Reaper 3.0

Weet niet hoe vers dit nieuws is, maar dit prachtige stukje software is bij een geheel nieuwe versie uitgekomen, namelijk versie 3!

attachment.php


Check reaper.fm

Ik ga het deze week nog proberen! Ik was al een idioot groot fan van de vorige versies, maar de verbeterde midi-ondersteuning doet mij vermoeden dat ik helemaal idolaat ga worden!


Changes: A HUGE upgrade!


* Automation lanes

* Nested track folders

* Multiple tabbed projects

* Multichannel (greater than stereo) media support, including MOGG

* FX parameter controls on track and mixer control panels

* Customize toolbar icons and actions

* Programmable MIDI joystick/game controller support

* Inline MIDI editing

* Edit multiple MIDI items in one editor

* Sync MIDI editor to arrange view, including looped items

* Export project MIDI, with tempo map support

* MIDI event filter

* Track MIDI controls (manage bank/program changes, sysex, automate CC)

* MIDI hardware timing improvements

* Full sysex support

* All-native graphics rendering engine (better appearance and performance)

* Memory use improvements

* Soft controller takeover, including FX parameters

* MORE! Too much to list here!




OS Requirements:

Windows (32-bit): Windows 98/ME/2000/XP/Vista/7 or WINE (limited support for W98/ME).
Windows (64-bit): Windows XP/Vista/7 x64 (requires x64 compatible drivers and plug-ins).
OS X: 10.4 or 10.5, PPC or Intel (Intel recommended).


Edit:
[ame="http://en.wikipedia.org/wiki/Justin_Frankel"]Een linkje met wat informatie over de maker....
 

Attachments

  • v3-headss.jpg
    v3-headss.jpg
    106,8 KB · Bekeken: 73
Laatst gewijzigd:
Hoe zit dat nu met die geluidskwaliteit die af en toe aan bod komt? Ik zie niet wat er allemaal mis kan gaan in een simpele analoge opname. Langs de AD van je geluidskaart ga je sowieso, en dan moet hij toch enkel dat digitaal signaal op een spoor knallen? Hoe kan reaper dan slechter klinken dan om het even welk ander prog?
 
Precies, maar de audio engine van het programma maakt ook verschil. Reaper overstuurt bij mij ontzettend snel. Het zal wel een instelling zijn, maar ik hoef maar iets te doen en ik hoor distortion.

Daar heb ik in FL of Energy XT totaal geen last van. Daar moet ik juist weer moeite doen om het audio level op acceptabel niveau te krijgen.

Nou noem ik ook niet meteen de meest mainstream DAW's natuurlijk, maar ook tussen Logitech, Ableton en Cubase zit verschil als je de berichten mag geloven.
 
Nou noem ik ook niet meteen de meest mainstream DAW's natuurlijk, maar ook tussen Logitech, Ableton en Cubase zit verschil als je de berichten mag geloven.

Logitech???? Ik wist niet dat die ook DAW-software maakte ;)
 
Nou tape is er hier bijna uit :o:
Ik heb via een vriend van mij 'n maand geleden een MotuTraveler gescoord
en heb daardoor met veel gegil en gekrijs mijn iMac in me muziekhok getrokken,
eerst lekker simpel met Garageband zitte kutte, 8 spoortjes tergelijk
opnemen etc, en toen kwam ik Reaper tegen!! :okdan:

Als 2de multitrackrecorder doet die het fantastisch, het werkt als een
zonnetje, het loopt ontzettend soepel op me mac en werkelijk, een kind lan de was doen, eitje.
Voor vlugge ideeén is het voor mij echt ideaal, met 3 min kan ik 8 spoortjes tergelijk opnemen!
 
Back
Top