Geen goede toetsen?

ik vind de Micron best ook wel goede toetsen hebben ook al is het een "mini-synth".

alleen vind ik het heel irritant dat die niet met zijn 4 poten gelijk op tafel staat. staat zo een beetje wankel als een oude stoel dus en dat rammelt dan als ik sta te spelen :erm:
 
Als je die KX-88 te gek vond dan zou je een 2e hands S-80 ook erg lekker vinden;-) Durf ik m'n hand voor in het vuur te steken. Zelfde actie, zelfde gevoel...erg fijn vind ik ook.
Die Doepfers zijn super, zwaarder...overschat alleen niet de sterkte van de kast. Ziet er steviger uit dan dat ie is, geven ze ook wel toe hoor op hun eigen site maar toch.

Succes met je LMK, heb je een stukje kwaliteit mee in huis gehaald. Gun je zelf wel de tijd om te wennen hoor!

Met "gewicht" bedoelde ik eigenlijk het lompe gezeul, niet de toetsen 8~...
28kg (KX-88) + flightcase (10kg..?) = bijna 40 kg.
LMK2+ weegt 24kg totaal... Dus ik ga mezelf dwingen om eraan te wennen :D
 
Met "gewicht" bedoelde ik eigenlijk het lompe gezeul, niet de toetsen 8~...
28kg (KX-88) + flightcase (10kg..?) = bijna 40 kg.
LMK2+ weegt 24kg totaal... Dus ik ga mezelf dwingen om eraan te wennen :D

Ja dat snapte ik ook wel hahaha, mijn opmerking stond ook los van jouw ding rondom gewicht hoor.
 
Klotetoetsen zijn klotetoetsen en maken spelen niet prettiger.

Ja dat klopt wel,.. maar boven een bepaalde klasse is "goed" een kwestie van smaak.
Bovendien,.. als je heel je leven op plastics van hammond hebt gespeeld kun je weighted hammer action misschien niet echt waarderen. Andersom t zelfde,.
Ikzelf ga bv voor rhodes,.. Vinnik erg lekker,.. Puur omdat ik daar op heb leren spelen vroeger. Maar zelfs daar heb je dan weer verschil in.
 
Na 2 gigs nog even wat feedback over de Doepfer LMK2+.

+ Speelt perfect (na wat gestoei met de velocity curves kwam ik op curve #6 uit. Natuurlijk is dit subjectief). Anders dan de KX-88, maar ik hoefde niet te wennen. Meteen de goeie feel voor mij.
+ Het gewicht: lekker licht vergeleken met die KX-88 + flightcase.
+ De vormfactor: zo smal en zo dun; nog gemakkelijker dragen.

- De connectoren op de achterkant zijn onbeschermd; even over de rand v/h podium heen en ze zijn waarschijnlijk kapot (vooral de jacks voor de pedalen). Dit ga ik modden (verzonken inbouwen met klepje ervoor).
- Losse adapters. Ga ik ook modden --> ingebouwde power supply. Ik wil al mijn spullen rechtstreeks in het stopcontact kunnen pluggen.
 
Laatst gewijzigd:
Na 2 gigs nog even wat feedback over de Doepfer LMK2+.

+ Speelt perfect (na wat gestoei met de velocity curves kwam ik op curve #6 uit. Natuurlijk is dit subjectief). Anders dan de KX-88, maar ik hoefde niet te wennen. Meteen de goeie feel voor mij.
+ Het gewicht: lekker licht vergeleken met die KX-88 + flightcase.
+ De vormfactor: zo smal en zo dun; nog gemakkelijker dragen.

- De connectoren op de achterkant zijn onbeschermd; even over de rand v/h podium heen en ze zijn waarschijnlijk kapot (vooral de jacks voor de pedalen). Dit ga ik modden (verzonken inbouwen met klepje ervoor).
- Losse adapters. Ga ik ook modden --> ingebouwde power supply. Ik wil al mijn spullen rechtstreeks in het stopcontact kunnen pluggen.

Hey, ik kijk ook naar de LMK2+ in combinatie met een mac book pro oid.
Ik zit ook met de punten die jij aanhaalt, losse adapter (zou ik graag een powercon voor maken) en connectoren. Heb jij ze toevallig al gemod?
Is er ruimte om de adapter te integreren?
Heb je misschien zelfs foto's van je werk?
 
Mijn meest gebruikte:

Clavinova cvp 208 (piano only)
Fusion 8hd (licht gewogen en vooral goeie AT)
korg z1 (gewoon goed)
sq80 (bizar toetsenbord ... enorm expressief... poly AT)

De laatste maakt wel veel mechanisch geluid,, een beetje jammer
 
Back
Top