Ja,.. Als je 15 bent,.. gheheh,. en nog niet beter weet omdat je

A: geen lid bent van t synthforum!! ;)
B: Het toch altijd beter denkt te weten dan die ouwe lullen (op t synthforum)
C: Je nog denkt dat geld aan een struik groeit naast de kauwgomballenboom in t tuintje van je oom!
D: Je vader de broer van JP is die baas is van het bedrijf dat oliepijpleidingen legt in Iraq!

Maar bij mij thuis,. waar gewoon hard (nou ja.. redelijk hard,. :Z ) gewerkt wordt voor de centen worden alleen de tandpasta en tampons nieuw gekocht!!

Ik kocht ooit,. best lang geleden nu,.. een ms20 nieuw in de winkel,..
Ik was toen een jaar of uhhh,..15? Maar goed,. toen kwamen de midi-,.
de polyphone- de multitimbrale- en de pcm gesamplede synth!
Dus dat dinky raakte je aan de straatstenen niet meer kwijt,.. was nog geen 200 gulden meer waard!!
Intussen is ie meer waard als ik r ooit voor heb betaald en wil ik m natuurlijk niet meer kwijt omdat ik een sentimentele peppie ben geworre,. maar,..
uhh,.waar ging dit ookweer over:?:?:? oh ja,. Vanaf dat moment heb ik alleen nog maar tweedehands synths gekocht.
Als een synth t doet bij de verkoper en je vervoert m normaal doet ie t thuis ook heus nog wel en als t ding t al 20 jaar heeft gedaan houdt ie t heus nog wel een paar jaar uit!
En Als je m verkoopt heb je gewoon de zelfde centen weer in de pocket!
Soms zelfs wat meer als je mazzel hebt! :D
 
Is het zo erg dan ??:?

Moet eerlijk zeggen dat ik zeer happy ben met m'n virus C
Voor +-500 gekocht en toch niet het gevoel dat er teveel voor neergelegt is

:D och, tikkeltje overdreven en 'k stond in 'koekebakker-modus'..

Maar >1600 euro en nog steeds zoveel ellende bij velen (zelfs na type 2..!) vind ik wel erg..

En ik ben ook nog steeds blij met m'n C! ;)


anyway...
 
De MS2000 had ik als eerste echte synth, en ik heb er veel over synthese op kunnen leren/uitproberen. Je kan zelfs een beetje doen alsof je modulair bezig bent.

Uiteindelijk heb ik hem geruild voor een JX-3P + PG200, omdat ik wou step sequencen zonder een zenuwinzinking te krijgen.
 
Hij laat het ons vast wel weten, hij heeft nu een mooi lijstje en eigenlijk zijn ze allemaal een goede keus. Je koopt er eentje, probeert hem, bevalt hij toch niet heb je dat alvast geleerd en ruil je voor een andere.
 
Yamaha voor lekkere editing, sinds wanneer ?!

Wat dacht je van de CS01 t/m CS80 (niet de CS1X, CS2X, CS6X)?
Mijn CS30 heeft voor alles zijn eigen knopje: op deze fantastische synth zijn dat ongeveer 100 knoppen! Hoe hands-on wel je het hebben?

Als ik de TS was zou ik inderdaad een tweedehands AN1X op de kop tikken voor ongeveer 200 euro. Dan houdt ie 300 euro over voor effecten/mengpaneel/drumcomputer. En het is een prima synthesizer!
 
Ik sluit mij geheel bij de laatste spreker aan.

De Yamaha AN1x is een zeer veelzijdige synthesizer waar je nooit op uitgekeken zal raken.
De geluidsmogelijkheden en experimenteer mogelijkheden zijn vrijwel eindeloos te noemen.

Bovendien zit er een zeer goede en uitgebreide effect processor ingebouwd; iets wat je bij de oude synthesizers erbij moet aanschaffen.

Voor een beginner heeft hij een duidelijke interface met "wat je ziet is wat je krijgt", maar wanneer de beginner als gevorderde meer wil, bied de AN1x ook de mogelijkheden bij een uitgebreidere MIDI set-up. Zowel als klankbron en als MIDI controller; zoals bijvoorbeeld de ingebouwde arpegiator die ook MIDI uitstuurt.

Ik snap nog steeds niet waarom ze nu nog maar € 200,- waard zijn.

Voor dat geld zou ik hem persoonlijk nooit verkopen.

De Korg MS-200O wordt ook genoemd en lijkt mij als eerste synth zeer zeker geschikt en beid ook veel mogelijkheden; hij heeft alleen wat minder stemmen en ik weet ook niet of hij de MIDI arpegiator noten uitstuurd.

Hij is naar mijn mening minder uitgebreid dan de AN1x, zowel wat het aantal stemmen als de geluidsmogelijkheden en bied op lange termijn misschien niet voldoende mogelijkheden als basis voor een synthesizer setup.

Als je voor de AN1x kiest zou het mij niet verbazen als je hem over tien jaar nog gebuikt!

Ik ben ook reuze benieuwd welke synth de TS gaat kiezen.
 
Tja,

An1x is veel synth voor weinig €urys :halleluja
Is doodsimpel in gebruik, alles staat op de voorgevel gedrukt
Wie weet wat die termen betekenen (filter, envlope, midi etc)heeft zeker geen handleiding nodig.
Daarnaast is er ook nog de stepsequencer die de fun alleen maar groter maakt

An1x + virus B desktop 8) moet kunnen voor 500 a 550, beetje zoeken :P
 
en eigenlijk is daar geen Beste of Goedkoopste synth hé, laat staan een combinatie van beiden...
een beetje peper, een beetje zout, wat boter, beetje basilicum, karwijzaad gemalen en ga zo maar door hè

:slotje:
 
Back
Top