Reaper 3.0

Weet niet hoe vers dit nieuws is, maar dit prachtige stukje software is bij een geheel nieuwe versie uitgekomen, namelijk versie 3!

attachment.php


Check reaper.fm

Ik ga het deze week nog proberen! Ik was al een idioot groot fan van de vorige versies, maar de verbeterde midi-ondersteuning doet mij vermoeden dat ik helemaal idolaat ga worden!


Changes: A HUGE upgrade!


* Automation lanes

* Nested track folders

* Multiple tabbed projects

* Multichannel (greater than stereo) media support, including MOGG

* FX parameter controls on track and mixer control panels

* Customize toolbar icons and actions

* Programmable MIDI joystick/game controller support

* Inline MIDI editing

* Edit multiple MIDI items in one editor

* Sync MIDI editor to arrange view, including looped items

* Export project MIDI, with tempo map support

* MIDI event filter

* Track MIDI controls (manage bank/program changes, sysex, automate CC)

* MIDI hardware timing improvements

* Full sysex support

* All-native graphics rendering engine (better appearance and performance)

* Memory use improvements

* Soft controller takeover, including FX parameters

* MORE! Too much to list here!




OS Requirements:

Windows (32-bit): Windows 98/ME/2000/XP/Vista/7 or WINE (limited support for W98/ME).
Windows (64-bit): Windows XP/Vista/7 x64 (requires x64 compatible drivers and plug-ins).
OS X: 10.4 or 10.5, PPC or Intel (Intel recommended).


Edit:
[ame="http://en.wikipedia.org/wiki/Justin_Frankel"]Een linkje met wat informatie over de maker....
 

Attachments

  • v3-headss.jpg
    v3-headss.jpg
    106,8 KB · Bekeken: 73
Laatst gewijzigd:
Heb t idee dat de audio toch niet zo lekker klinkt.
Als ik bv kaal instuur en een trackje record dan klinkt t zelfde trackje in ableton
een stuk voller en dynamischer.

Iemand suggesties? Of een idee waar dat aan kan liggen?

Gewoon op een studer 24track band recorder werken heb je nog beter geluid dan met die #^*abelton.:D
 
Heb t idee dat de audio toch niet zo lekker klinkt.
Als ik bv kaal instuur en een trackje record dan klinkt t zelfde trackje in ableton
een stuk voller en dynamischer.

Iemand suggesties? Of een idee waar dat aan kan liggen?

Dat heb ik precies hetzelfde, dus programmeer ik mijn loops in Renoise en exporteer ze naar 32bits 48khz wav en open deze in Reaper en dat klinkt uitstekend.

Zelfde had ik overigens met audio opnemen in Ableton, opnemen met Renoise klinkt veel beter, alleen met Cubase LE had ik geen problemen met de geluidskwaliteit. Ik weet ook niet waar het aan ligt.
 
Toch vind ik dat ze bij Reaper helemaal nog niet zo verkeerd bezig zijn.
En helemaal niet voor het geld (al moet ik zeggen dat de marketingtechnische constructie me wat voorbij gaat tav. de purchase, maar goed das mijn probleem niet).

Ik vind het alleen wat druk en vlugtig overkomen allemaal.

Die Docker is dat wat ik denk dat het is? Zo'n audio editor tool ala die nieuwe feature in Cubase 5 en beetje melodyne achtig?
 
Midi templates kun je zelf maken of importeren (miditracks van internet ofzo). Als je een nieuwe miditrack aanmaakt of via [insert] [new midi item] kun je deze via rechtermuisknop 'Open Items with built-in midi-editor' bewerken. Als je de grid dan op 1/16 zet kun je voor ee 2-bar loop een drum-map aanmaken. Deze kun je volgens mij gewoon opslaan als tracktemplate of als apparte midi-file om later weer te importeren.

Ik bedoelde dus de mogelijkheid om eem groove te extraheren van MIDI of audio oen die dan over een andere MIDI of audio part heen te leggen.
 
