Gakken sx 150

Inmiddels alweer een tijdje terug uit Tokyo en de SX-150 in elkaar gevloekt. Heerlijk speeltje, veel meer is het in de niet-gemodde versie niet. Ook leuk om de katten mee te zieken :-D

De theremin moet ik nog doen, nog geen tijd voor gehad. Heeft iemand hier die ook toevallig?
 
ja , ik heb hem, nog meer speeltje , blijf hem maar bijtunen. heeft er wel toe geleid dat ik snel daarna een echte moog theremine heb aangeschaft. had de smaak wel te pakken. werelds !
grote voordel van de gakken 150 vind ik dat ie gewoon in de huiskamer bij de cd's staat en ik hem snel even pak als er een minuutje tijd is . lekker even spelen /pielen met een geluidje. ook de kinderen vinden hem te gek. alleen al in dat opzicht z'n geld dubbel en dwars opgebracht
 
Laatst gewijzigd:
heb net een stylophone gekocht , nog mindert mogelijkheden, maar wat een lol mee beleefd. en dat voor 15€, een aanrader !

paar weken terug precies hetzelfde gedaan! wat een fantastisch apparaat :) mijn bandleden blijven maar gepiel produceren dat niet zou misstaan in 6 trak's topic. :D

in de categorie stukjes speelgoed, als we de 3 bekenden op een rijtje zetten: hoe verhouden de Stylophone, monotron en de sx 150 zich tot elkaar? is een SX 150 het bedrag van twee monotrons of vier stylophones waard? is het leuk om ze alledrie te hebben of heb je aan 1 raar bliepding met pennetje al genoeg?
 
stylophone: leuk om een melodietje te spelen, weinig klankexperimenten
korg monotron: met wat moeite een melodietje( ribbon 2 oct), lekker synthje, wat zachtere/rondere sound , resonantie traploos met hoog ms gehalte
gakken sx150 : melodietjes niet echt goed mogelijk ( ribbon meer dan 5 octaaf ) , lekkere rauwere synth, fijn voor de effectjes
alle 3 hun eigen sterktes en zwaktes, kortom :
alle drie aanschaffen, net zo leuk.
qua prijs zitten ze allemaal vrij dicht bij elkaar toch ( ca 25 euro stylo, 40 gakken ,60 monotron ) ?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top