Ik kan er niet precies de vinger op leggen, maar het is het allemaal toch net niet. Okee, het is lullig dat er nog steeds geen groove templates zijn voor MIDI data en dat je geen audio-quantize hebt, maar dat zijn kleine zaakjes. Ik vind het ook een beetje lullig dat ik ineens opnieuw moet betalen voor iets dat eigenlijk toch niet zoveel afwijkt van wat er eerst was.

Sorry, maar dat vind ik een beetje apart. Als je het niet veel nieuws vindt hou je toch je huidige versie. Maar het kostte al weinig geld (je hebt 50 USD betaald voor versie 1.x; ik nl ook) en zou nu 60 USD moeten betalen. De meeste pakketten kosten een veelvoud en hebben alleen maar betaalde upgrades.
 
Dit programma ziet er veel belovend uit zeg :) Dit zou voor mij welleens een mooie uitkomst kunnen zijn.

Heb ik het goed begrepen dat er geen ingebouwde sampler in zit? Ik gebruik af en toe nog welleens wat lead samples in FL STudio die ik vervolgens wil sliden.. neem aan dat ik dit nu met bv kontakt & legato mode moet doen? of hier is een makkelijkere oplossing voor?
 
Dit programma ziet er veel belovend uit zeg :) Dit zou voor mij welleens een mooie uitkomst kunnen zijn.

Heb ik het goed begrepen dat er geen ingebouwde sampler in zit? Ik gebruik af en toe nog welleens wat lead samples in FL STudio die ik vervolgens wil sliden.. neem aan dat ik dit nu met bv kontakt & legato mode moet doen? of hier is een makkelijkere oplossing voor?

Er zit een samplespeler in, een plugin waar je 1 sample in kan stoppen die je vervolgens kan aansturen met een midinoot, niet meer en niet minder. Voor mij precies genoeg. Je kunt voor meerdere samples gewoon meerdere instances openen.

Wat je met sliden bedoelt weet ik niet, er zit geen portamento op die sampleplayer.
 
Er zit een samplespeler in, een plugin waar je 1 sample in kan stoppen die je vervolgens kan aansturen met een midinoot, niet meer en niet minder. Voor mij precies genoeg. Je kunt voor meerdere samples gewoon meerdere instances openen.

Wat je met sliden bedoelt weet ik niet, er zit geen portamento op die sampleplayer.


Ok :) dat er uberhaupt een sample player in zit is al heel fijn.. :) jammer dattie geen portamento heeft.. ik hoop dat ik dit kan oplossen met kontakt.

Dankje voor je antwoord iig :)
 
Geweldig programma,,, veel simpeler en werkt (vind ik persoonlijk) veel beter dan Ableton. Je hebt daar 100000 instellingen en als je gewoon direct analoog op hoge kwaliteit wilt opnemen is dit echt een aanrader !
 
+1!

Dit is de eerste DAW-software waar ik meer tijd steek in de essentie namelijk audio/midi recording en arranging dan alle shit erom heen (zoals ik bij Sonar vaak heb).
 
+1

Helemaal met daan eens. Eindelijk kom ik door de interface (of gebrek daaran) heen. Ik heb alleen al plezier met de demo song "remixen" en een paar plugins.

De geluidskwaliteit ben ik echter niet zo overtuigd van. Ga van het lange weekend maar eens fine tunes en kijken of ik het wat beter krijg.
 
Ik heb ook ongeveer zo'n baard, maar dan bovenop mijn hoofd.
 
Zo zi je maar weer, mensen die Reaper gebruiken hebben een hoofd.
 
Reaper is geweldig! ik was al een tijdje op zoek naar een basic programma zonder al te veel toeters en bellen, ben van reason naar ableton naar logic en cubase gegaan maar nu bij reaper heb ik echt het gevoel dat ik niks mis, niet continu de weg kwijt ben en geen rib uit mijn lijf hoef te betalen voor een consumenten versie.
 
Back
Top